Reaching Goals

Ingediend door Buell op Zat, 13/03/2010 - 15:52.

21-jarige raw powerlifter (87kg lichaamsgewicht)

PRs:
Squat: 210kg
Bench press: 3x130kg (touch & go)
Deadlift: 2x230kg
Strict press: 100kg

Schema:
Vrijdag: squat (3 - 5 reps), deficit DL (8 - 10 reps), calve raise, plank
Zaterdag: bench press (3 - 5 reps), paused CGBP (8 - 10 reps), pull-ups, curls <- volume dips/MP indien nog fris
Zondag: deadlift (3 - 5 reps), paused FSQ (8 - 10 reps), calve raise, plank

Woensdag 24 september

Ingediend door Buell op Zon, 28/09/2014 - 19:43.

Woensdag 24 september 2014

Recovery-dag

Front squat: 5*60kg | 5*100kg | 0*120kg | 5*100kg
2x5 met 100kg want dit was al zwaar tot bijna 5RM. Vorige week (en alle weken daarvoor) was 100 een gemiddelde opwarming naar een vlotte 5*120 of meer maar 120kg was een fail.

Bench press: 5*60kg | 5*80kg | 5*100kg | 5*100kg | 5*100kg
Semi-zwaar. Soms nipt.

GM: 8*100kg | 10*80kg | 8*100kg
100kg in de 1e set was veel te zwaar, dus weer 80 genomen. Dat voelde dan weer iets te licht aan en 100 ging nu wel wtf Puzzled

Pullups: 10*BW | 8*BW+10kg | 10*BW
Weighted pullups was veel te zwaar, gehouden bij bodyweight. Hoe kan dit, eerst opbouwen naar 15kg + BW en nu bijna failen op bodyweight Puzzled

Vrijdag moest intensity-dag

Ingediend door Buell op Zon, 28/09/2014 - 19:53.

Vrijdag moest intensity-dag zijn, maar had les tot 19u30. Ik wou wel liften, maar van thuis mag dat niet meer op dat uur. Zaterdag moest ik van 8u30 tot 18u werken. Dan nog eten, douchen en verplaatsing = gereed om 19u, weer te laat. Zondag dan en dan weer woensdag-vrijdag-zondag liften tijdens de week was/is het plan.

Zondag 28 september 2014

Squat: 5*60kg | 5*100kg | 3*140kg | 1*160kg | 2*175kg | 3*170kg
175 was veel te zwaar, 2 nipte reps. Gelowerd naar 170kg, nog zwaarder, laatste met veel strain. Eronder niet gegaan: hoe kan het dat ik vlot 5x5*160 doe op maandag en op zondag fail om meer dan 3 reps te halen met 170 Puzzled Moet ik misschien intensity doen met 5kg meer dan volume

Strict press: 5*20kg | 5*40kg | 3*60kg (pauze van 30 min hierna) | 5*60kg | 3*75kg
Het ging zo slecht en ik voelde me tegelijk slecht dat ik gestopt ben. 30 min erna teruggeweest. 5*60 ging goed, gaf wat hoop op een goeie press. 3*75 was met veel veel strain, 1 rep duurde wel 10 sec, zeer lange strain. Hoe kan dat als ik maandag 2x5*70 vrij goed doe Puzzled

Deadlift: 5*100kg | 3*140kg | 1*160kg | 1*180kg (beltless) | 0*180kg | 0*170kg | 5*160kg
180kg was zeer zwaar, dan belt aangedaan en nog eens geprobeerd. Resultaat: 0 reps, hoe kan dat als ik een belt aanhad? 170 ging ook niet. 160 was zeer zwaar: als ik niet bij het gewicht stilstond dan dacht ik dat ik deadliftte met 200kg - 210kg van vroeger. Hoe kan dat, op een paar maand als iemand begint haalt die 5*160 deadlift.

