Op weg naar...

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 20/01/2012 - 20:52.

-

Ik vond niet direct iets

Ingediend door Rybeara op Don, 10/01/2013 - 14:05.

Ik vond niet direct iets terug van de voorrondes (kwestie onderdelen).
Persoonlijk vind ik het juist goed dat alles omgegooid wordt.
Woopy heeft vorig jaar ook iets voorgehad met bepaald te trainen naar een wedstrijd toe
(medley farmers - yoke, die op de dag zelf werden omgewisseld).
Trainen om allround beter te worden. Je traint toch voornamelijk om algemeen sterker te worden, je draait veel volume. Ik zie het probleem niet.
De sport is hier al niet erg populair, als de mensen die er dan interesse in tonen, ook nog eens afhaken. Kan je er beter in het algemeen mee ophouden.

T'is ook niet zo dat de

Ingediend door Woopy op Don, 10/01/2013 - 14:39.

T'is ook niet zo dat de voorronde elk jaar al min of meer hetzelfde geweest is.
Er is al een verhoogde deadlift in geweest, een 90kg log op reps, tire flip + yoke medley, farmers + yoke medley, farmers op afstand, tire flip + duckwalk medley,... Strongman gaat er net om om, zoals Rybeara zegt, allround sterk te worden. Niet enkel op een max log en yoke + farmers medley ofzo.
Je moet niet denken dat ze de onderdelen zo kiezen dat jij geen kans zou maken. En zelfs als dat zo is, moet je ze gewoon laten zien dat je het zo ook kan. Er zijn nog maanden tijd. Op de sterkste man van Limburg had ik ook sterk het gevoel dat Dirk er een en ander aan gedaan had om ervoor te zorgen dat hij mij eens kon verslaan. Ik kan moeilijk geloven dat dat stones platform "per ongeluk" op 1m80 uitgekomen is, en dan op de dag zelf met een grijns die hij moeilijk kon onderdrukken zich komen excuseren voor de hoogte. Maar ik heb hem toch verslaan, ook op de stones.

Kortom, je moet gewoon meedoen en stoppen met wenen Smiling

Ik vind persoonlijk dat de

Ingediend door Pro Curler op Don, 10/01/2013 - 14:40.

Ik vind persoonlijk dat de voorronde vooral niet te veel op kracht mag zijn, eerder 40-60%. Tis een van de weinige wedstrijden dak mee kan doen, en niet hopelijk niet grandioos zal afgaan. En de finale is sowieso van een ander kaliber, als je er door bent door de voorrondes gwn omdat je goed bent in uithoudingsonderdelen en je kracht is minder, dan gaat die persoon op de finale ook niet veel te zoeken hebben. Maar als ik de onderdelen zie, is het dit jaar idd meer uithoudingsgericht. Maar wie zegt dat dit perse slechts is voor u? Je moet gwn wat vertrouwen in jezelf hebben en ik weet toch dat je door naar de finale gaat. En daar gade gy uw kracht pas kunnen laten zien.

En ja, inderdaad relatief

Ingediend door Woopy op Don, 10/01/2013 - 14:43.

En ja, inderdaad relatief gericht op uithouding, maar onderschat het ook maar niet hoor Smiling
Een 160kg duckwalk is al behoorlijk zwaar, en die OH medley moet je ook niet onderschatten (tis te zeggen, de eerste 3 is peanuts, maar daarna die 110kg log nog, daar gaan er op sneuvelen). De stones beginnen idd met slechts 80kg, maar eindigen op 145kg, en het zou wel mooi zijn dat er eens meer dan 1 of 2 mensen alle stones er op krijgen. Uiteindelijk is dat toch de bedoeling, maar de afgelopen jaren is dat zelden gebeurd.

Weet ik woopy, er zijn zo

Ingediend door Pro Curler op Don, 10/01/2013 - 14:49.

