HARDROCKER meets POWERLIFTING

Ingediend door Hardrocker op Woe, 25/06/2014 - 12:41.

2014 : IT'S GOOD TO BE BACK!!!!

Na een lange afwezigheid kunnen wij u met enige voldoening "the return of the king" aankondigen Powertraining

Reden van een lange afwezigheid was eerst een periode van veel te veel stress met een overwerkte hardrocker tot gevolg.

Maar dan sloeg het noodlot toe: ik ben ten prooi gevallen aan de erfelijke neurologische aandoening genaamd "Personage Turner" (hopelijk zonder fouten geschreven)
Wat houd dit beest in hoor ik u vragen. Wel, om lang verhaal kort te maken houd een deel van de bezenuwing vanuit de hals naar arm en schouder er al dan niet tijdelijk mee op om te werken. In extreme gevallen met complete verlamming van de arm en helse zenuwpijnen tot gevolg welke nooit meer goed komt.

In mijn geval is mijn linker schouder volledig geblokkeerd gedurende 3 maanden gepaard gaande met hevige pijnen. Eenmaal de schouder terug loskwam ten gevolge van intense kine is de spiermassa van mijn schouder weggevallen, leed ik bij de minste inspanning aan hevige pijn en blokeerden mijn schouder opnieuw. Dit was begin dit jaar dermate slecht dat ik scheefgetrokken liep als ware ik een gehandicapt man.

Maar dan kwam de redding: Hoewel ik er geen bal in geloofde dat het helpen kon ben ik onder druk van min vriendin naar een acupresurist gegaan. En ja, na een 4 tal weken behandeling verdwenen de klachten, kon ik langzaam terug een actievere levensstijl aanmeten zonder dat de klachten terugkwamen of zonder hiervoor te moeten boeten met enkele weken van pijn.

En dit brengt ons dan terug bij een oude liefde: Echte Hevy Metal Cool

We gaan er terug invliegen met het aloude bekende en gerenommeerde recept: Starting strength!

2016: HARDROCKER GOES POWERLIFTING

Na al een 2 jaar terug te zijn (min of meer, met veel onderbrekingen) is het tijd om eens te kijken waartoe een Hardrocker instaat is DUS......... heb ik mijn Homegym omgeruild (wegens geen dak meer) voor de luxe van HNS EN.......Gaat de hardrocker zich toeleggen op POWERLIFTING en dit ZONDER trainningsstops!!! Indeed, ik ga 12 MAANDEN NON STOP TRAINEN!!!!

DOELEN voor 2017 (tegen BK raw - December 2017)
SQUAT: 240 kg
Bench press 140 kg
deadlift: 250 kg

Huidige stats:

Squat: 205 kg (Januari en 11/02/2017))
Bench press: 5X107,5 kg (17/03/2017) + 125 kg (januari 2017)
Deadlift: 230 kg (januari 2017)

HARDROCKER GOES HERNIA (EDIT dd. 05/2017 )

Wat begon als een iritant pijntje in de bil dat zo nu en dan de kop opstak de dag of 2 dagen na een squattraining, in 1 ste instantie door de dokter voor een forcering van de sacrale gewrichten werd gehouden maar maar niet wilde genezen is nu, op 18/05 na een MRI een hernia L5-S1 gebleken, en nog geen kleintje ook.

Op de MRI-beelden is het letsel van dermate omvang dat de specialist direct wou overgaan tot inspuitingen, iets waar na onderling overleg nog even mee gewacht wordt om de resultaten van de kine af te wachten.

Doelen voor BK 2017 zijn dus niet langer die 240 squat, nog die 140 bench of 250 deadlift. Neen, de doelen zijn: KUNNEN DEELNEMEN!!!!

Ik hoop ergens in augustus/september de training terug te kunnen hervatten.

80 procent van de

Ingediend door Buell op Din, 28/07/2015 - 08:53.

80 procent van de potentiële Syriëstrijders zijn mannen tussen 20 en 30 jaar met de Belgische nationaliteit.

Quote: Zeg hardrocker. Het is niet

Ingediend door Hardrocker op Din, 04/08/2015 - 07:02.
Woopy schreef:
Zeg hardrocker. Het is niet omdat je met blessures zit, dat je zomaar terug mag verdwijnen van bstrong he Angry

bouwverlof hee Woopy, dan kan ik niet meer op mijn werk op Bstrong zitten en werk ik mij thuis te pletter hee.

