Back to SS

Ingediend door matt37 op Don, 22/04/2010 - 20:12.

Sinds het begin van de paasvakantie train ik terug met het starting strengt schema, en ik hou zelf een log bij in men trainingsboekje, maar ik zou dit ook hier willen posten, kan er geen reden op plakken, heb er gewoon zin in (momenteel nog vol energie van een heeeeerlijke training). Ik ga proberen dit log up to date te houden.

Alle trainingen van vakantie tot nu (22/04/10)
Dinsdag 07/04
Squat: 3x5 70kg: Nogal laag, maar ik ben veel massa en kracht verloren door mijn cut, ik weeg momenteel maar 70kg
Bench Press: 3x5 60kg: Bench is altijd vrij hoog geweest ten opzichte van squat, maar dit is wel serieus op mijn limiet
Deadlift: 1x5 100kg: rustig opbouwen, ging vrij vlotjes, maar oude trainingen hebben mij toch geleerd deadlift rustig op te bouwen
Dips: 2*10 BW, 1*7 BW, verschoot ik zelf van

Vrijdag 09/04
Squat: 72.5 kg
Press: 35kg: vrij simpel, maar anders ga ik te snel op een plateau zitten
Powerclean: 50kg, ging vlotjes, maar techniek is niet echt in orde, wat ook door ondergrond kan komen (gras)
Chin-Ups: 1*7 BW, 1*5BW, 1*3BW: Vroeger kon ik deze oefening amper 1 keer, 70kg wegen heeft blijkbaar ook zo zijn voordelen

Zondag 12/04
Squat: 3x5 75kg
Bench Press: 3*5 62.5kg: super nipt, laatste rep van laatste set ging mijn kont automatisch van de bank om het toch nog te kunnen afmaken, ik vrees dat de volgende training geen vooruitgang meer gaat bieden.
Deadlift: 1*5 102.5kg: ging nog steeds vlotjes
Dips: 1*10BW, 1*8BW, 1*7BW

Dinsdag 14/04
Squat: 3*5 77.5 kg
Press: 3*5 37.5 kg
Powerclean: 5*3 52.5kg: nog steeds vrij simpel, maar techniek was echt slecht, ik heb zelfs enkele keren geen sprongbeweging gemaakt, en het gewicht met schouders gehoffen, ipv met een explosieve sprong, hier is nog werk aan de winkel.
Chin-Ups: 1*7BW, 1*5BW, 1*5BW

Donderdag 16/04
Squat: 3*5 80kg: fucking zwaar, volgens mij meer als ik aankon, want ging echt zeer traag omhoog, met lange pauzes tussen de reps en de sets is het toch gelukt.
Bench Press: 3*5: 1*3 65kg: Door blessure aan pols die ik dag ervoor heb opgelopen, ging het echt niet, ik was kapot van de squat, en dan gaat men rotpols nog wat tegen werken, ik was mentaal zwak, en heb daar de training stopgezet.

Maandag 19/04
Squat: enkel opgewarmd, mentaal ook een zwakke dag, ik zag echt op tegen die squat, 82.5kg leek me onrealistisch, en 80kg zou stilstaan zijn, ik heb jammer genoeg besloten squat te skippen.
press: 3*5 40kg: Ging niet zo supper vlot, ik had het gevoel dat ik beter kan pressen na een goeie squat, maar die had ik geskipped.
Powerclean: 1* geprobeerd, 65 kg ging wel vlot omhoog, maar racken ging slecht door polsblessure, met slecht bedoel ik vrij pijnlijk, ik heb die training dan maar BOR gedaan: 3*5 65kg
Chin-Ups: 1*6BW, 1*5BW, 1*5BW, was vrij pijnlijk voor men pols, maar dit ook al schrappen leek me geen goed idee, dan kon ik even goed heel de training gaan schrappen, want dan bleef er weinig over, hopelijk ben ik de volgende training mentaal sterker (want het zat vooral tussen de oren).

morgen ga ik mogelijk 140kg

Ingediend door matt37 op Don, 24/06/2010 - 15:44.

morgen ga ik mogelijk 140kg aan schijven bij halen, gietijzer is het dan toch maar geworden, dan kan ik er weer even tegen

Proficiat, op naar het

Ingediend door Rybeara op Don, 24/06/2010 - 16:04.