Op 1 week tijd -20kg op frontsquat, -10 op squat, press stabiel, deadlift -25. Nice regressie is nice. Ik kan zo'n slechte trainingen nooit voorspellen: ik voel me altijd goed, ik begin met goede hoop en dat wordt keihard gefnuikt doordat alle lichte gewichten (ten opzichte van vorige week, niet in het algemeen) keizwaar zijn Puzzled

Vorige week maandag was een goede dag en gaf hoop op verbetering van mijn lifts, maar ik weet niet wat ik nu ga doen. Gisteren tijdens het werk had ik ook last van duizelingen/op rand van flauwvallen, heb ik soms vaker maar nu toch wel heel vaak. Aan het eten ligt het niet, want dat lukt heel goed.

Stoppen of niet, ik weet het niet, want filmpjes/video's/foto's op facebook, youtube, ... geven altijd veel motivatie maar tijdens het trainen wordt alles keihard kapot gedaan. Ik snap echt niet hoe de lifts zo schommelen continu. Ene week +15kg, andere week -20, dan weer +10, -15, +5, ...

Je moet ook niet altijd

Ingediend door Glenn VdB op Ma, 29/09/2014 - 09:24.

Je moet ook niet altijd terug kijken op een andere training.
De ene dag is gewoon de andere niet.
Ene moment sta ik te kloten met een 200 dl, en de andere keer was em net niet een baan rond de aarde.

It sucks, i know maar zo'n dagen zijn er nu eenmaal.
Gebeurd bij de beste ook.

Man the fuck up and enjoy

Probleem is dat dit al

Ingediend door Buell op Din, 30/09/2014 - 19:32.

Probleem is dat dit al maanden duurt Glenn, woensdag change ik het schema

Morgen start met 5-3-1 for

Ingediend door Buell op Din, 30/09/2014 - 20:58.

Morgen start met 5-3-1 for Powerlifting van Wendler.

Slaap je genoeg? Hoe is de

Ingediend door rho op Woe, 01/10/2014 - 14:16.

Slaap je genoeg? Hoe is de kwaliteit van je slaap?
Hoe intensief zijn je werkdagen?

In 't kort: Kan je genoeg recupereren om zulke zware trainingen te doen?

Als dat niet het geval is moet je je agenda eens nakijken en een serieuze planning opstellen.
Aanvaard ook niet dat je werk je leven opeist. Dat is namelijk geen enkele job waard, of het moet je absolute favoriete tijdverdrijf zijn waar je waanzinnig mooi voor betaald wordt en je echt niet zonder die bezigheid zou kunnen. Eye-wink

Was maar een tijdelijke

Ingediend door Buell op Woe, 08/10/2014 - 08:41.

Was maar een tijdelijke studentenjob Rho Eye-wink Slaap is rond de 8 - 10u per dag, vaak goed: slaap in één keer door, soms niet (WC). Werkdagen zijn nu totaal niet intensief, ik ga naar school nu terug.

Woensdag 1 oktober 2014 (press-dag)

Strict press: 10*20kg | 5*40kg | 5*50kg | 8*60kg ||| 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg
5x10 = Boring But Big

Pullups: 10*BW | 10*BW | 10*BW | 10*BW | 10*BW

Donderdag 2 oktober 2014

Ingediend door Buell op Woe, 08/10/2014 - 08:42.

Donderdag 2 oktober 2014 (deadlift-dag)

Deadlift: 5*100kg | 5*130kg | 10*152,5kg ||| 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg
Opwarming weet ik niet meer, maar 10*152,5 weet ik wel nog

Hanging leg raise: 15*BW | 15*BW | 15*BW | 15*BW | 15*BW

Vrijdag 3 oktober

Ingediend door Buell op Woe, 08/10/2014 - 08:45.

Vrijdag 3 oktober 2014

Donderdagavond na de deadlift-training voelde ik me niet goed aan de buikzone. Vrijdag ben ik ziek opgestaan, hele dag in de zetel/bed gelegen. Veel waterachtige diarree, koorts, weinig eten, alles erop en eraan. Ik denk aan een voedselvergiftiging, hoogstwaarschijnlijk door de kwark hier.