Nu het bouwverlof er jammer genoeg weer opzit Cry zal ik wel terug op Bstrong te vinden zijn Cool

@ Buell: past komend weekend om die knikkers op te halen???

en indeed: beton hard uit door de chemische reactie waarbij tobermoniet gevormd word. na 28 dagen heeft beton nagenoeg zijn uiteindelijke sterkte berijkt.

Jij hebt thuis totaal geen

Ingediend door rho op Din, 04/08/2015 - 08:17.

Jij hebt thuis totaal geen internet connectie?

Quote: Jij hebt thuis totaal geen

Ingediend door Hardrocker op Din, 04/08/2015 - 09:12.
rho schreef:
Jij hebt thuis totaal geen internet connectie?

toch wel hoor, maar thuiis komt het er nooit van om te bloggen, ik geraak eigenlijk zelden online alsek thuis ben:

ofwel werk ik aan mijn huis
ofwel ben ik doodmoe en lig ik in de zetel
ofwel ben ik kapotgewerkt en lig ik half gebleseerd in de zetel
ofwel ben ik eens op uitstap met mijn vriendin (als dat er al van komt, vaak loopt dit in het hondert)
ofwel als ik dan eens op mijn pc geraak dan game ik (heb nu na meer dan 3 maand toch nog eens een uurtje of 3 gegamed)

u ziet, ik heb een saai leven

Quote: 80 procent van de

Ingediend door Hardrocker op Din, 04/08/2015 - 09:12.
Buell schreef:
80 procent van de potentiële Syriëstrijders zijn mannen tussen 20 en 30 jaar met de Belgische nationaliteit.

en ik heb al een baard, ik sta klaar om te vertrekken.....

NOT!!!!!

Quote: Quote: Zeg hardrocker. Het is niet

Ingediend door Buell op Din, 04/08/2015 - 17:40.
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Zeg hardrocker. Het is niet omdat je met blessures zit, dat je zomaar terug mag verdwijnen van bstrong he Angry

bouwverlof hee Woopy, dan kan ik niet meer op mijn werk op Bstrong zitten en werk ik mij thuis te pletter hee.

Nu het bouwverlof er jammer genoeg weer opzit Cry zal ik wel terug op Bstrong te vinden zijn Cool

@ Buell: past komend weekend om die knikkers op te halen???

en indeed: beton hard uit door de chemische reactie waarbij tobermoniet gevormd word. na 28 dagen heeft beton nagenoeg zijn uiteindelijke sterkte berijkt.

De 90 en 110 kan je deze zondag komen ophalen op de Provinciebaan 284 in Zottegem. Uur maakt niet uit, zolang je een sms verstuurd als je vertrekt (0471 099 505), zodat ik weet dat je eraan komt. De 130 is nog niet af, die kan je volgend weekend komen ophalen. Een goeie oplossing, daar je zei dat je er maar 2 tegelijk kon meenemen. Betaling is 50 000 Andalusische Lek.

komt in orde, kan ik ook

Ingediend door Hardrocker op Woe, 05/08/2015 - 07:41.

komt in orde,

kan ik ook betalen in swahili peniskokers?Puzzled

nu mijn bouwverlof eropzit

Ingediend door Hardrocker op Don, 06/08/2015 - 09:38.

nu mijn bouwverlof eropzit en ik dit jaar geen megagrote bouwprojecten ga opstarten zal ik een der deze terug eens onder het ijzer gaan kruipen om mijn krachten terug wat aan te sterken om volgend jaar mijn dak te kunnen leggen zonder hijskraan Cool Sticking out tongue Cool

ik dacht eraan om vanavond eens terug te hervatten met SS, dit met volgende gewichtes

(Rho zal gelukkig zijn, ik hervat deze keer met eerder bescheiden gewichtjes)
squat: 120 kg
press: 45 kg
deadlift: 150/160 kg (zie ik op het momen t zelf wel hoe ik het ga doen: ga ik terug met 10 kg per keer raisen dan ga ik voor de 150 gaan, doe ik het per 5 dan is de kans groot dat er een 160 kg gekozen wordt)
bench press: 75 kg

en de rest zie ik wel welke gewichten ik er voor de assistst (en curls) ga ingooien.

we zullen wel zien wat ik er vanavond/morgenavond van terechtbreng/

PS: mijn arm doet terug lastig: pijn in de bovenarm, tegentrekken in de schouder. mijn goede arm heeft sinds deze week de gewoonte om als ik wakkerwordt met gevoelloze viongers te zitten, als ik op mijn slechte schouder wil slapen dan wordt ik wakker van de pijn erin, dus hoog tijd om terug te hervatten met trainen (dan weet ik tenminste van wat ik pijn heb Mr. Green )

Ik ben benieuwd hoe lang je

Ingediend door rho op Don, 06/08/2015 - 10:30.

