Reaching Goals

Ingediend door Buell op Zat, 13/03/2010 - 15:52.

21-jarige raw powerlifter (87kg lichaamsgewicht)

PRs:
Squat: 210kg
Bench press: 3x130kg (touch & go)
Deadlift: 2x230kg
Strict press: 100kg

Schema:
Vrijdag: squat (3 - 5 reps), deficit DL (8 - 10 reps), calve raise, plank
Zaterdag: bench press (3 - 5 reps), paused CGBP (8 - 10 reps), pull-ups, curls <- volume dips/MP indien nog fris
Zondag: deadlift (3 - 5 reps), paused FSQ (8 - 10 reps), calve raise, plank

Candito program - week 2 -

Ingediend door Buell op Din, 28/07/2015 - 08:36.

Candito program - week 2 - dag 1 (maandag 27 juli)

Squat:
5x60kg
5x100kg
3x140kg
10x160kg (belt)
3x162,5kg (60s rest)
3x162,5kg (60s rest)
3x162,5kg (60s rest)
3x162,5kg (60s rest)
3x162,5kg (60s rest)

Was max reps met 160 met een grens van 10 reps. Daarna was het +2,5kg en 5x3 met 60s rest. Geen idee waarom, maar ik zal het maar volgen zeker Sticking out tongue 10x160 was vrij lastig omdat ik de afgelopen dagen echt te weinig protein (en dus ook kcal wss) at. Zelfs tot 5 ging niet vlot. Eten + een goed schema blijven mijn twee pijnpunten, alhoewel dat laatste verholpen kan worden.

Deficit deadlift:
8x150kg
8x150kg
8x150kg

Deze week geen gewone deadlift maar "variations". Deficit, RDL, snatchgrip DL of paused DL; je kan zelf kiezen. Deficit was 4cm.

De optionele oefeningen ga

Ingediend door rho op Din, 28/07/2015 - 10:28.

De optionele oefeningen ga je per definitie niet doen of deed je er geen omdat je voeding niet goed zat deze week?(te weinig energie)

Ik ben aan het bekijken hoe ik best wat assistentie kan toevoegen aan mijn aangepast 5/3/1 programma. Ik twijfel om er op de LB dagen bij te zetten. Dat lijkt me betrekkelijk zwaar(lees: training gaat veel te lang duren door enorme pauzes tussen de assitentie-sets, door uitputting)
Op de UB dagen heb ik er minder schrik voor. (dips en chin-ups lijken me ideaal = rug, triceps, biceps en een beetje schouders in 2 oefeningen)

Vooral de voeding. Had te

Ingediend door Buell op Din, 28/07/2015 - 10:32.

Vooral de voeding. Had te weinig energie naar mijn goesting om de optionals te doen. Alsook: in zijn PDF schrijft Candito dat hij enkel squat en deadlift doet en zelf de optionals bijna nooit doet. Calf raises zijn enkel interessant om een poging te ondernemen om mijn smalle kuiten groter te maken, de explosieve oefeningen kunnen interessant zijn als "algemene kracht". Beiden zijn niet PL-gericht, dus het kan geen kwaad Smiling

Ja, ik had het gelezen. Die

Ingediend door rho op Din, 28/07/2015 - 10:38.

Ja, ik had het gelezen. Die optionele oefeningen zijn echt wel zoals het woord zegt: optioneel.
Ik vraag me dan wel af wat dan een goede reden zou zijn om ze WEL te doen. Als je een programma maakt en al op voorhand zegt dat bepaalde oefeningen zo onbelangrijk zijn dat je ze zelf nooit doet.

Lees je ook even mijn toevoeging aan mijn vorige reply?

Ik dacht aan deze variant van 5/3/1

In die template is vooral de

Ingediend door Buell op Din, 28/07/2015 - 11:02.

In die template is vooral de BBB serieus aangepakt en veranderd naar een krachterichte variant. De joker sets ken ik niet, maar voor de rest ziet het er best goed uit. Het is de gewone Wendler + joker sets + veranderde BBB. Ben benieuwd wat je ervan zal vinden Smiling

De BBB is ook veranderd in

Ingediend door rho op Din, 28/07/2015 - 11:12.

