NavigatieGebruikersloginZoeken |
Sterkste man van Oudenaarde 2010Ingediend door Woopy op Don, 01/07/2010 - 11:57.
Dit jaar gaat weer de sterkste man van Oudenaarde door, deze keer op 31 juli. Er zijn dit jaar een aantal wijzigingen. De stones, jeep en conan's wheel blijven, maar de farmers en tire flip worden vervangen door een car deadlift en fingal's fingers! 2 prachtige onderdelen vind ik zelf. Gewichten enzo worden nog bekendgemaakt. Er komt ook een team-challenge tussen de pauze's door. De informatie daarover zal ik hier bijvoegen als ze er zelf volledig aan uit zijn. Ik denk alvast dat het weer een mooie wedstrijd zal worden, ideaal voor de mensen die met strongman kennis willen maken. Zelf zal ik dit jaar niet meer meedoen. Enerzijds omdat ik sowieso niet mag van de NSMB, en anderszijds omdat ik toch beter presteer op zware wedstrijden dus hier weinig aan heb. Ik zal sowieso wel aanwezig zijn om de deelnemers aan te moedigen en achteraf mss eens wat uit te proberen (heb altijd al eens fingal's fingers willen doen ). Dus, wie doet er mee? Ik denk dat dit wel iets is voor onze beginnende strongman Buell Be? En MT zijn broer? Don, 01/07/2010 - 11:57  
|
De site is aangepast, en je
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
De site is aangepast, en je zou je daar moeten kunnen inschrijven nu. Kan zo meteen zelf echter niet vinden waar precies, enkel dit telefoonnr: 0499 61 31 80
Bstrong log
Quote: De site is aangepast, en je
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Dat telefoonnummer is blijkbaar gerelateerd aan het 'paintballtornooi'.
Ik vraag me af wat het inschrijvingsgeld voor de sterkste man bedraagt. Zou een beetje belachelijk zijn als dat ook €75 zou zijn.
Vervelend dat de site pas nu up-to-date is; de wedstrijd vindt plaats over een week! Ik heb hen maanden geleden al proberen te contacteren, maar kreeg daar geen reactie op.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Denk dat dat wel een
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Denk dat dat wel een algemeen nummer zal zijn. Als het niet lukt via dat nummer, geef dan even je gegevens door (of die van je broer in MT zijn geval) en dan regel ik het wel via facebook
Bstrong log
Je hebt gelijk, Woopy. Met
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Je hebt gelijk, Woopy.
Met het nummer 0499/61.31.80 bereik je Thomas Berge, die op de hoogte blijkt te zijn van al het nodige.
Ik heb net mijn broer ingeschreven (hij weet het nog niet ) en daarbij ontdekte ik iets interessants i.v.m. de website: die heeft tabbladen! Voor inschrijvingen, zie het tweede tablad, voor het reglement, zie het derde tabblad.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Ik wou er graag bijzijn om
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Ik wou er graag bijzijn om te supporteren, maar bedacht me gisteren dat ik niet kan wegens dat ik die dag al een barbeque voor de familie gepland heb :-/ Maar veel succes aan de deelnemers, en laat er maar veel foto's zijn!
Buell, als je woensdag tijd hebt, kan je nog een laatste keer komen trainen voor de wedstrijd, vooral op techniek en niet te zwaar dan.
Ik bedacht me gisteren ook dat de farmers walk er helemaal niet meer inzit maar nu een car deadlift is Zou denk ik niet slecht zijn als ik je nog wat tips & tricks kan geven voor die truck pull (of welk voertuig het ook mag zijn), car deadlift, conan's wheel... En als je nog wat met mijn steentje van 65kg kan spelen zal je dat ook nog goed helpen.
Laat maar weten of je kan.
Bstrong log
doe je mee aan sterkste man
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
doe je mee aan sterkste man vn oudenaarde ofzo buell?
"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."
blog: http://www.bstrong.net/blog/1773
Ja psycomantje Woopy, ik
Niet Actief
Punten: 6879
Aangesloten: 07 Feb 2009
Ja psycomantje
Woopy, ik zie dat zeker zitten maar denk je niet dat ik beter nog wat kracht zou opdoen met de gymtrainingen?