Proficiat, op naar het laatste jaar nu?
Bestellen bij FS?
Hoe ervaar je de db's trouwens, ik ga ervan uit dat je ze al gebruikt heb?

laatste jaar humaniore, maar

Ingediend door matt37 op Don, 24/06/2010 - 16:15.

laatste jaar humaniore, maar daarna nog hoge school
Ze zijn 2e hands, ik ga ze morgen afhalen omdat ik daar in de geburen moet zijn
Ivm dumbells, de mijne heb ik nog niet echt gebruikt, maar ik heb dezelfde bij renier wel gebruikt, en bij sommige oefeningen waren ze wel wat onhandig lang + sluitingen is rommel, je bent verplicht om er veelsluitingen bij te nemen

Ik bedoelde ook het laatste

Ingediend door Rybeara op Don, 24/06/2010 - 19:20.

Ik bedoelde ook het laatste jaar van humaniora Smiling
Veersluitingen ben ik van plan om te gebruiken.
Leuk dat je 2de hands 50mm schijven in de buurt hebt gevonden.
Ofwel zoek ik niet goed ofwel is er momenteel weinig materiaal 2de hands te koop.

Waar heb je ze gevonden?

Ingediend door 515 op Don, 24/06/2010 - 20:05.

Waar heb je ze gevonden?

Ik ben ze net gaan afhalen,

Ingediend door matt37 op Vrij, 25/06/2010 - 11:15.

Ik ben ze net gaan afhalen, ik heb zelf maar een zoekertje geplaatst op kapaza, nu heb ik 260kg aan schijven, dus 280kg dat ik kan heffen, daar kom ik wel even mee toe
De volgende aankoop zal waarschijnlijk iets worden om schijven aan te hangen, en daarna zal het waarschijnlijk een nieuwe baar worden, maar deze wil ik pas vervangen als deze scheef staat. Die scheve baar zou ik dan willen bijhouden, als een teken van men kracht, dan kan ik zeggen dat ik dat zelf heb gedaan Laughing out loud

25/06/2010 VrijdagHeavy

Ingediend door matt37 op Vrij, 25/06/2010 - 16:29.

25/06/2010 Vrijdag
Heavy squat: 3*5: 105kg: Ging vlotjes, ik had het gevoel dat er wel nog wat killotjes bij konnen, maar ik hou me aan men 2.5kg per week, zodat ik niet te snel op een plateau raak. Voor ik begon voelden men benen zwaar, en erna nog een stuk zwaarder.
Bench press: 3*5: 75kg: Op de vorige bench dag, ben ik gefaalt bij 75kg, ik heb dit vandaag terug geprobeert, en tot mijn verbazing is het wel gelukt, want na een zware squat kan ik normaal geen pr's meer op 2e oef
Deadlift: 1*5: 110kg: Niet te zwaar, omdat me dat te veel leek voor onderrug op 1 training, want zo ben ik enkele weken geleden aan kleine rugblessure gekomen, een fout die ik niet opnieuw zal maken, rug voelt ook terug prima.

Ik denk dat verkopen voor ze

Ingediend door Wim_V op Vrij, 25/06/2010 - 17:01.

Ik denk dat verkopen voor ze scheef is economisch toch net iets interessanter is Sticking out tongue

Quote: Ik denk dat verkopen voor ze

Ingediend door 515 op Vrij, 25/06/2010 - 17:52.
Wim_V schreef:
Ik denk dat verkopen voor ze scheef is economisch toch net iets interessanter is :p

Inderdaad, of ze houden voor press en bench press enzo Smiling
Dan koop je beter een goedkope 30mm barbell om te plooien.

Ja, ik weet het, maar wat

Ingediend door matt37 op Vrij, 25/06/2010 - 20:48.

Ja, ik weet het, maar wat krijg je daar voor ? € 50 fzo? Dan vindt ik de symbolische waarde (dat ik zo'n baar kapot heb gekregen) meer waard, de ene hangt posters omhoog als motivatie, ik zou dan een symbool van men eigen kracht omhoog hangen. Een baar waar je al je records mee hebt gezet, en die je kapot hebt gekregen heeft voor mij dus meer waarde dan € 50

Ivm nieuwe baar, als ik een

Ingediend door matt37 op Zat, 26/06/2010 - 10:14.

Ivm nieuwe baar, als ik een nieuwe koop, zou ik er ineens een deftige willen kopen, waarmee ik de rest van men leven kan doen, eentje die een beetje flexibel is, zodat er mogelijk ook bumperplates mee gebruikt kunnen worden
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?cid=211&m=PD&pid=378 had ik in gedachten, maar dat zal wel veel kosten aan transport, is er in europa ook een deftige winkel voor barbells?

Op DBB is er een BB topic

Ingediend door 515 op Zat, 26/06/2010 - 12:50.