De BBB is ook veranderd in het opzicht dat je op de squat dag de BBB van de DL doet en vice versa. Zelfde met de bench en de press.
Daarbij is de intensiteit ook verhoogd van de BBB. Samen maakt dit dat je 2 maal per "week" (ik train 3x per week) van elke beweging een zware training krijgt. In tegenstelling tot de elke "week" 1 keer elke beweging van de originele 5/3/1.

Je ziet ook dat in week 2 en 5 geen rep-out gedaan wordt en je geen joker sets doet. De BBB is lichter gemaakt maar bevat iets meer volume. Dit is bedoeld om beter te recupereren.

Joker sets zijn sets die je na je rep-out doet. Als je b.v. minstens 3 reps moet halen in je rep-out en je voelt je nog betrekkelijk goed, dan kan je extra sets van 3 reps doen. Je doet 5 a 10% van je TM bij je rep-out gewicht en je doet nog een setje van 3. Als je nog kan doe je er weer 5 a 10% bij en probeert weer een setje van 3. Dat doe je tot je geen zin meer hebt of je geen set meer denkt te kunnen maken.
Zo krijg je een betere gewenning aan het werken met echt zware gewichten en het volume van je training wordt groter. Maar dan enkel wanneer je er zin en energie voor hebt.

Candito heeft die optional

Ingediend door Buell op Din, 28/07/2015 - 17:44.

Candito heeft die optional exercises erin gestoken omdat bodybuilding en crossfit/general strength populair zijn, vandaar dat je calf raises en explosieve oefeningen kunt doen. Zo krijg je meer donaties, een belangrijk 'detail'. Dat is hoe ik het zie.

Candito program - week 2 - dag 2 (dinsdag 28 juli 2015)

Bench press:
10x60kg
5x80kg
10x97,5kg (belt)
8x105kg
6x110kg

Barbell row:
10x90kg
8x90kg
8x90kg

Strict press:
10x65kg
8x65kg
6x65kg

Pull-ups:
10xBW+5kg
8xBW+5kg
6xBW+5kg

Dat zou best kunnen. (van

Ingediend door rho op Din, 28/07/2015 - 18:17.

Dat zou best kunnen. (van die assistance)

Zijn filmpje van op de 2015 IPF worlds gezien? Zijn eerste poging op DL missen en in zijn 3de toch het WR aanvallen.
Zijn squat was wel erg diep maar er zat toch een PR in en zijn bench was al niet minder indrukwekkend. Wat een beest! Smiling

Zijn bench vind ik wel laag

Ingediend door Buell op Woe, 29/07/2015 - 10:25.

Zijn bench vind ik wel laag t.o.v zijn squat en deadlift, dat zegt hij zelf ook. Moest hij de 2e poging deadlift gefaild hebben, hij had een nulscore behaald Mr. Green Stress x 1000

Ja, hij heeft het zichzelf

Ingediend door rho op Woe, 29/07/2015 - 10:56.

Ja, hij heeft het zichzelf daar niet gemakkelijk gemaakt.

Weet niet of het een

Ingediend door Woopy op Woe, 29/07/2015 - 11:07.

Weet niet of het een vergelijkbare situatie is, maar begin dit jaar op het EK junioren hadden de 2 sterkste deadlifters in een bepaalde klasse hetzelfde gewicht gekozen als eerste beurt. Orhan voorspelde vooraf al dat beide hun pogingen zouden falen, ook al konden ze het. Expres. Hij legde uit dat ze dat deden om elkaar op een dwaalspoor te zetten zodat ze elkaars kunnen zouden onderschatten, in een poging dat de tegenstander een minder zwaar gewicht zou kiezen met het idee "daarmee heb ik wel genoeg om te winnen". Hun tweede poging, met meer gewicht, haalden ze beiden dan ook, om vervolgens nog eens een pak gewicht er bij te gooien.

Ik ben niet helemaal overtuigd van die strategie, maar een eerste poging missen kan dus blijkbaar heel normaal en niet ongewild zijn Smiling

Ik denk niet dat hij nog

Ingediend door rho op Woe, 29/07/2015 - 11:52.

Ik denk niet dat hij nog goud kon behalen, maar ik weet ook niet of er veel concurrentie was voor zijn zilveren plak.