Weet ik woopy, er zijn zo dingen bij dak vanmezelf weet: no way. Nu gaak proberen trainen voor die dingen die wel haalbaar zijn zoals die 90kg axle. Stones gaak hopelijk 110 kunnen. Die conans wheel heb ik bij gijs gedaan en beviel me goed en was met zwaarder gewicht. Het gaat geen eitje worden. Sticking out tongue

Kheb nergens gezegd dat men

Ingediend door Glenn VdB op Don, 10/01/2013 - 14:49.

Kheb nergens gezegd dat men mij expliciet willen pakken. Er is vriendjespolitiek bezig tussen sommige mensen en daar kan ik niet tegen. Wenen of niet. Ik blijf bij mijn punt. En er moet geen deadlift of log inzitten. Er mag zelfs een yoke inzitten van 300, ondanks ik het niet kan.

Als sommigen mensen (en ik heb het niet over mensen hier op de blog) zo kinderachtig blijven doen gaat de sport in belgie helemaal weg gaan. Bij sommige draait het om centjes en om ter grootste nek te hebben.

@

Ingediend door Glenn VdB op Don, 10/01/2013 - 18:51.

@ gym
Squat
6x60
6x60
6x100
6x140
2x160
2x180
2x180

Front squat
6x60
6x80
4x100
2x120
2x120

Rackpull (onder knie)
4x100
4x140
4x180
2x200
2x200

Some Deadlift

Low row
6x50
8x70
10x100
10x100
10x100
10x100

Lat pulley
6x40
6x50
6x60
6x60
6x60
6x60
6x70
6x70

Plank
30 seconden
30 seconden

Dan snap ik echt totaal niet

Ingediend door Woopy op Don, 10/01/2013 - 22:24.

Dan snap ik echt totaal niet wat het probleem is, maar soit Sticking out tongue

en er word ook nog getraind

Ingediend door Fields op Vrij, 11/01/2013 - 00:47.

en er word ook nog getraind hier... je rackpull is lager dan je normale deadlift? zou toch minimaal 30procent hoger moeten

Whuuut?! Dit zag ik niet

Ingediend door MT op Vrij, 11/01/2013 - 23:12.

Whuuut?! Mr. Green Dit zag ik niet aankomen.

C'mon, Glenn. Die shit kan toch geen probleem zijn. Een van de charmes van strongman is net de variatie. Als je daar niet van houdt, kan je inderdaad beter terecht in powerlifting. En daar is echt niks op tegen. Je moet doen wat je het liefste doet.
En niet verwachten dat je na een jaar van (grotendeels on- of slecht gerichte) training bij de top 5 van België komt te zitten. Go with the flow. Strongman is geen statisch gebeuren. Als je dat wil, moet je HEEL goed worden en je centen zetten op de Arnold Classic. Maar ik kan je verzekeren dat geen enkele winnaar van de Arnold Strongman Classic zijn hand omdraait voor een medley of loading race meer of minder.

Quote: Whuuut?! Dit zag ik niet

Ingediend door psycomantje op Zat, 12/01/2013 - 16:09.
MT schreef:
Whuuut?! Mr. Green Dit zag ik niet aankomen.

C'mon, Glenn. Die shit kan toch geen probleem zijn. Een van de charmes van strongman is net de variatie. Als je daar niet van houdt, kan je inderdaad beter terecht in powerlifting. En daar is echt niks op tegen. Je moet doen wat je het liefste doet.
En niet verwachten dat je na een jaar van (grotendeels on- of slecht gerichte) training bij de top 5 van België komt te zitten. Go with the flow. Strongman is geen statisch gebeuren. Als je dat wil, moet je HEEL goed worden en je centen zetten op de Arnold Classic. Maar ik kan je verzekeren dat geen enkele winnaar van de Arnold Strongman Classic zijn hand omdraait voor een medley of loading race meer of minder.

