Gonna Be Giant

Ingediend door nick_B op Ma, 12/04/2010 - 18:32.

Mijn uiteindelijke doel is een gezond, ripped lichaam met een goede conditie.

leeftijd:18jaar
lengte: 180cm
gewicht: 82kg

buikomtrek: 81,5cm

1 A : S – Borst B: 30 – 45 minuten Insanity
2: Benen
3: S – Rug
4 A: Armen B: S – Schouders
5: RUST + ABripperX
6 A: ABripperX B: FocusT25
7: Max Interval Circuit Insanity

S - CHEST:

Decline Barbell Benchpress
5 sets | 8 reps | 45 seconds rest
Incline dumbbell press
4 sets | 8 reps | 45 seconds rest
Flys
4 sets | 10-15 reps | 30-60 seconds rest
Dips
4 sets | Reps to Failure | 45 seconds rest

LEGS:
~ = superset
Front Squats ~ Leg Curls
4 sets | 8 reps | rest = pullups
Leg Extensions ~ Hamstring Slides
3 sets | max reps | rest = pullups
Seated Calve raise ~ SLDL
3 sets | 10 - 15 reps |

S – BACK:

Pullups
4 sets | reps to failure | 60 seconds rest / waarvan 2 sets Hammer (weighted) en 2 sets wide
T-bar row
5 sets | 8 reps | 90 seconds rest
Dumbell Row
4 sets | 8 reps | 45 seconds rest
Deadlift
5 sets | 8 reps | 90 seconds rest

Armen:

Alternating Bicep Curl
3 sets | 10 reps | 60 seconds rest
Close Grip Benchpress
3 sets | 5 reps | 60 seconds rest
Alternating Hammer Curl
3 sets | 10 reps | 60 seconds rest
EZ Bicep curl ~ Skullcrushers
3 sets | 10 reps |

S - Shoulders:

Press
5 sets | 8 reps | 60 seconds rest
Bent over side raises
4 sets | 8 reps | 45 seconds rest
Front plate raise
4 sets | 8 reps | 45 seconds rest
Side raises:
4 sets | 8 reps | 45 seconds rest

moet je je deadlift maar

Ingediend door psycomantje op Zat, 16/04/2011 - 12:59.

moet je je deadlift maar eens filmen met deadstop ook, ik denk dat je techniek anders zal zijn dan met touch en go Smiling

Hmm wou hier ook eindelijk

Ingediend door verb op Zat, 16/04/2011 - 14:18.

Hmm wou hier ook eindelijk eens straps bestellen op fs, maar ze zijn blijkbaar niet op voorraad momenteel Sad

Ik doe altijd touch en go

Ingediend door Pro Curler op Zat, 16/04/2011 - 14:39.

Ik doe altijd touch en go met 10 reps en iets zwaarder gewicht en nog nooit blessures. Touch en go vind ik ook vermoeiender dan stops.

Quote: Hmm wou hier ook eindelijk

Ingediend door nick_B op Zat, 16/04/2011 - 15:07.
verb schreef:
Hmm wou hier ook eindelijk eens straps bestellen op fs, maar ze zijn blijkbaar niet op voorraad momenteel :(

Wow heb ik even sjans! Ik zit al weken te twijfelen wat ik zou bestellen, en nu zijn ze op. Smiling

@verb: straps kan je perfect

Ingediend door MT op Zat, 16/04/2011 - 18:11.

@verb: straps kan je perfect zelf 'maken'. Die van mijn komen van een oude karategordel, maar een autogordel schijnt het beste te werken. Gewoon 40cm ofzo afsnijden en klaar is kees.

Ik had er proberen te maken

Ingediend door nick_B op Zat, 16/04/2011 - 22:04.

Ik had er proberen te maken van ruilluiktouwen en werkte niet goed. Gwn een paar kopen, kost nu ook weer niet zo veel.

Echt geen goesting in die kutoefening van een press.

One Arm Dumbell Press:
7x20,5kg
7-8x20,5kg
6-5x20,5kg
8x18kg

Side Raises:
3x10x10,5kg

Frontraise : SS : Rear Delt Raise
3x12x15kg

SS

10x40kg
2x10x42,5kg

Box Squat (+2,5kg): SS : HCL
2x5x55kg
7x55kg

SS

20x20kg
16x30kg
2x10x35kg

COMMENTAAR:
- Filmpje volgt.