Candito program - week 2 -

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 09:06.

Candito program - week 2 - dag 3 (donderdag 30 juli 2015)

Squat:
5x60kg
5x100kg
4x140kg
10x162,5kg
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)
3x157,5kg (60s rest)

Squat ging goed, geen problemen. 10x3 erachter met +- 60s rust tussen elke set. Dat is wel enorm wennen, want dat is moordend. Soms was ik afgeleid en had ik wel 1m20 ipv 60s. Candito, don't kill my gains plszs

Deadlift (4cm deficit):
8x155kg
8x155kg
8x155kg

Alle sets beltless. 1e set was wennen, 2e en 3e set was goed.

Je merkt het ook al. Meer

Ingediend door rho op Vrij, 31/07/2015 - 09:50.

Je merkt het ook al. Meer specifiek PL trainingen zijn pokke zwaar. Gisteren was ik ook blij dat mijn setjes DL er op zaten. Maar ook wel fier dat ik het netjes gehaald had. Smiling
Ik heb nooit met zulke volumes gewerkt. Hooguit 3 setjes van 5 reps. (of 5 setjes van 10 reps maar dat was met veel lichtere gewichten, zoals je wel weet)

Na een squat zie ik een

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 10:08.

Na een squat zie ik een deadlift niet zitten Sticking out tongue Maar het moet toch. Het zal op den duur wel als niets gaan. 10 sets heb ik ook nog nooit gedaan. Enkel de machtige Fields is tot zoiets in staat, maar dan wel 10x10 Mr. Green

10x3 heb ik ook eens een

Ingediend door Woopy op Vrij, 31/07/2015 - 10:12.

10x3 heb ik ook eens een tijd gedaan, maar had niet de indruk dat het me veel hielp. 10x3 of 3x3 zijn toch een wereld van verschil. Aan beide moet je wennen, en ik heb niet het gevoel dat ze veel invloed hebben op elkaar.

Na week 2 begint het

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 10:16.

Na week 2 begint het krachtgedeelte. Vanaf week 5 zouden er PR's moeten zijn. Candito and the iron gods, pls help me

10 sets zijn dan ook

Ingediend door rho op Vrij, 31/07/2015 - 10:20.

10 sets zijn dan ook gruwelijk.
Ik vond 5*3 al zwaar, aan 90% TM dan wel. Volgende week 5*5 maar dan maar aan 80% TM.

Die 10*3 is 80% TM -5kg?

Inderdaad.

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 10:26.

Inderdaad.

Inderdaad.

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 10:26.

Inderdaad.

Jouw 80% TM -5kg ligt boven

Ingediend door rho op Vrij, 31/07/2015 - 10:31.

Cry
Jouw 80% TM -5kg ligt boven mijn PR.
Cry
I need gainz!!!

En Savickas presst mijn max

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 12:40.

En Savickas presst mijn max squat strict Sticking out tongue Mr. Green

Hij 's niet natty!

Ingediend door rho op Vrij, 31/07/2015 - 15:08.

Hij 's niet natty! Angry
Mr. Green

Candito program - week 2 -

Ingediend door Buell op Vrij, 31/07/2015 - 17:28.

Candito program - week 2 - dag 4 (vrijdag 31 juli 2015)

Bench press:
8x60kg
5x80kg
10x97,5kg
8x105kg
6x110kg -> zwaarder dan de bench van dinsdag, niet goed

Dan gestopt. Heb 1x90 gerowt maar voelde dat er vandaag niks inzat: 0 energie. Niet verwonderlijk met mijn eten de laatste dagen. Ga mijn eetgewoonten veranderen en meer highkcal dingen eten. Niet dat ik express niet at, maar mijn honger is soms 0 en soms 1000: dat verschilt hard, van dag tot dag. Havermout is redelijk highkcal en is niet zwaar op de maag, dus dat kan ik zeker als eten als ontbijt.

Havermout en muesli gaan er

Ingediend door rho op Vrij, 31/07/2015 - 17:42.

Havermout en muesli gaan er altijd wel in en die bevatten best wel veel kh en wat eiwitten.

Candito program - week 2 -

Ingediend door Buell op Zon, 02/08/2015 - 17:31.