+1

Vandaag is het +- 1 jaar

Ingediend door Glenn VdB op Zon, 13/01/2013 - 20:56.

Vandaag is het +- 1 jaar geleden dat ik mijn eerste stap in een gym zetten om daarna wat aan te klooien.
2 Weken later kwam ik via via in contact met de krachtsport. Niet wetende hoe of wat deed ik maar wat in de gym (en nu ook). Na 3 a 4 maand min of meer wat in kracht toegenomen zijn, meegedaan aan de voorrondes en door uitzonderlijke situatie mee geselecteerd voor de finale.

Compilatie voorrondes : http://www.youtube.com/watch?v=RA6tPP_xf0Q

Compilatie finale : https://www.youtube.com/watch?v=CwXUOrIi3Pc&list=FLTrJ5BnIXxg8_32oFHXbV7Q&feature=mh_lolz

Allebei een verassing. Maar het waren dan ook uitzonderlijke situaties.

De stats toen ik begon ; 70 bench,100 squat, 130 deadlift,85 strict press, 85 log

Na een jaar zien er als volgt uit : 160 bench, 220 squat, 220 deadlift, 90 strict press, 120 log

Als ik er nu op terugkijk, zijn er veel tegenslagen geweest. Niet weten wat doen, lichamelijke kwetsuren, onregelmatige levens/trainingspatroon door school, niet de nodige voedingsstoffen binnenkrijgen,gebrek aan motivatie, vermoeidheid.

Er is veel gebeurd in 2012, op vlak van mentaal, maar ook het lichamelijke. Van 93 BW naar +- 116, met niet al teveel toename van %fat.

Momenteel draaien de trainingen op een laag pitje. Motivatie is heel ver zoek. Trainen doe ik nog wel, loggen niet altijd. Vraag me steeds meer en meer waarvoor of waarom ik train. Als jezelf die vragen stelt, dan twijfel je daar wel aan. Soms denk dat ik er te vlug in gesmeten ben. Eerst kijken of het degelijk wel iets was. Tevens ben ik nooit tevreden van mijn trainingen. De progressie ligt mij niet. Mijn atitude ligt mij niet.

Damn word er zelf depri van.

Ingediend door Pro Curler op Zon, 13/01/2013 - 21:34.

Damn word er zelf depri van. Sad je gaat je toch niet laten kisten?? Waarom train je? Omdat je in iets uit wil blinken, omdat je sterk wil zijn, omdat je iets buitengewoon kunt, voor de vriendschap, en voor je EIGEN! Je doet het om je eigen te ontwikkelen, progressie te maken, niet dezelfde glenn van vorig jaar zijn. Een stroom dat stil staat, daar gaan op den duur geen vissen in leven, en begint te stinken. Daarom train jij om niet hetzelfde te blijven. Iedereen heeft wel eens ups en downs, maar hij die het meeste kan opstaan na het vallen is het dapperst. En niet degene die het meest kan recht blijven staan. Nogmaals: uw eigen ik is een grotere vijand dan uw grootste aartsvijand. Laat je niet verslaan door uw eigen!! STA OP!!!!!!

Is vis halal?

Ingediend door MT op Zon, 13/01/2013 - 22:32.

Is vis halal?

Ja, ma wa heeft da ermee te

Ingediend door Pro Curler op Zon, 13/01/2013 - 23:10.

Ja, ma wa heeft da ermee te maken? Neutral

En gelatine dan?

Ingediend door 515 op Zon, 13/01/2013 - 23:48.

En gelatine dan? Neutral

Quote: Is vis halal?

Ingediend door Rybeara op Ma, 14/01/2013 - 00:11.
MT schreef:
Is vis halal?

Lol,

om daarop te antwoorden, vis wordt niet geslacht

Ik heb het gevoel da jullie

Ingediend door Pro Curler op Ma, 14/01/2013 - 00:28.