Rolluiktouwen? Is dat niet

Ingediend door DN op Zat, 16/04/2011 - 22:40.

Rolluiktouwen? Is dat niet veel te dun?

Ja en zijn autogordels niet

Ingediend door nick_B op Zat, 16/04/2011 - 23:21.

Ja en zijn autogordels niet veel te breed? Maar nvm, ik heb goed gerief nu Smiling

Straps kun je toch in menig

Ingediend door Pro Curler op Zon, 17/04/2011 - 00:02.

Straps kun je toch in menig deftige sportwinkel kopen? Ik heb ze samen met men bokshandschoenen gekocht.

De mijne zijn beter dan

Ingediend door MT op Zon, 17/04/2011 - 00:10.

De mijne zijn beter dan commerciële! Cool

Echte lifters hebben geen

Ingediend door Buell op Zon, 17/04/2011 - 10:17.

Echte lifters hebben geen straps nodig MT Cool

FILMPJE: - Box Squat: het

Ingediend door nick_B op Zon, 17/04/2011 - 10:25.

FILMPJE:
- Box Squat: het stoeltje was wel iets hoger dan het andere, maar het tenminste een plat zitvlak. Smiling Ik zit nu ook meer naar achter.

- Vooraanzicht van Side Raises, ziet er maar raar uit eigenlijk, moeten mijn ellebogen niet hoger komen?

-Vanavond bij liefje gaan slapen en dan op vakantie met mijn schoonfamilie, donderdag terug. Enkel kwark voor het slapen gaan Sad

volgens mij moeten je

Ingediend door psycomantje op Zon, 17/04/2011 - 10:59.

volgens mij moeten je ellebogen hoger dan de dumbells komen? zo heb ik het toch altijd geleerd Laughing out loud ryb zal dit wel beter weten

Goed zo, die box squats!

Ingediend door MT op Zon, 17/04/2011 - 11:36.

Goed zo, die box squats! Knieën zijn stabiel (je kan ze misschien nog iets harder naar buiten duwen, maar dit is al heel goed) en je rug is en blijft kaarsrecht en rigide. Totaal geen buttwink; echt goed!

Quote: Goed zo, die box squats!

Ingediend door nick_B op Zon, 17/04/2011 - 13:06.
MT schreef:
Goed zo, die box squats! Knieën zijn stabiel (je kan ze misschien nog iets harder naar buiten duwen, maar dit is al heel goed) en je rug is en blijft kaarsrecht en rigide. Totaal geen buttwink; echt goed!

Merci, wel zwaar. Red face

Boxsquats zijn al een stuk

Ingediend door wauter op Zon, 17/04/2011 - 13:30.

Boxsquats zijn al een stuk beter, geen rocken meer of toch miniem

Quote: volgens mij moeten je

Ingediend door Rybeara op Zon, 17/04/2011 - 13:45.
psycomantje schreef:
volgens mij moeten je ellebogen hoger dan de dumbells komen? zo heb ik het toch altijd geleerd Laughing out loud ryb zal dit wel beter weten

Hij voert ze inderdaad niet te best uit, hoe verder in je setje hoe erger het wordt.
Je probeert de gewichten naar boven te krijgen, de focus moet op je ellebogen liggen.
Dus die ellebogen moeten gelift worden, die gewichten volgen dan wel Eye-wink

Quote: Quote: Goed zo, die box squats!

Ingediend door MT op Zon, 17/04/2011 - 14:31.
nick_B schreef:
Merci, wel zwaar. Red face

Ja, zeker als je er volume op maakt, is box squat een zware oefening. Je moet onderaan zonder enige beginsnelheid beginnen en dat vraagt veel van je CNS. Bovendien duurt vanwege die trage start het concentrische deel van de rep langer, wat de oefening er zeker niet lichter op maakt. Smiling Maar o zo nuttig.

Nick, je onderarmen moeten

Ingediend door Pro Curler op Zon, 17/04/2011 - 14:39.

Nick, je onderarmen moeten ongeveer in het verlengde van de bovenarmen zijn. Bij jou staan ze er haaks of loodrecht op. Als je het op de juiste manier doet, is de oefening veel intenser en ga je waarschijnlijk 8 kg ofzo kunnen. En ik breng meestal mijn handen tot over mijn schouders, tot ze bijna elkaar raken, zo is hij volgens mij nog moeiliker.

