Op weg naar...

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 20/01/2012 - 20:52.

-

woopy zei dat deze easy to

Ingediend door Glenn VdB op Don, 01/11/2012 - 19:16.

woopy zei dat deze easy to press was en hard to clean, vandaag was het andersom, ofwel was de presstank vandaag niet gevuld.
Het is de log van woops ja.
Ik had oorspronkelijk die van laurens maar die is al een hele tijd uitgeleent aan de mensen van starmeal, dus heb ik zelf maar eentje gekocht .

ach die had je ook in

Ingediend door Strong1976 op Don, 01/11/2012 - 19:19.

ach die had je ook in bruikleen?
Starmeal? Puzzled

Ja, zo noemt het terrein

Ingediend door Glenn VdB op Don, 01/11/2012 - 19:21.

Ja, zo noemt het terrein maar ze zijn inmiddels verhuist naar een andere locatie. Raf bensch kwam er traine, soms youri, sanca,ik,yannick,noen,mario,geert,kevin enzo. Leuke bende

Jammer dat ik er altijd niet kan bijzijn

LOOOOl @5:38 wou je je log T

Ingediend door Pro Curler op Don, 01/11/2012 - 19:24.

LOOOOl @5:38 wou je je log T baggen ofzo?? Ik lach daar echt helemaal plat vant lachen. Sticking out tongue

Maar anyway: serious, echt stevige training.

Kan het zijn door de grond dat je wat onstabiel staat. Bij sommige lifts, heb je moeite om te balanceren, mss door de ondergrond?

yes, dat was een thee

Ingediend door Glenn VdB op Don, 01/11/2012 - 19:31.

yes, dat was een thee zakje.

Grond is vrij onstabiel ook

Dikke log Echt zot.

Ingediend door Buell op Vrij, 02/11/2012 - 11:08.

Dikke log Sticking out tongue Echt zot.

@ gym T bar

Ingediend door Glenn VdB op Din, 06/11/2012 - 20:42.

@ gym
T bar row
6x20
6x40
6x40
6x40
6x60

Clean
3x60
3x70
3x80
3x90
1x100
1x100

Rack pull (knie hoogte)
6x60
4x100
Straps
4x140
2x160
2x180
riem
2x200
2x210
2x220
2x230
1x240

Deadlift
5x100
Straps
4x140
3x160
3x180
2x200

Conclusie : Na de voorval van afgelopen week had ik wat bang maar was helemaal niet nodig. Rug is prima genezen. Heb dan ook 3 dagen plat gelezen, pijnstillers genomen die volgens mij niet zo healthy waren, kun je een olifant met platleggen als je het mij vraagt. Rackpull was vlotjes. Deadlift was at the speed of light. 200 was minder form dus droppen naar 180. Ik gebruikt mijn benen echt veel meer dan anders. Ook de ondergrond verschilt enorm. Thuis train ik buiten op een zandondergrond wat resulteert in putten en bulten wat echt niet aangenaam is. Dus deadlifts worden gedaan in de gym, presses met barbells thuis, omdat de barbells in de gym echt raar zijn, vraag me niet hoe het komt.

Hoe komt het dat de barbells

Ingediend door MT op Din, 06/11/2012 - 21:18.

Hoe komt het dat de barbells in de gym raar zijn?

Ik weet het niet er zit geen

Ingediend door Glenn VdB op Din, 06/11/2012 - 21:23.

Ik weet het niet
er zit geen knurling op, geen markering waar het midden is enzo die dingen.
Dom, zou je dan zeggen, maar ik merk echt dat overhead ginder met barbells me echt niet afgaan.

Quote: Hoe komt het dat de barbells

Ingediend door 515 op Din, 06/11/2012 - 22:25.
MT schreef:
Hoe komt het dat de barbells in de gym raar zijn?

En toch doet hij het hé, de schurk!

Quote: Quote: Hoe komt het dat de barbells

Ingediend door MT op Din, 06/11/2012 - 22:34.
515 schreef:
En toch doet hij het hé, de schurk!

That's just how I role, Bratha!

Bench 6x60 8x60 6x100 6x100 2

Ingediend door Glenn VdB op Woe, 07/11/2012 - 21:55.