Waarom de kwark? Toen ik die voor het laatste opat een paar dagen geleden vond ik die al een rare smaak hebben, maar misschien lag het aan mij. Vandaag op woensdag 8 oktober at ik weer een pot kwark en die was zo slecht als iets, niet te eten. Vervaldatum is nochtans 16/10 -> 8 dagen overschot. Dus ik werd ziek van kwark die nog 14 dagen goed moest zijn.

Bench (zaterdag) en squattraining (zondag) gemist

Maandag 6 oktober 2014

Ingediend door Buell op Woe, 08/10/2014 - 08:46.

Maandag 6 oktober 2014 (press)

Strict press: 10*20kg | 5*40kg | 5*50kg | 6*62,5kg ||| 10*45kg | 10*45kg | 10*45kg | 10*45kg | 10*45kg

Pullups: 10*BW | 10*BW | 10*BW | 10*BW | 10*BW

Quote: Was maar een tijdelijke

Ingediend door rho op Woe, 08/10/2014 - 09:27.
Buell schreef:
Was maar een tijdelijke studentenjob Rho Eye-wink Slaap is rond de 8 - 10u per dag, vaak goed: slaap in één keer door, soms niet (WC). Werkdagen zijn nu totaal niet intensief, ik ga naar school nu terug.

Ah, dan is 't wat anders. Als je permanent zo bezig zou zijn was het een probleem.
8-10 uur slaap? Kon ik dat ook maar zeggen. Ik lig 8 uur in bed en slaap niet zo fenomenaal. Hoewel dat de laatste tijd ook wel beter gaat.

Quote: Vrijdag 3 oktober

Ingediend door rho op Woe, 08/10/2014 - 09:29.
Buell schreef:
Vrijdag 3 oktober 2014

Donderdagavond na de deadlift-training voelde ik me niet goed aan de buikzone. Vrijdag ben ik ziek opgestaan, hele dag in de zetel/bed gelegen. Veel waterachtige diarree, koorts, weinig eten, alles erop en eraan. Ik denk aan een voedselvergiftiging, hoogstwaarschijnlijk door de kwark hier.

Waarom de kwark? Toen ik die voor het laatste opat een paar dagen geleden vond ik die al een rare smaak hebben, maar misschien lag het aan mij. Vandaag op woensdag 8 oktober at ik weer een pot kwark en die was zo slecht als iets, niet te eten. Vervaldatum is nochtans 16/10 -> 8 dagen overschot. Dus ik werd ziek van kwark die nog 14 dagen goed moest zijn.

Bench (zaterdag) en squattraining (zondag) gemist

Da's niet best. Terug naar de winkel daarmee.

Woensdag 8 oktober 2014

Ingediend door Buell op Woe, 08/10/2014 - 18:06.

Woensdag 8 oktober 2014 (deadlift)

Kwam iemand meedoen die ik de basics leerde (totale beginner)

Deadlift: 5*100kg | 5*140kg | 3*150kg | 10*160kg ||| 10*100kg | 10*100kg | 10*10*100kg | 10*100kg | 10*100kg
10*160 was erg gemakkelijk: slechts beetje verzuring op de 10e. Zat echt 12 - 15 (misschien wel) in. Volgende week is het 1+ rep met 170, daar wil ik ook echt 10 halen, zou mentale opsteker zijn!

Ik ga binnenkort mijn

Ingediend door rho op Don, 09/10/2014 - 09:23.

Ik ga binnenkort mijn vriendin de basics aanleren. FB schema met natuurlijk de main lifts in.

Hoe ging dat, iemand leren squatten?

Vooral zeggen dat iemands

Ingediend door Buell op Zat, 11/10/2014 - 19:52.

Vooral zeggen dat iemands gat naar achteren moet ipv te breken (starten) met de knieën, veel mensen steken automatisch eerst hun knieën vooruit en dan geraken ze nooit op diepte.

Gisteren cage te koop

Ingediend door Buell op Zat, 11/10/2014 - 19:57.