Op DBB is er een BB topic lopende bij "Powerlifting/Strongman/Highlandgames".

De Wedstrijdhalter van FS is ook best stevig en heeft een dunnere greep dan die tot 700kg belastbare.

Tijdje geleden dat ik nog

Ingediend door matt37 op Vrij, 02/07/2010 - 17:24.

Tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet getraint heb, de light en medium training ga ik wel niet meer posten, want ben toen nergens echt op voorruit gegaan

Vandaag:
02/07/2010: vrijdag
Heavy squat: 3*5 107.5kg: Het was 35 graden in men trainingsplaats, dit was dus extreem vermoeiend, men t-shirt was al kloddernat van de opwarming, na squat heb ik deze dan ook maar uitgedaan. Gelukkig heb ik nu magnesium, ik heb het 2* aangedaan en handpalmen zijn ganse training droog gebleven, de rest was wel nogal naar de natte kant.
Press: 3*5 52.5kg (fail bij laatste rep): Ik heb iets te lang over squat gedaan door de hitte, en heb mezelf wat moeten afjagen bij press, wat een failure tot gevolg had, men linker triceps was precies nog zeer vermoeid van bench press en dips van woensdag.
Pull-Ups: 1*8BW, 1*6BW, 1*4BW, een serieuze voorruitgang tegenover de laatste keer, enkele weken geleden deed ik dit nog met chin-ups, de hitte kon dus toch niet alles verpesten.

Deze training was waarschijnlijk een van de zwaartste tot nu toe, door de extreme hitte, maar toch weer een Pr op squat Laughing out loud

05/07/2010: maandag Light

Ingediend door matt37 op Ma, 05/07/2010 - 20:17.

05/07/2010: maandag
Light squat: 3*5 92.5kg: Voelde niet zo light aan, hopelijk volgende keer beter
Bench press: 3*5 75kg: Vorige keer lukte dit niet meer, ik vreesde even voor een plateau, maar het ziet er weer goed uit
Deadlift: 1*5 135kg: Eerste keer deadlift met magnesium, en ging zeer vlot, veel vlotter dan vorige trainingen

In de FAQ's van SS staat dat

Ingediend door matt37 op Ma, 05/07/2010 - 20:58.

In de FAQ's van SS staat dat een workout max 1.5 uur mag duren, en al vlug 1 uur - 1u 15min kan duren, wat het hele gedoe rond stresshormoon na 1 uur wat tegenspreekt

Het stresshormoon cortisol

Ingediend door Rybeara op Ma, 05/07/2010 - 21:04.

Het stresshormoon cortisol begint al te komen vanaf de moment dat je traint en dat wil je kwijt na 1u - 1u30, hoe langer je dus traint hoe langer je in een katabole fase zit Eye-wink

En dat verschilt van persoon

Ingediend door 515 op Ma, 05/07/2010 - 21:45.

En dat verschilt van persoon tot persoon het is nu niet dat je na 60 minuten ineens al je spieren afbreekt of zo.

ach ja, spieren afbreken is

Ingediend door matt37 op Woe, 07/07/2010 - 16:09.

ach ja, spieren afbreken is toch het doel van de training? of niet soms?

Als je traint ontstaan er

Ingediend door Buell op Woe, 07/07/2010 - 16:52.

Als je traint ontstaan er microscopische scheuren in de spieren die in de rust hersteld worden met nog een 'extra laag' er bovenop voor de inspanning die gaat volgen. Zo ben je al wat 'beschermd'. Als je via cortisol spieren afbreekt, ben je die kwijt en gaan die zich niet herstellen Eye-wink

Quote: Als je traint ontstaan er

Ingediend door 515 op Woe, 07/07/2010 - 17:41.

Ja, dat is de bedoeling maar niet op die manier.

Buell Be schreef:
Als je via cortisol spieren afbreekt, ben je die kwijt en gaan die zich niet herstellen ;)

Dat dus!

Dat light medium heavy

Ingediend door matt37 op Woe, 07/07/2010 - 20:49.