Ik ben benieuwd hoe lang je de lineaire progressie gaat kunnen volhouden.
Denk je lineair terug naar je PR's te knallen of ga je op voorhand al naar een intermediate programma switchen? Of heb je daar nog niet over nagedacht?

Want als je met 160kg zou beginnen DLen en je gooit er elke keer 5kg bij dan duur het ook geen eeuwigheid voor je weer aan hele leuke gewichtjes komt he.

Als je gevoelloze vingers hebt als je wakker wordt kan het zijn dat je gewoon op het hand gaat liggen als je slaapt. Als het geen pijn doet of je hebt er gedurende de dag geen last van dan zou ik me daar niet teveel zorgen over maken.

doelstelling is om zolang

Ingediend door Hardrocker op Don, 06/08/2015 - 10:36.

doelstelling is om zolang mogelijk met linaire progressie op mijn VPR's af te stormen en liefst er voorbijstomen. (of wat had u gedacht)

eenmaal ik merk te stalen even delauden en dan nogmaals linaire assault inlassen.

merk ik dan dat linair niet meer werkt dan gaan we overschakelen op een iets volwassener schema (welke dat ook mogen zijn)

en ik hoop toch om binnen een maand of 3 terug die 185 kg 1*5 deadlift te pakken te krijgen ja (ik wil mij komende tijd wat meer toeleggen op deadliften dan squatten, laatste tijd geniet ik meer van de daedlift dan squat)

ook hoop ik om als de goden het toestaan tegen volgend jaar die 100 kg bench op reps te pakken te krijgen!!!!!!

Als je het een maand of 3 de

Ingediend door rho op Don, 06/08/2015 - 10:41.

Als je het een maand of 3 de tijd geeft zie ik die 5*185kg wel goedkomen in jouw geval.
Hopelijk blijft je schouder een beetje in orde. Dan moet voor een kerel als jij die 100kg BP ook wel lukken. 3*5 is misschien moeilijk, maar enkele reps moet toch lukken. En dan ben je pas echt vertrokken. Smiling

Quote: Als je het een maand of 3 de

Ingediend door Hardrocker op Don, 06/08/2015 - 10:49.
rho schreef:
Als je het een maand of 3 de tijd geeft zie ik die 5*185kg wel goedkomen in jouw geval.

Sneller mag altijd natuurlijk Mr. Green

rho schreef:
Hopelijk blijft je schouder een beetje in orde.

tot nu toe heeft trainen altijd voor een vrij pijnvrij leven gezorgd. lijkt erop dat zolang ik in shape blijf die schouder best meewerkt (op nu en dan eens wat pijn na)

rho schreef:
3*5 is misschien moeilijk

waarschijnlijk wel ja, maar ik kan maar eens een assault plaatsen en kijken waar ik uitkom. eventueel doe ik als de Bench in the groove zit een paar weken 3 keer/week bench press en degradeer ik de press even naar assist. (vorig jaar werkte dit zeer goed om mijn press in no time te pimpen)

Je BP strategie lijkt me

Ingediend door rho op Don, 06/08/2015 - 10:58.

Je BP strategie lijkt me verre van slecht.

Quote: Je BP strategie lijkt me

Ingediend door Hardrocker op Don, 06/08/2015 - 11:04.
rho schreef:
Je BP strategie lijkt me verre van slecht.

strategie?? welke strategie?Puzzled ga gewoon keer op keer gewicht erbijgooien en knallen (en hopen dat ik niet vast zit onder de barbel) Mr. Green

Ik bedoel dat je de

Ingediend door rho op Don, 06/08/2015 - 13:19.

Ik bedoel dat je de frequentie wat zou opdrijven eens je lekker bezig bent. Dat kan zeker geen kwaad op de BP, gezien die niet zo heel erg veel aandacht krijgt bij SS. (maar net even veel als de press)
In mijn huidig schema krijgen press en BP ook evenveel aandacht maar ze komen dan beiden ook 2* per wave voor. (als je 4* in de week traint is dat dus 2* per week)

gisteren belde mijn ma toen

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 07/08/2015 - 07:47.

gisteren belde mijn ma toen ik al in de wagen naar huis zat of ik niet even na mijn werk binnen kon springen om hert een en ander te verleggen (zware spullen en mijn moedertje is slechts 153 cm groot Sticking out tongue ) dus pas tegen dik half acht thuis en moest dan nog beginnen met koken.

was pas tegen half 9 klaar, en was moe + trainen direct op maaltijd = zieke hardrocker.

vanavond kookt mijn schatje, dus vanavond traind de hardrocker!!!