Gisteren cage te koop aangeboden, 2 minuten later al reactie en blijkbaar verkocht. Is een man die in Abidjan (Afrika, buurland Liberia) woont. Hij gaat eerst betalen en dan een "private transportfirma" (zijn woorden) inhuren om het op te halen. We zullen zien of het gebeurd Sticking out tongue

Ik heb een cage op powercage.nl besteld van € 260, met coating (€ 50), bandsoptie (€ 50) en verzending (€ 105) komt het op € 465. Betaald, komt aan over 1,5 - 2 weken. Als het aankomt, oude cage opzij zetten, demonteren en wachten op een koper.

Nieuwe cage kan tot 437kg aan (cage nu +- 225, 500 LBS) en heeft veel maar gaten om de spotters + houders te verzetten. 1 nadeel: pulley verdwijnt, maar die gebruikte ik amper tot niet.

Komt er ook nog aan: 4x40kg schijven, nieuwe heavy duty flat bench (tot 400kg belastbaarheid voor € 89), extra kalk, heavy duty straps, heavy duty dipbelt, 4 gripknijpers (€ 67,60) en 2 (of meer, als reserve) zelfgemaakte foam rollers. Ik doe nu een weekendjob in een doe-het-zelf-zaak (Gamma) en kan aan wat ik nodig heb makkelijk raken.

(Mini) deadlift jack en squatschoenen staan ook op mijn lijst. Alles verbeteren, mijn oude PR's ook natuurlijk

Pas er maar mee op. Precies

Ingediend door Woopy op Zat, 11/10/2014 - 22:44.

Pas er maar mee op. Precies of het is in Afrika onmogelijk om een cage te vinden. Beetje raar. Als hij binnenkort vraagt om een voorschot te regelen voor die transportfirma dat hij zal terugbetalen ofzo, NIET doen. Maar dat wist je mss zelf wel al Smiling

Pas er maar mee op. Precies

Ingediend door Woopy op Zat, 11/10/2014 - 22:44.

Pas er maar mee op. Precies of het is in Afrika onmogelijk om een cage te vinden. Beetje raar. Als hij binnenkort vraagt om een voorschot te regelen voor die transportfirma dat hij zal terugbetalen ofzo, NIET doen. Maar dat wist je mss zelf wel al Smiling

Ja, sinds ik zei dat hij

Ingediend door Buell op Zon, 12/10/2014 - 10:03.

Ja, sinds ik zei dat hij eerst moet betalen heb ik er niet veel meer van gehoord Sticking out tongue Heb zijn naam gegoogeld, google stelde zelf "Abidjan" voor en onderaan kwam in beeld dat er misschien info was achter gehouden door de nieuwe wet op de privacy.

Die mens uit Abidjan gaat

Ingediend door Buell op Zon, 12/10/2014 - 21:09.

Die mens uit Abidjan gaat morgen storten. Ben benieuwd. Vrijdag de rekening eens checken om te zien of hij het echt gedaan heeft.

Zondag 12 oktober 2014 (squat)

Squat: 5*60kg | 5*100kg | 3*140kg | 9*150kg ||| 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg | 10*100kg
Kon misschien nog een rep, dan had ik 10*150. Niet slecht om op te bouwen en om op verder te werken. 5x10 viel mee, wel lastig op volume.

Goodmorning: 5*100kg | 10*80kg | 10*80kg | 10*80kg
100kg was iets teveel, 80 was veel lichter. Misschien iets té, maar een goodmorning moet je nu ook niet grinden normaal

Lat pulldown: 10*45kg | 10*45kg | 10*45kg | 8*50kg
Laatste weken met een pulley op de cage en er eens gebruik van gemaakt. De beginner/nieuwkomer wou het vooral doen, ik deed mee.

+ ab roller en planks

Beginner kwam weer. Komt elke woensdag en zondag.

Quote: Vooral zeggen dat iemands

Ingediend door rho op Ma, 13/10/2014 - 10:15.
Buell schreef:
Vooral zeggen dat iemands gat naar achteren moet ipv te breken (starten) met de knieën, veel mensen steken automatisch eerst hun knieën vooruit en dan geraken ze nooit op diepte.