Dat light medium heavy systeem lijkt me goed, als ik me aan de percentages hou, maar ik bouw gewoon steeds met 2.5kg op, waardoor ik een light training heb gekregen van 92.5kg, wat eigenlijk niet meer zo light is, tijd voor een nieuw schema dus, en ik had dit in gedachten:
Week A

Day 1
Squat 3x5
Bench press 3x5
Chin-ups: 3 sets, weight added so failure occurs at 5 to 7 reps

Day 2
Front squats 3x3
Press 3x5
Deadlift 1x5

Day 3
Squat 3x5
Bench press 3x5
Pull-ups: 3 sets to failure, unweighted

Week B

Day 1
Squat 3x5
Press 3x5
Chin-ups: 3 sets to failure, unweighted

Day 2
Front squats 3x3
Bench press 3x5
Power clean 5x3

Day 3
Squat 3x5
Press 3x5
Pull-ups: 3 sets, weight added so failure occurs at 5 to 7 reps

4x squat (+2front squats) en

Ingediend door Rybeara op Woe, 07/07/2010 - 21:33.

4x squat (+2front squats) en 1x deadlift in 14dagen is dat niet wat uit verband?

das blijkbaar het vervolg op

Ingediend door matt37 op Woe, 07/07/2010 - 21:34.

das blijkbaar het vervolg op de standaard ss versie, als dit te zwaar is, zal ik moeten overgaan op iets texas method achtig, maar eerst dit proberen, stapje per stapje e

ik denk niet dat je stats al

Ingediend door psycomantje op Vrij, 09/07/2010 - 12:06.

ik denk niet dat je stats al hoog genoeg liggen om over te stappen maar texas method? waarom verander je btw van schema? als squat te zwaar word las 1 light squat in... als je MA/WOE/VRIJ trained doe dan woensdag light squat... maar is dit echt al nodig of?

Ik bezie de 3*3 frontsquat

Ingediend door matt37 op Vrij, 09/07/2010 - 14:54.

Ik bezie de 3*3 frontsquat als men light day, en elke dag zwaar squatten is wel niet meer realistisch, daarvan kan ik niet meer herstellen, maar texas method, dat ga ik proberen zo lang mogelijk uit te stellen, eerst alles uit dit schema zien te krijgen

vandaag week A dag 3, omdat

Ingediend door matt37 op Vrij, 09/07/2010 - 18:52.

vandaag week A dag 3, omdat ik woensdag frontsquat had gedaan

Na en tijdens training waren men aders op borst en schouders gigantisch en rijk aanwezig, en volgens mij is het goed dat ik niet al te droog sta, want het gaat er nu al frontaal over, de foto die ik overlaatst had gepost van borst met adders er op (zie foto topic), is er echt niets tegen, als ik dan nog eens alles opspan (ik was het er na de training voor aan het doen Laughing out loud), is het eigenlijk nogal ranzig, gelukig was ik alleen thuis, want anders had ik zoizo commentaar gehad dat het er over ging, maar nu wat over de training:

Squat: 3*5: 110kg: Zeer zwaar en nipt, meer eten dus
Bench press: 3*5: 75kg: Ging vrij vlottjes, maar laatste rep van laatste set ging niet meer, waarschijnlijk omdat ik iets te explosief naar boven aan het duwen was.
Pull-ups: 1*5,1*4,1*3 BW: Niet zo veel, maar dat komt omdat ik woensdag ook pull-ups gedaan heb, ik kon er nog wel meer, maar dan graakte ik niet meer hoog genoeg naar men zin

Al bij al een zotte training met een nieuw record op squat, heel wat vettige adders, en een hoop zweet

Ohja, was ik al even

Ingediend door matt37 op Vrij, 09/07/2010 - 19:08.

Ohja, was ik al even vergeten, die onozele curls werken volgens mij toch wel, ik heb nu iets van 35.5cm, en na de training was dit een dikke 38cm, maar ik nieuw schema ga ik ze laten voor wat het is, het zal zo al zwaar genoeg worden
Laatste keer dat ik biceps gemeten was (maand geleden ofzo), was dit 34 cm, ik ben trouwens niet echt het type dat constant zen armen meet, want buiten vandaag en een maand geleden kan ik me laatste keer niet herrineren

Na de training krijg je wel

Ingediend door Buell op Zat, 10/07/2010 - 14:36.

Na de training krijg je wel een pomp van het curlen en lijkt het of je een grotere biceps hebt Eye-wink

Heb niet gecurlt, en pump

Ingediend door matt37 op Zat, 10/07/2010 - 15:02.

Heb niet gecurlt, en pump was groot, maar het waren vooral de aders die serieus opvielen, en het begint me eindelijk ook op te vallen dat men benen betere vorm beginnen te krijgen, das men nieuwe trots, ipv die beachboys met hun armpjes Sticking out tongue

Ik ben ook trots op mijn

Ingediend door Buell op Zat, 10/07/2010 - 16:07.

Ik ben ook trots op mijn benen en rug Sticking out tongue Vind het er beter uitzien dan grote armen.