Bench
6x60
8x60
6x100
6x100
2x120

Incline bench
6x60
6x60
6x60
6x80
6x80

One arm dumbell press
6x32
4x36
3x42
3x42
3x42

Incline dumbell press
6x24
6x28
6x30
7x38
4x42
4x42

Seated press (behind neck)
5x20
5x30
6x40
5x50
4x60
3x70
6x60,7F

Front raises, 20 kg plate
X7
X7
X7
X7

Barbell bicep curls
7x20
6x40
6x40

Dips
8xBW
8xBW
8XBW
6xBW

Conclusie : Dat pomp. direct na het school gaan trainen. Toch bijna 2 uren aan de slag geweest.

dat jouw voorste

Ingediend door lars-v op Woe, 07/11/2012 - 23:57.

dat jouw voorste schouderkoppen dat volhouden... Sticking out tongue

Nog iets: zoveel presses en eigenlijk redelijk weinig rows in je 'schema'. Geen last van je schouders?

funny lars is funny. Ja

Ingediend door Glenn VdB op Don, 08/11/2012 - 00:00.

funny lars is funny.

Ja hoor, heb eigenlijk nog nooit last gehad van mijn schouders.
Ik heb eerder pijn in de voorarmen dan in de schouders.

En rows, goh ja. Gisteren had ik dat er kunnen inzetten maar deadlifts had me gesloopt.
Zou het idd meer moeten doen.

En a big laugh at "schema" Mr. Green

Quote: funny lars is funny.Ja

Ingediend door 515 op Don, 08/11/2012 - 00:23.
Glenn VdB schreef:
funny lars is funny.

Ja hoor, heb eigenlijk nog nooit last gehad van mijn schouders.
Ik heb eerder pijn in de voorarmen dan in de schouders.

En rows, goh ja. Gisteren had ik dat er kunnen inzetten maar deadlifts had me gesloopt.
Zou het idd meer moeten doen.

En a big laugh at "schema" Mr. Green

En dan maar zeggen dat hij zijn rug meer gaat trainen ed. ... Neutral

Mr. Green

Yep, Lars heeft een goed

Ingediend door MT op Don, 08/11/2012 - 00:28.

Yep, Lars heeft een goed punt.
But I guess training back just isn't 'sexy'... Neutral

Quote: Bench6x608x606x1006x1002

Ingediend door wauter op Don, 08/11/2012 - 09:20.
Glenn VdB schreef:
Toch bijna 2 uren aan de slag geweest.

Veel te lang

Quote: Quote: Bench6x608x606x1006x1002

Ingediend door Rybeara op Don, 08/11/2012 - 15:05.
wauter schreef:
Glenn VdB schreef:
Toch bijna 2 uren aan de slag geweest.

Veel te lang

Explain?

Quote: Quote: Quote: Bench6x608x606x1006x1002

Ingediend door 515 op Don, 08/11/2012 - 15:26.
Rybeara schreef:
wauter schreef:
Glenn VdB schreef:
Toch bijna 2 uren aan de slag geweest.

Veel te lang

Explain?

Cortisol Eat Eat Eat

Omdat ons lichaam onderhevig is aan stress (door de verhoogde lichamelijk activiteit = training) is onze cortisol productie sowieso al verhoogd.
De gluconeogenese (glucose vrominguit aminozuren, glycerol en melkzuur (lactaat) remt de eiwitsynthese af en bevordert de eiwitafbraak in onze weefsels (= spieren).
Hierdoor ook de slechtere opname van glucose door de cellen (zodat er meer glucose in het bloed zou blijven en minder moet gemaakt worden door de spierafbraak ed.) en cortisol is een antagonist an insuline.

Cortisol heeft ook een remmende invloed op bepaalde ontstekingsreacties en op de vorming van antistoffen dit kan in sommige gevallen wel nog handig zijn, zoals bij: hevige allergische reacties, ernstige infecties, extreme temperaturen of ernstige verwondingen anders zou een (té) sterke ontstekingsreactie het lichaam verder kunnen ontregelen.

Het zal er ook vanaf hangen wat onze Bulckvriend doorheen de dag had gegeten en hoe intensief hij bezig was. (maximale opslag van glycogeen in de lever ±200gram en in de skeletspieren ±250gram).

Maar is een training van ±60 minuten waarin hij minder doet (of het zal sneller/intensiever moeten en automatisch met minder kg's zijn) dan beter, dat is DE vraag.

Mja, dat cortisolverhaal

Ingediend door MT op Don, 08/11/2012 - 15:52.

Mja, dat cortisolverhaal komt denk ik uit de bodybuildingwereld.

Een belangrijke parameter is hoeveel je effectief doet. Als je 2u lang 80% van de tijd actief bent, ga waarschijnlijk veel meer cortisol aanmaken dan als je 2u lang 20% van de tijd actief bent (20% lijkt me een redelijke schatting; voor mij alleszins).
Abadjiev laat zijn weightlifters normaal ook maar kort trainen (maar verschillende keren per dag) om hormonale redenen. Maar andere hormonen. Testosteron- en GHproductie zou pieken na een korte training (30-45min of zo) minder zijn bij langere trainingen. Dus een kortere trainingssessie is mogelijk meer anabool, niet per se minder katabool.
Maar dat is maar één visie. Smiling

Algemeen ga ik er van uit dat dat hele gedoe met cortisol irrelevant is voor echte krachttraining. Als je nu ook nog allerhande vormen van cardio aan je training toevoegt, is dat een andere kwestie. Maar pure krachttraining kent echt geen serieuze invloed van cortisolproductie.