De squat aanleren aan mijn vriendin was een grote verrassing! Na 2 reps had ze al een hele mooi vorm te pakken!! Waauw! Ik heb de indruk dat ze mooier squat dan dat ik het zelf doe. Smiling
Alleen als het wat zwaarder wordt gaan die knieen wat naar binnen. Maar dat is omdat het zwaar wordt. Dus 5kg minder op de baar en de vorm was weer goed. Super. Smiling

Quote: Ja, sinds ik zei dat hij

Ingediend door rho op Ma, 13/10/2014 - 10:21.
Buell schreef:
Ja, sinds ik zei dat hij eerst moet betalen heb ik er niet veel meer van gehoord Sticking out tongue Heb zijn naam gegoogeld, google stelde zelf "Abidjan" voor en onderaan kwam in beeld dat er misschien info was achter gehouden door de nieuwe wet op de privacy.

Pas maar op.
Ze gebruiken dit soort transacties vaak om misdaadgeld wit te wassen. Ze kopen iets van "weinig" waarde en vergissen zich bij de overschrijving. Ze vergeten b.v. de comma. Waardoor 250,00 euro plots 25000 euro wordt. Dan komen ze het gekochte goed persoonlijk ophalen en zeggen dat als je 22500 terug geeft het wel in orde is. Daardoor heb jij 10x zoveel voor je waren gekregen en hebben zij 90% van hun misdaad geld wit gewassen.
Maar jij bent ook strafbaar want je hebt misdaadgeld aangenomen.
Een goede kennis van mijn schoonvader had het ook aan de hand. Motor verkocht voor 2500 euro een veel groter bedrag gestort gekregen op de rekening. Ze kwamen de motor zelf halen en ze vroegen om dan om het verschil -5000 euro (voor de moeite) in cash terug te geven.

Quote: Quote: Vooral zeggen dat iemands

Ingediend door Woopy op Ma, 13/10/2014 - 11:04.
rho schreef:
Buell schreef:
Vooral zeggen dat iemands gat naar achteren moet ipv te breken (starten) met de knieën, veel mensen steken automatisch eerst hun knieën vooruit en dan geraken ze nooit op diepte.

De squat aanleren aan mijn vriendin was een grote verrassing! Na 2 reps had ze al een hele mooi vorm te pakken!! Waauw! Ik heb de indruk dat ze mooier squat dan dat ik het zelf doe. Smiling
Alleen als het wat zwaarder wordt gaan die knieen wat naar binnen. Maar dat is omdat het zwaar wordt. Dus 5kg minder op de baar en de vorm was weer goed. Super. :)

Vrouwen lijken over het algemeen inderdaad van nature uit beter te kunnen squatten. Heeft geloof ik iets te maken met de verschillen in bouw en houding tussen mannen en vrouwen.

Zou kunnen. Hun bekken zit

Ingediend door rho op Ma, 13/10/2014 - 11:10.

Zou kunnen. Hun bekken zit iets anders in elkaar.
Was wel goed te zien dat ze haar core lekker strak houdt. Geen bolle rug ofzo. Smiling

Bedankt voor de tip, Rho.

Ingediend door Buell op Ma, 13/10/2014 - 17:42.

Bedankt voor de tip, Rho. Zoiets zou inderdaad ook kunnen. Wat volgde vandaag was: hij stuurde eerst een mail waarin hij akkoord ging, gevolgd door nog een mail enkele uren later met de melding dat € 525 teveel was voor zijn bank om door te storten en dat hij een kost van € 95 moest betalen. Daarom zou hij € 620 storten (en dat is niet te hoog?) Sticking out tongue Mail deleted, ik wachtte sowieso op nog andere kopers. Hij was totaal niet de prioriteit.

Ook nog: hij zond bij de laatste mail een Frans paspoort door in bijlage. Op zijn geboortedatum staat 1938, die gast is dus 76 - 77 jaar oud en zou een squatcage kopen, nice. Op de foto zag hij er trouwens totaal niet 76 - 77 uit. Was ook een Frans paspoort met zijn adres in België Sticking out tongue Waarschijnlijk gestolen en zijn naam wordt gebruikt in mails en oplichtingsmails.