Candito program - week 2 - dag 5 (zondag 2 juli 2015)

Bench press:
10x60kg
5x80kg
10x105kg (belt)

Pendlay row:
10x95kg
8x95kg
8x95kg

Strict press:
10x70kg
7x70kg -> 8F
6x70kg

Heb de 70kg onderschat. De eerste 2 weken van het schema doe ik 65kg, misschien 70kg als ik me top voel. Vanaf week 3 is MP 3x6 en dan kan ik wel 70kg doen zonder problemen. Alles beltless trouwens. Misschien moet ik eens mijn belt aandoen Sticking out tongue Vergeet wat ik hiervoor zei dus.

Pull-ups:
10xBW+5kg
8xBW+5kg
6xBW+5kg

Mag omhoog, volgende keer 10kg proberen.

----
Eten gaat een pak beter tegenwoordig. Met dank aan de havermout.

10*105kg?! Netjes! Ik denk

Ingediend door rho op Ma, 03/08/2015 - 07:50.

10*105kg?! Netjes!

Ik denk dat het wennen is aan de intensiteit. Zowel Candito als PWT raden redelijk wat volumemet betrekkelijk hoge %TM aan. Ook in de lichte weken. Ik heb weinig spierpijn gehad na de LB training maar mijn benen voelen nog steeds vermoeid aan. Ik denk dat dit soort schema's een heel andere belasting zijn op het lichaam dan de basis versie van 5/3/1.

Ik voel mij eigenlijk niet

Ingediend door Buell op Ma, 03/08/2015 - 18:33.

Ik voel mij eigenlijk niet zo zuur na een training; soms heb ik amper door dat ik tot 5 dagen per week train. Maar dat komt vast ook omdat de trainingen max 2 - 4 oefeningen zijn. Je wordt ook gepusht om wat sneller je sets van lichte oefeningen (BOR, pull-ups) af te werken als je binnen een redelijke tijd gedaan wilt hebben. Of het is de Hoorn der Jeugdigheid die in mezelf opspeelt Mr. Green Enkel nog geen unlimited kracht Cry

Candito program - week 3 -

Ingediend door Buell op Ma, 03/08/2015 - 20:59.

Candito program - week 3 - dag 1 (maandag 3 augustus 2015)

Squat:
5x60kg
7x100kg
5x140kg
6x172,5kg (belt)
5x172,5kg -> linkerkant schijven botste hard op de haken dus bar laten liggen
6x172,5kg

Alles redelijk zwaar, vooral het uitpakken. Is 99% zeker het eten; sinds de 4x222,5 deadlift eet ik niet meer zoals toen (post workout, 2x kwark/dag is allemaal weggevallen). Pas sinds gisteren ben ik terug met dat begonnen. Is hoogstwaarschijnlijk dat. Idem comment voor deadlift.

Deadlift:
5x100kg
5x140kg
3x180kg (belt) -> enorm zwaar
3x205kg -> enorm zwaar
4x205kg -> enorm zwaar

Zeer zwaar terug, zie comment squat. Ik slaap 7 - 8u per dag (meer kan niet door werk) en volg een schema (meerdere had ik zelfs). Enkel als ik terug eet zoals de Excelsheet (van amper 3000 kcal) zal ik terug het niveau van 4x222,5 DL kunnen halen waarschijnlijk. Wat betekent dat ik moet eten tot ik kots (wat ik nu al vaak doe, eten tot kotsen is vaak 2000 kcal bij mij, weet niet hoe dat komt). Eten is een fucking bitch Angry Tenzij ik 5 repen chocolade als standaard eet elke dag is clean eten op 2000 kcal al moeilijk voor mij.

4x222,5kg easy DL vs. struggelen met 205, iets wat ik 1 maand geleden beltless deed en voor 5 reps ter opwarming, klote

Misschien slaap je gewoon te

Ingediend door Glenn VdB op Ma, 03/08/2015 - 21:47.

Misschien slaap je gewoon te veel? Als ik meer dan 6-7 uren slaap eet ik ook amper.

En niet afkomen met mimimi ik heb slaap nodig.

Akkoord. Als student zijnde ben je een mietje. Als je werkt, social skilzz, making out en lift, zul je inboeten in slaap.

En een lichaam kan daar best tegen. 5 uurtjes is prima