Ik heb het gevoel da jullie ofwel mij uitlachen ofwel mijn geloof. Ik probeerde gwn glenn te motiveren, en word ik getrolld. Als jullie liever niet met een moslim willen omgaan, zeg het maar en dan vertrek ik.

Ik vond het een grappige

Ingediend door Rybeara op Ma, 14/01/2013 - 00:32.

Ik vond het een grappige opmerking en gaf zelf nog info mee.
Ik heb absoluut niets tegen moslims, heb er genoeg in mijn kennissenkring

Mijn vraag was dan nog

Ingediend door 515 op Ma, 14/01/2013 - 00:33.

Mijn vraag was dan nog redelijk serieus. Gelatine wordt voor het grootste deel gemaakt van varkens maar ook van kalveren, gevogelte of vis, en van capsules van runderbotten, maar die heb ik nog niet gezien in de winkel...

Rybeara schreef:
om daarop te antwoorden, vis wordt niet geslacht

Een koe wordt toch ook geslacht?
En die vis moet toch ook eerst dood?

Een varken is onrein.

@pro strongman sinds wanneer

Ingediend door Fields op Ma, 14/01/2013 - 00:35.

@pro strongman
sinds wanneer heeft religie iets met kracht te maken???

@glenn, stop overanalysing or stop training
je traint voor 1 reden en dat is plezier.

anders moet je andere doelstellingen zoeken

Quote: Mijn vraag was dan nog

Ingediend door Rybeara op Ma, 14/01/2013 - 01:17.
515 schreef:
Mijn vraag was dan nog redelijk serieus. Gelatine wordt voor het grootste deel gemaakt van varkens maar ook van kalveren, gevogelte of vis, en van capsules van runderbotten, maar die heb ik nog niet gezien in de winkel...

Rybeara schreef:
om daarop te antwoorden, vis wordt niet geslacht

Een koe wordt toch ook geslacht?
En die vis moet toch ook eerst dood?

Een varken is onrein.

Halal is een religieuze wijze van slachten, vis wordt niet geslacht.
Men slacht met gebed op een wijze dat het dier het minst pijn moet lijden.

Quote: @pro strongmansinds wanneer

Ingediend door Pro Curler op Ma, 14/01/2013 - 01:23.
Fields schreef:
@pro strongman
sinds wanneer heeft religie iets met kracht te maken???

@glenn, stop overanalysing or stop training
je traint voor 1 reden en dat is plezier.

anders moet je andere doelstellingen zoeken

@fields: lees nog eens de posts terug. Ik ben totaal niet begonnen met religie. Ik heb glenn gwn een peptalk gegeven. Daarna vragen MT en 515 iets over mijn religie, terwijl het in deze context de link tussen krachttraining ver te zoeken zijn. Daardoor kreeg ik het gevoel dat ik getrolld werd en ermee gelachen. Ik heb totaal niet religie ter sprake gebracht.

@ryb: was ni tegen u bedoeld.

@ MT en 515: als jullie echt bepaalde dingen over mijn geloof willen weten en als er misverstanden of vooroordelen zijn, mogen jullie mij da altijd vragen, ik antwoord graag. Hier in deze context was het nogal vreemd. Om toch maar jullie vraag te beantwoorden: qua voedsel mogen wij geen varken (en alles wat ermee te maken heeft, zoals gelatine) eten en ook geen alcohol drinken. De rest mag wel. Indien er verder nog vragen zijn, mogen jullie mij pm'en ofzo.

Echt raar dat dit zo uitgedraaid is: ik motiveer glenn, en opeens gaat het over mijn geloof?

Pro S, ik heb niets tegen

Ingediend door MT op Ma, 14/01/2013 - 02:01.

Pro S, ik heb niets tegen eender welke bevolkingsgroep (behalve misschien degene waartoe Chris Goossens en Philippe Muyters behoren Mr. Green ), maar met provoceren heb ik geen enkel probleem. Eye-wink Ik vond het een leuke opmerking, ook al ondermijnde ze je reactie een beetje. Maar ik denk dat we daar allemaal wel door kunnen kijken.