Lol, funny. Maar

Ingediend door Woopy op Ma, 13/10/2014 - 18:48.

Lol, funny. Maar overduidelijk dat er iets heel louche aan de hand is Sticking out tongue

Ja, daar lijkt mij een zeer

Ingediend door rho op Din, 14/10/2014 - 09:16.

Ja, daar lijkt mij een zeer sterk geurtje aan te zitten.
Ik zou er ook niet op ingaan.
Je krijgt die cage wel verkocht aan een betrouwbaar iemand.

Woensdag 15 oktober 2014

Ingediend door Buell op Don, 16/10/2014 - 07:03.

Woensdag 15 oktober 2014 (press)

Strict press: 8*20kg | 5*40kg | 3*60kg | 8*65kg ||| 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg | 10*40kg
8*65 ging heel vlot, volgende week rep-out met 70. Vorige week deed ik 6*62,5, ik dacht dat ik mij vergiste en ik vorige week al 65 deed.

5x10*40 ging ook heel heel vlot, volgende keer 5x10 met 50 nog eens proberen of 45.

Pullups: 10*BW | 10*BW+5kg | 10*BW | 10*BW | 10*BW

Lat pulldown: 10*30kg | 10*30kg | 8*40kg | 8*40kg
Gewichten zijn de hoeveelheid gewichten die ik aan de pulley zelf hang, ik heb geen stack. 1 schijf van 20 elke kant = 40 dan

Vandaag, donderdag, is het deadliften. 10*170 wil ik zeker halen en op den duur PR's trekken op alle lifts.

Quote: Vrijdag 3 oktober

Ingediend door wauter op Don, 16/10/2014 - 15:26.
Buell schreef:
Vrijdag 3 oktober 2014

Donderdagavond na de deadlift-training voelde ik me niet goed aan de buikzone. Vrijdag ben ik ziek opgestaan, hele dag in de zetel/bed gelegen. Veel waterachtige diarree, koorts, weinig eten, alles erop en eraan. Ik denk aan een voedselvergiftiging, hoogstwaarschijnlijk door de kwark hier.

Waarom de kwark? Toen ik die voor het laatste opat een paar dagen geleden vond ik die al een rare smaak hebben, maar misschien lag het aan mij. Vandaag op woensdag 8 oktober at ik weer een pot kwark en die was zo slecht als iets, niet te eten. Vervaldatum is nochtans 16/10 -> 8 dagen overschot. Dus ik werd ziek van kwark die nog 14 dagen goed moest zijn.

Bench (zaterdag) en squattraining (zondag) gemist

Waar koop jij jouw kwark? Ik heb deze week ook een paar potten gehad die niet echt 100% oke roken. Heb ze toch opgegeten maar geen last van gehad.

Quote: Quote: Vrijdag 3 oktober

Ingediend door Buell op Don, 16/10/2014 - 18:17.
wauter schreef:
Buell schreef:
Vrijdag 3 oktober 2014

Donderdagavond na de deadlift-training voelde ik me niet goed aan de buikzone. Vrijdag ben ik ziek opgestaan, hele dag in de zetel/bed gelegen. Veel waterachtige diarree, koorts, weinig eten, alles erop en eraan. Ik denk aan een voedselvergiftiging, hoogstwaarschijnlijk door de kwark hier.

Waarom de kwark? Toen ik die voor het laatste opat een paar dagen geleden vond ik die al een rare smaak hebben, maar misschien lag het aan mij. Vandaag op woensdag 8 oktober at ik weer een pot kwark en die was zo slecht als iets, niet te eten. Vervaldatum is nochtans 16/10 -> 8 dagen overschot. Dus ik werd ziek van kwark die nog 14 dagen goed moest zijn.

Bench (zaterdag) en squattraining (zondag) gemist

Waar koop jij jouw kwark? Ik heb deze week ook een paar potten gehad die niet echt 100% oke roken. Heb ze toch opgegeten maar geen last van gehad.

Aldi