Training van gisteren Noot

Ingediend door Hardrocker op Zat, 08/08/2015 - 09:19.

Training van gisteren

Noot vooraf: blijkbaar waren een paar vrij grote stapels met spullen omvergevallen op mijn trainingsgerief wardoor ik de training mocht beginnen met alles uit te graven.
vandaar wat rare volgorde van oefeningen

Bench press
75 kg
5-5-5
set 1 leek alsof ik de 3de rep niet halen ging, set 2 leek alsof alles met helium gevuld was en set 3 was terug een zware.
ben blij hiermee. volgende keer op naar de 77,5 kg

Squat
120 kg
5-5-5
alle sets mooi afgewerkt. set 1 gaf wel het rare gevoel: enerzijds waser power ge,noeg maar anderzijds leek het alsoi iedere rep de laatse ging zijn. beentjes moeten er terug inkomen
Op het einde van de 3de set wel wat opkomende krampen in de binnenkanrt van de bovenbenen.

Dumbel curl
14 kg
8-6-6

Waarom geen deadlift hoor ik u nu denken? wel, ik moest daarvoor nog shit uitgraven en ik moet vandaag, de dag erna dus terug werken in mijn huisje en ik voelde in de squat al wat kramp komen, dus daarbij gelaten, was een mooie ope,ner na nu toch al 6 maadnen zonder echte training.

Vandaag ook haast geen last in de benen, buiten licht stijve binnenkant van de dijbenen en wat pijn aan de bovenste schouderkoppen/aanhechting pecks. geen echte pijn op de borst zelf.
Geen last in de bicepsen zoals andere duister figuren dat wel hebben na een praecher curl.

morgen doen we:
squat 125 kg
press 50 kg
BOR: nog te bepalen, nog nooit gedaan
curls: waar ik zin in heb.

Gewoon zonder opwarming

Ingediend door rho op Zat, 08/08/2015 - 10:42.

Gewoon zonder opwarming allemaal? (zoals ik van jou zouverwachten)

bench bbarbel 10 reps 40 kg

Ingediend door Hardrocker op Zat, 08/08/2015 - 10:46.

bench
bbarbel 10 reps
40 kg 5 reps
60 kg 1 rep
Shocked

squat:
barbel 100 reps
40 kg ongeveer 5 reps
Shocked

ik warm altijd op hoor, wel Woopy style: tam dus niet bepaald uitvoering Mr. Green

Een iets uitgebreidere

Ingediend door rho op Zat, 08/08/2015 - 10:50.

Een iets uitgebreidere opwarming kan dat zware gevoel in de eerste werk-sets wel voorkomen.
Je hoeft niet veel reps te doen. Gewoon je spieren aan de spanning laten wennen.
B.v. bij je squat had je nog 2 reps met 60kg, 2 reps met 80kg en 1 met 100kg kunnen doen. Opwarming dient niet alleen om je lichaam warm te draaien, maar ook om je CNS voor te bereiden op wat er gaat komen. = Meer gainz door minder blessures of kramp of spierpijn of ... Smiling

nu weet ik wel dat je gelijk

Ingediend door Hardrocker op Zat, 08/08/2015 - 11:04.

nu weet ik wel dat je gelijk hebt hoor,

maar eenmaal mijn lichjaam terug gewend is aan training (volgende training, max die daarop) heb ik daar geen last van.

lichaam is denk ik door de jaren heen gewoon geraakt aan :
1) mijn manier van trainen
2) het regelmatig inlassen van trainingspauzez's

Mooi je bent weer begonnen

Ingediend door psycomantje op Zat, 08/08/2015 - 12:14.

Mooi je bent weer begonnen Smiling Ik start ook maandag denk ik xD Hopelijk kan je nu wat regelmatiger trainen. Maar ik weet dat er snel wat tussen kan komen Sticking out tongue

wow, de wonderen zijn de

Ingediend door Fields op Zat, 08/08/2015 - 14:08.

wow, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, Hardrocker doet verstandig en bescheiden zijn trainingsarbeid....
...we wachten rustig af tot de Evil weer begint

Ik zou nog 2 trainingen

Ingediend door rho op Zat, 08/08/2015 - 21:23.