Tijdens het werk bedenk ik me keer op keer dat ik niet goed genoeg vooruitga en dit wil ik verbeteren tot aan de wedstrijd. Ook heb zondag nog maar net Strongman getraind bij je en het is toch al een tijdje geleden dat ik een constante training van SS heb gedaan
De 1e keer kon ik niet eens de stone van 65kg in de schoot leggen
Hard decission maar als ik het zou mogen kiezen zou ik zeker nog wat op techniek bij je komen oefenen.
Je moet het zo zien. Op deze
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Je moet het zo zien. Op deze laatste week ga je geen beduidende kracht meer winnen. Hoeveel kracht kan je echt winnen op slechts 1 week tijd? Daarbij zou ik vrijdag ook niet meer trainen als ik jou was, rusten voor de wedstrijd.
Waar je echter wel kilo's/seconden kan mee winnen, is door techniek aanpassingen en gewenning met de beweging en het materiaal. Om techniek te verbeteren moet je niet sterker worden, het kan op enkele uren tijd, je zal er zwaardere gewichten door aankunnen/meer herhalingen maken/sneller zijn, en als je er niet te zwaar in gaat, ben je er snel van hersteld.
Die car deadlift kan hier slechts geimiteerd worden. De fingals fingers heb ik zelf nooit gedaan, maar ik denk dat explosieve (lichte) tire flips daar wel zullen voor helpen (en eventueel wat schouderverzuring oefenen met lichte dumbbells ofzo). Conan's wheel kan hier ook slechts geimiteerd worden, maar daar kan ik je wel wat tonen voor de grip. De car pull kunnen we imiteren met een slee, en daar is het belangrijk om laag te blijven. Iets wat jij volgens mij nog niet gedaan hebt, dus wel nuttig kan zijn. En dan zijn (imo) vooral die stones nog. Je hebt de vorige keer idd niet veel kunnen doen met die 65kg steen. Als je dat nu op de wedstrijd voor de 2de keer doet, zit de kans er in dat je het weer niet zal kunnen. Als ik zie wat voor ventjes vorig jaar die 70kg steen gehoffen kregen, ben ik er van overtuigd dat jij dat ook moet kunnen. Kracht zal je wel genoeg hebben, zal vooral techniek zijn. Als ik woensdag wat kan helpen daarmee en je kan hem dan makkelijk over de yoke gooien (niet zo belachelijk hoog als de vorige keer ), dan kan je zaterdag vol vertrouwen daar aan beginnen en zal je de oefening ook afmaken.
Daarna kan je weer volop je op de gymtrainingen concentreren.
Maar dat is mijn mening
Bstrong log
Dus vanaf vandaag een week
Niet Actief
Punten: 6879
Aangesloten: 07 Feb 2009
Dus vanaf vandaag een week rusten? Hou er wel rekening mee dat ik vorige week 1 training heb gemist in de loop van de week (= 3 dagen rust) en na zondag ook nog eens 2 dagen heb gerust en dat is een totaal van 5 dagen
Ben je wel 100% zeker dat ik genoeg kracht zal hebben om een concurrent te zijn op de wedstrijd?
Hierbij bedoel ik dat ik de tegenstanders het moeilijk zal kunnen maken en niet gewoon de oefeningen afmaken op een bepaalde tijd. Ik doel ook niet op de 1e plaats, alhoewel diep binnenin ik winnaar wil zijn
Kijk: morgen (zaterdag) werk ik van 12:00 -> 20:00 en ik ben telkens dan om 21:30 thuis. Zondag vrij.
Maandag -> vrijdag werk ik van 12:00 -> 20:00. Ik kan dus enkel nu zondag komen, dus 6 dagen voor de wedstrijd.
Zal dat voldoende zijn om de techniek blijven te onthouden en toe te kunnen passen?
PS: aanvraag voor verlof van zaterdag 31 juli is goedgekeurd
Ik zal dus zeker meedoen, ik ga nu bellen om me in te schrijven.