Quote: Nick, je onderarmen moeten

Ingediend door nick_B op Zon, 17/04/2011 - 14:55.
Pro Bokser schreef:
Nick, je onderarmen moeten ongeveer in het verlengde van de bovenarmen zijn. Bij jou staan ze er haaks of loodrecht op. Als je het op de juiste manier doet, is de oefening veel intenser en ga je waarschijnlijk 8 kg ofzo kunnen. En ik breng meestal mijn handen tot over mijn schouders, tot ze bijna elkaar raken, zo is hij volgens mij nog moeiliker.

Mijn armen mogen wel lichtjes gebogen zijn hoor, maar ik doe het idd te veel. En door mijn armen teveel te buigen maak ik het ook moeilijker om mijn ellebogen omhoog te krijgen.

Wauter, wat bedoel je met 'Rocken'?

Als je het echt strikt doet

Ingediend door Pro Curler op Zon, 17/04/2011 - 15:08.

Als je het echt strikt doet zoals ik het zei, is deze oefening echt een killer en zijn zware gewichten niet nodig.

Quote: Quote: Nick, je onderarmen moeten

Ingediend door wauter op Zon, 17/04/2011 - 18:31.
nick_B schreef:
Pro Bokser schreef:
Nick, je onderarmen moeten ongeveer in het verlengde van de bovenarmen zijn. Bij jou staan ze er haaks of loodrecht op. Als je het op de juiste manier doet, is de oefening veel intenser en ga je waarschijnlijk 8 kg ofzo kunnen. En ik breng meestal mijn handen tot over mijn schouders, tot ze bijna elkaar raken, zo is hij volgens mij nog moeiliker.

Mijn armen mogen wel lichtjes gebogen zijn hoor, maar ik doe het idd te veel. En door mijn armen teveel te buigen maak ik het ook moeilijker om mijn ellebogen omhoog te krijgen.

Wauter, wat bedoel je met 'Rocken'?

en nu serieus. Het horizontaal bewegen van je bovenlichaam op de box

Quote: Quote: volgens mij moeten je

Ingediend door Oldtimer op Zon, 17/04/2011 - 21:45.
Rybeara schreef:
psycomantje schreef:
volgens mij moeten je ellebogen hoger dan de dumbells komen? zo heb ik het toch altijd geleerd Laughing out loud ryb zal dit wel beter weten

Hij voert ze inderdaad niet te best uit, hoe verder in je setje hoe erger het wordt.
Je probeert de gewichten naar boven te krijgen, de focus moet op je ellebogen liggen.
Dus die ellebogen moeten gelift worden, die gewichten volgen dan wel ;)

Ik heb side raises altijd gedaan met de handpalmen naar beneden, daarbij in het negatieve traject de dumbell langzaam terug laten zakken naar de beginpositie.
Op deze manier is deze oefening zelfs met "lichte gewichten" vaak al zwaar genoeg. Smiling

Mijn handpalmen wijzen ook

Ingediend door Rybeara op Zon, 17/04/2011 - 21:59.

Mijn handpalmen wijzen ook naar beneden, de ellebogen moeten eerst boven zijn.
Bij nick gingen de gewichten eerst naar boven. Ik ben destijds ook begonnen met 3-4kg omdat zwaarder gewoon te zwaar was.

Terug van vakantie, gewicht

Ingediend door nick_B op Vrij, 22/04/2011 - 19:49.

Terug van vakantie, gewicht is gelijk gebleven.

Training met Buell en Probokser. Eigenlijk niet veel gedaan, maar volgende week vlieg ik er terug in Smiling

DEADLIFT: +5kg
3x10x100kg
-Rug mag rechter

BENCH: +2,5kg
10x72,5kg
8x72,5kg
7x72,5kg

Vlug moeten uitvoeren omdat Buell weer aan het neuten was over cortisol Roll Eyes

Ja, ik moest 45 minuten

Ingediend door Buell op Vrij, 22/04/2011 - 20:54.

Ja, ik moest 45 minuten wachten om van squat naar bench te gaan Sticking out tongue
Je kon erna zelfs nog squatten ofzo Eye-wink

Ik heb met rybeara een nieuw

Ingediend door nick_B op Zat, 23/04/2011 - 23:10.