Het idee van halal en haram vind ik vreemd, maar dat heeft weinig te maken met mijn beweegredenen om te vragen of de vis in je parabel halal is.
Een maand of twee geleden heb ik trouwens een hele uitleg gehoord over (o.a.) ritueel slachten door een moslim, die burgerlijk ingenieur in kernreactorfysica is, binnen en paar maanden master in de kernfysica, en binnen een paar jaar een PhD in kernfysica zal hebben... Ok, eerlijk gezegd vind ik nu bij nader inzien de hele situatie nog meer verwarrend. Mr. Green

Fields schreef:
@glenn, stop overanalysing or stop training

Dat klinkt niet echt als jou, Fields... Sticking out tongue

Blij dat dat uitgeklaard is.

Ingediend door Pro Curler op Ma, 14/01/2013 - 02:09.

Blij dat dat uitgeklaard is. En wie zegt dat geloof en wetenschap ni samengaan? Sticking out tongue

Quote: Blij dat dat uitgeklaard is.

Ingediend door MT op Ma, 14/01/2013 - 02:14.
Pro Strongman schreef:
En wie zegt dat geloof en wetenschap ni samengaan? Sticking out tongue

Die kerel dus. Sticking out tongue Ik moet wel zeggen dat op één na, alle andere medestudenten redelijk gedegouteerd waren. Mr. Green

Quote: Ik hoop dat je niet denkt

Ingediend door The Pirate op Ma, 14/01/2013 - 12:38.

Het is niet zo dat het is om Bulckske te kloten maar wel om een bepaalde crew meer kansen te geven, maar fuck that, gewoon sterker en allrounder worden !

Woopy schreef:
Ik hoop dat je niet denkt dat ze bepaalde onderdelen er niet in gedaan hebben omdat ze gezien hebben dat jij daar beter in aan het worden bent :-/
De overhead medley eindigt met een 110kg log. Iemand die geen 120kg log heeft, haalt die 110kg niet op het eind van die medley. En zo heel veel zijn dat er niet in België.
Op deadlift zijn er ook nog altijd genoeg mannen van Jimmy die je daar op verslaan.

En als dat de reden ook niet is, dan moet je ze me toch een vertellen via facebook ofzo Sticking out tongue

Ik zie alleszins geen redenen om boos te zijn.

Normaal mag je ook met de log beginnen Evil

Quote: Ik vind persoonlijk dat de

Ingediend door The Pirate op Ma, 14/01/2013 - 12:45.
Pro Strongman schreef:
Ik vind persoonlijk dat de voorronde vooral niet te veel op kracht mag zijn, eerder 40-60%. Tis een van de weinige wedstrijden dak mee kan doen, en niet hopelijk niet grandioos zal afgaan. En de finale is sowieso van een ander kaliber, als je er door bent door de voorrondes gwn omdat je goed bent in uithoudingsonderdelen en je kracht is minder, dan gaat die persoon op de finale ook niet veel te zoeken hebben. Maar als ik de onderdelen zie, is het dit jaar idd meer uithoudingsgericht. Maar wie zegt dat dit perse slechts is voor u? Je moet gwn wat vertrouwen in jezelf hebben en ik weet toch dat je door naar de finale gaat. En daar gade gy uw kracht pas kunnen laten zien.

Ja, leuk dat jongens zoals jij nu een betere kans hebben maar is dat werkelijk waar strongman om draait dan ?! Dan word het tijd dat ik een andere hobby ga zoeken want dan hoeft het niet meer voor mij, dat iedereen die de voorronde wilt doen ook maar eens nagaat wat de voorbije finale onderdelen waren en eerlijk in de spiegel kijken en afvragen ze er horen te staan

De sterkste Limburger is trouwens al van een hoger niveau dan onze finale wat opzich eigenlijk wel doodjammer is

Eat

Ok, even analyseren: * Tire

Ingediend door MT op Ma, 14/01/2013 - 14:53.