Je training afkappen omwille van deze reden, lijkt me daarom erg contraproductief. Bij je training moet je zorgen dat je 1) doet wat je moet doen, 2) traint met een goede focus en drive en 3) goed herstelt. Als één van die drie wat minder is, gaat dat een veel grotere invloed hebben dan wat cortisol.

Ik vraag me trouwens af hoeveel succesvolle mensen (in krachtsport) er zijn die zich effectief iets aantrekken hiervan. Smiling

Ik wist dat cortisol boven

Ingediend door Rybeara op Don, 08/11/2012 - 16:47.

Ik wist dat cortisol boven ging komen, en ik was ook een hele tijd mee in dat verhaal.
Maar ik geloof daar echt maar weinig van (naar onze normen van trainen).

MT verklaart al een groot deel van wat ik wou meedelen.
Er zijn genoeg voorbeelden waar dat echt geen steek houd.

cortisol,cortisone,cortivbkke

Ingediend door Glenn VdB op Don, 08/11/2012 - 19:31.

cortisol,cortisone,cortivbkkeke, bulck traint zoals em zich voelt : strak.

front squat
6x60
8x60
4x80
2x100
2x100
2x110
2x110
2x110
2x110
2x110
2x110

Sumo deadlift
6x60
6x100
4x140
4x140

Squat
5x100
4x120
3x140
2x160
1x170
1x180
1x190
1x190

BOR
6x60
6x80
6x100
6x100

RDL
6x100
6x100
4x140
4x160
4x180

Calve raise
6x90
6x110
6x130
6x150
6x170

Horizontal squat
6x90
6x120
6x150
10x180

Conclusie: Hard. Sumo was de eerste keer dat ik het deed, the force here is strong. Squats gingen super, core is duidelijk verbeterd. Had zeker nog paar reps in de tank met de 190. Horizontal squat is ook een vrij pittig machine. Nadruk komt veel meer op de buitenkant van de quads. Onderweg bijna tegen 35 per uur berg af tegen de vlakte gegaan. Dacht dat chauffeur mij gezien had (stond stil) en zij kwam lief op het fietspad te staan. Alles toesmijten, banden maakte lawaai voor 10. Kon net stilstaan naast haar deur. Had ze geen draak geweest had ik gevraagd voor een "vergoeding"

nice squats man ik zie je

Ingediend door psycomantje op Don, 08/11/2012 - 20:03.

nice squats man Smiling ik zie je eigenlijk wel zo goed als altijd singles doen, heb ook eens doubles gezien Laughing out loud doe je eig nooit/zelden meer reps?

Quote: cortisol,cortisone,cortivbkke

Ingediend door This Is True Power op Don, 08/11/2012 - 20:26.
Glenn VdB schreef:
Had ze geen draak geweest had ik gevraagd voor een "vergoeding"

Haha. Mr. Green Geluk voor jou dat je zelf een adonis bent (niet sarcastisch opvangen).

Dem RDLs! Nice. Goede

Ingediend door MT op Don, 08/11/2012 - 20:27.

Dem RDLs! Shocked Nice.

Goede training weer. Niet teveel last van de cortisol? Mr. Green

Quote: nice squats man ik zie je

Ingediend door Glenn VdB op Don, 08/11/2012 - 20:52.
psycomantje schreef:
nice squats man Smiling ik zie je eigenlijk wel zo goed als altijd singles doen, heb ook eens doubles gezien Laughing out loud doe je eig nooit/zelden meer reps?

gewicht is nog wat te zwaar om triples te maken. Ale, voor te failen. Fail niet graag

Quote: Dem RDLs! Nice. Goede

Ingediend door Glenn VdB op Don, 08/11/2012 - 20:52.
MT schreef:
Dem RDLs! Shocked Nice.

Goede training weer. Niet teveel last van de cortisol? Mr. Green

hoe langer, hoe beter!

Quote: Quote: nice squats man ik zie je

Ingediend door 515 op Don, 08/11/2012 - 23:37.
Glenn VdB schreef:
psycomantje schreef:
nice squats man Smiling ik zie je eigenlijk wel zo goed als altijd singles doen, heb ook eens doubles gezien Laughing out loud doe je eig nooit/zelden meer reps?

gewicht is nog wat te zwaar om triples te maken. Ale, voor te failen. Fail niet graag

Reppen met minder gewicht dan? Sticking out tongue

nevah

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 09/11/2012 - 00:01.

nevah