Ik zou nog 2 trainingen geduld hebben. Dan is die Evil er weer. Sticking out tongue
...Maar ik zie 'm graag het tegendeel bewijzen. Smiling

Quote: Ik zou nog 2 trainingen

Ingediend door Hardrocker op Zon, 09/08/2015 - 10:47.
rho schreef:
Ik zou nog 2 trainingen geduld hebben. Dan is die Evil er weer. Sticking out tongue
...Maar ik zie 'm graag het tegendeel bewijzen. Smiling

Evil

Vandaag achter 2 van mijn 3

Ingediend door Hardrocker op Zon, 09/08/2015 - 19:59.

Vandaag achter 2 van mijn 3 knikkers gegaan bij Buell: zijn mooie exemplaren (lekker glad dus als ik deze aankan dan kan ik een gelijkaardig gewicht op een wedstrijd ook wel aan)

Training van vandaag (met houten hoofd na verjaardagsfeestje van een zeer luidruchtige 5 jarige)

Squat
125 kg
5-5-5
alle reps mooi afgemaakt,maar verwachte iemand dan ook iets anders. de 1ste set moesten mijn beentjes (die nog mooi stijf aanvoelen van vrijdag) er even inkomen. vanaf set 2 wel belt losjes aangedaan om wat zekerder te voelen, en set 2 en 3 waren eigenlijk echt licht. op naar de 130 kg!!!!

Press
50 kg
5-5-5
makkelijk!!!! alle sets binnen de 6 tot 9 minuuten afgewerkt. next time de 52,5 kg!!!

BOR
50 kg
8-8-8
gewicht lichtjes gehouden, iets meer reps om even wat de beweging gewaar te worden. komende dagen wat filmpjes bekijken voor techniek (Ja Rho en Buell, ik gebruik techniek, gewoon een niet echt perfecte Mr. Green ) welk gewicht het volgende keer wordt, geen idee, we zien wel

Curls
14 kg
8-7-6
volgende keer 8-8-8 en dan op naar 16 kg!!!

Mooie vlotte training. zit nog veel progressie in, we zijn terug vertrokken voor de assault op de 170 kg squat, de 100 kg bench press en de 185 kg deadlift!!!!!

MOEHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA

Mooi te zien hoe je

Ingediend door psycomantje op Zon, 09/08/2015 - 21:09.

Mooi te zien hoe je voorlopig in stapjes van 5kg gaat. Hopelijk blijf je dit doen en wordt je niet overmoedig. Moge de gains en prs er staan binnen enkele maanden!!!!

Ja, mooie training. Een

Ingediend door rho op Ma, 10/08/2015 - 06:56.

Ja, mooie training.

Een nieuwe oefening is altijd wel even gokken welk gewicht je best gebruikt. Als je nog nooit getraind hebt is het makkelijk: Heel erg licht. Maar als je al wat kracht hebt moet je gewoon enkele keren proberen.

Quote: Mooi te zien hoe je

Ingediend door Hardrocker op Ma, 10/08/2015 - 07:05.
psycomantje schreef:
Mooi te zien hoe je voorlopig in stapjes van 5kg gaat. Hopelijk blijf je dit doen en wordt je niet overmoedig. Moge de gains en prs er staan binnen enkele maanden!!!!

doe ik toch altijd (op squat welteverstaan)

EDIT: enkele maanden, het mag altijd vroeger natuurlijk hoor Mr. Green

(als ik op de squat er keer op keer 5 kg kan bijlappen dan heb ik ongeveer 10 trainingen nodig om mijn pr te kloppen, met 1 training op 2 dagen kom ik dus aan 20 dagen, laten we wat reserve nemen 30 dagen, das ongeveer 1 maand. neem nog wat reserves, maar doelstelling van de Hardrocker is om binnen anderhalve maand die 170 kg squat te pakken te krijgen Mr. Green Mr. Green )

Quote: Ja, mooie training.Een

Ingediend door Hardrocker op Ma, 10/08/2015 - 07:06.
rho schreef:
Ja, mooie training.

Een nieuwe oefening is altijd wel even gokken welk gewicht je best gebruikt. Als je nog nooit getraind hebt is het makkelijk: Heel erg licht. Maar als je al wat kracht hebt moet je gewoon enkele keren proberen.

ik had schrik te zwaar te gaan beginnen: bij slechte uitvoering heeft de BOR nu eenmaal negatieve gevolgen voor de rug.