Ok, even analyseren:

* Tire Flip ( 8 flips, zo snel mogelijk binnen de 75 sec "380kg")
Voor zover ik dat gezien heb op de SMvVlaanderen vorig jaar, was dit voor de meesten geen *licht* onderdeel. Tire flips vergen vooral explosiviteit, kracht en tempo. No way dat een nieuweling hiermee een doorwinterde strongman in de problemen kan brengen (en nee, Sanca, ik ben geen nieuweling Mr. Green ).

* Overhead Medley ( zo snel mogelijk binnen de 75 sec. OAD 50kg, Keg 70kg, Axel 90kg, log 110kg)
De eerste drie onderdelen zijn licht, maar om ze snel te doen, moet je een pak sterker zijn dan nodig is om ze gewoon overhead te tillen. Sterke jongens kunnen de DB in één beweging boven hun hoofd steken; idem voor keg en misschien zelfs voor axle. Dat kunnen nieuwelingen die amper pakweg 100kg push pressen zeker niet. En tenslotte is er nog een zware log om de finalisten van de rest te onderscheiden.

* Conan's Wheel ( zo veel mogelijk graden, droppen is stoppen. " +/- 280kg )
Dit is inderdaad een onderdeel op stamina. Ik gok dat de besten 3-4 rondjes zullen doen. Hierop kan een beginner die flink traint op looponderdelen en armen het een meer ervaren strongman - die hier minder op getraind heeft - inderdaad voorbij gaan. Het is ook niet mijn favoriete onderdeel, maar wel een strongmanklassieker. Bovendien kunnen degenen die elke week events trainen perfect 150kg op een barbell/axle laden en er runs van 20-40m mee doen. Het is gewoon dat de meesten dit niet graag doen, omdat het een pain in the ass is. Welcome to strongman. Eye-wink Sticking out tongue

* Loading Race (4voorwerpen over brengen op een afstand van 10m.Op een hoogte van 1m20 " 75 sec")
Klassiek openingsonderdeel op WSM. Kan je weinig op tegen hebben. Mogelijk gaan de voorwerpen wel te licht/onhandig zijn, wat dan weer een minder is. Ideaal zijn biervaten/zandzakken van rond de 100kg.

* Carry and Dragg ( 20m elk. " duck walk of husafeld stone -/+160 " / "Slee of anker ketting +/- 240kg" )
Weer een looponderdeel, maar wel een zwaar. Toegegeven, na de andere onderdelen vind ik deze er ook wat teveel aan (een deadlift of zo was hier beter geweest). Maar ook hier zie ik beginners niet in de buurt komen van sterkere deelnemers. Hier hebben de grote, zware mannen een voordeel.

* Cirkel of stones ( lichte set. 80, 90, 110, 125, 145kg binnen de 75 sec)
Ik vermoed dat dit dezelfde gewichten zijn als vorig jaar. Ideaal niveau voor de voorronde, i.m.o. Ik ben benieuwd hoeveel deelnemers alle stones geladen krijgen...

Kortom, buiten dat er imo één looponderdeel teveel is t.o.v. statische onderdelen, zie ik echt geen problemen met deze wedstrijd. Strongman is geen uitsluitend statisch gebeuren. Ik denk dat er trouwens weinigen elk onderdeel zullen kunnen afwerken. Zolang dat niet lukt, vind ik dat de wedstrijd voor deze mensen niet 'te licht' is. Eye-wink

Quote: Blij dat dat uitgeklaard is.

Ingediend door wauter op Ma, 14/01/2013 - 16:26.
Pro Strongman schreef:
Blij dat dat uitgeklaard is. En wie zegt dat geloof en wetenschap ni samengaan? :p

Ik