Ik heb met rybeara een nieuw trainingschema besproken: Een 3-daagse split met een 4e dag die rug en benen bevat, zo train ik iets meer benen en rug.

di:BENEN:3x8: squat, GM, Leg extension, calves
wo:BORST+SCHOUDERS + TRICEPS: 3x8: bench + (inclineflys) / Press + Side Raise / Dippen
do:RUST
vr:RUG: 3x8: BOR, DL, Pullups, Traps
za:RUST
zo:VARIATIE

Variatie bestaat uit afwisselend van week:
W1:
- (box)Squat
- SLDL
- Lunges
- kuiten / traps / abs

W2:
- DL
- Front squat / leg extentions (iets voor de quads alle sinds)
- Lunges
- kuiten / traps / abs

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus vandaag was het variatiedag want morgen heb ik geen tijd om te trainen.

BOX SQUAT: +2,5kg
3x10x57,5kg

SLDL:
3x8x50kg

LUNGES: (+2,5kg)
3x8x18kg

CALVES+ SHRUGS:
20x50kg
2x20x60kg

DECLINE SITUPS:
3x20xBW+5kg

COMMENTAAR:
-SLDL: Nieuwe oefening, was even wennen. Startgewicht vrij laag gekozen zodat ik rustig kan opbouwen, dit lijkt me een oefening waar ik gemakkelijk iets aan mijn rug kan krijgen.
-CALVES+SHRUGS: Als ik op mijn tippen sta, doe ik een shrug, intensief en praktisch geen tijdverlies.

Ik bedoelde met

Ingediend door Rybeara op Zat, 23/04/2011 - 23:22.

Ik bedoelde met kuiten/traps/abs dat je 1 van de 3 deed welke aandacht nodig had, alle 3 kunnen ook uiteraard.
Mss ga je wel iets te diep bij SLDL, dat is iets wat je moet aanvoelen.
Voel je een goeie strech in je hamstrings op het diepste punt? Als je dan terug naar boven komt de hams goed opspannen.
Die borst - schouder - tricep dag ga je toch zo houden dan?

Je box squat = goed. Doe zo

Ingediend door MT op Zat, 23/04/2011 - 23:34.

Je box squat = goed. Eye-wink Doe zo verder, en je zal binnen een paar weken wellicht ook een goede squat hebben (mijn ervaring). Smiling

Quote: Ik bedoelde met

Ingediend door nick_B op Zat, 23/04/2011 - 23:47.
Rybeara schreef:
Ik bedoelde met kuiten/traps/abs dat je 1 van de 3 deed welke aandacht nodig had, alle 3 kunnen ook uiteraard.
Mss ga je wel iets te diep bij SLDL, dat is iets wat je moet aanvoelen.
Voel je een goeie strech in je hamstrings op het diepste punt? Als je dan terug naar boven komt de hams goed opspannen.
Die borst - schouder - tricep dag ga je toch zo houden dan?

-Lol, ik dacht al dat je het apart bedoelde, maar ik had goesting in alle 3 Laughing out loud
- Neen neen, ik had gewoon copy paste gedaan van het oude schema, ik ben vergeten borst, schouders, triceps aan te passen. Is nu gebeurt. Smiling
(Het was toch enkel de flys aanpassen he?) Bench en Press op 1 dag gaat heavy zijn, maar dat moet ik er maar bijnemen.
-SLDL: de hamstrings hebben zeker genoeg stretch en mijn rug blijft recht. Aanvoelen blijft de beste optie. Wat is dit een lenig ventje:
http://exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html

@MT: merci, normaal moesten het 8 reps zijn, was dit totaal vergeten en was 10 reps aan het draaien. Maar voor die 8 reps ga ik volgende keer zeer dankbaar zijn Laughing out loud

-Heb leuke motivatie posters van jay cutler en dennis wolf in mijn kamer opgehangen, super motivatie, ga dat ook eens doen waar ik train (kamer van mijn ouders) die ik dus na elke training moet weghalen Sticking out tongue

Hoe doen jullie GM? Ik deed dit altijd met gestrekte benen, en was verbaasd toen Buell dit met geplooide benen deed. Beide kan, maar wat is het meest + ?