Edit: ze zijn ook wel op tijd. Je moet €20 storten voor de 26e en het is nu de 23e
Edit2: Woopy, het is car deadlift for hold. Wie hem de car opheft en het langst in de lucht houdt wint.
En bij de fingal's fingers is het diegene die de 3 boomstammen het snelst naar 1 kant omver doet vallen, wint.
En de stones zijn 40-50-60-70kg
Bij de car pull maak ik me wel zorgen. Een tractor van 3 ton 20m vooruit trekken als snelste vorig jaar?
Hoe de fuck zal ik dat klaarspelen
Is het goed dat ik nu zondag om 14u bij je langskom? Einde zal wel weer zeker rond 18u30 zijn?
Een week zou ik voor deze
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Een week zou ik voor deze wedstrijd niet rusten, maar toch zeker een paar dagen op voorhand.
Veel hangt af van je tegenstand. Maar als je je kop ernaar zet, moet dat goedkomen Op de nr1 plaats zou ik nu wel niet hopen eerlijk gezegd
Probleem is dat ik zondag normaal naar de strongwoman cup ga gaan kijken dus geen training kan geven. Ik weet wel nog niet hoe ik er ga geraken dus misschien ga ik helemaal niet, en dan kan je wel komen. Geef me anders je telefoonnr even door via pm, en dan laat ik je zaterdagavond weten of je kan komen of niet, is dat goed? Als ik een manier vind om op de strongwoman cup te geraken, krijgt dat wel mijn voorrang... Spijtig dat je zo lastige uren hebt.
Wat ik qua training voor de wedstrijd zeker nog zou doen:
- car deadlift: barbell of dumbells vastnemen, pak zo'n 80kg op de barbell of iets minder totaalgewicht als je dumbbells neemt, en zo lang mogelijk vasthouden. Normaal is het zo lang mogelijk vasthouden, al waren ze blijkbaar nog aan het twijfelen om op reps te doen. Als het op reps zou zijn, denk er de dag zelf dan goed aan om in de auto te gaan leunen. Afhankelijk of je met je gezicht naar of van de auto moet staan, naar voor of naar achter leunen tijdens de "deadlift". Als het zo lang mogelijk vasthouden is, moet je de pijn verbijten. Het kan helpen om je gedachten terwijl je dat doet volledig op iets anders te zetten, liefst happy thoughts. Dus ipv te denken "dit is zwaar, mijn handen doen pijn, moet ik dit nog lang volhouden, ik krijg het moeilijk!" denk je aan leuke dingen die onlangs in je leven gebeurd zijn. Haal ze volledig voor de geest en herbeleef ze. Het punt is gewoon om niet aan de pijn en de verzuring te denken. Bij mij helpt dat.
- fingals fingers: explosieve kracht is belangrijk voor het optillen van de buizen -> cleans. Vanaf daar is het een overhead press en ga je met je handen de buis verder omhoog duwen (zoek filmpjes op youtube als je de oefening niet kent). Daarvoor zou ik lichte dumbbells pakken en veel herhalingen maken (3-5x20 ofzo).
- car pull: denk er op de dag zelf aan om zo schuin en zo laag mogelijk te gaan hangen. Maak kleine stapjes, en hou het touw dicht tegen je lichaam (vergelijk het met een pull up, je kan veel meer herhalingen maken als je bovenaan amper zakt dan als je telkens helemaal tot beneden gaat). Hier komt veel verzuring bij kijken. Doe high rep calve raises (minstens 20 reps per set), en high rep curls (dat mogen in dit geval zelfs halve reps zijn, de bovenste helft dan welteverstaan).
- atlas stones: front squats of zercher squats zou ik hier nog voor doen. Hier niet op hoge reps, maar op kracht. 5 reps ofzo. Op de dag zelf, denk er aan om goed boven de steen te gaan staan, de steen hard tussen je armen te klemmen (probeer hem kapot te knijpen), en dan vanuit je benen tillen. Als je voelt dat je hem niet goed vasthebt, leg hem dan even op je benen en herpak hem. Houdt hem zo dicht mogelijk tegen je borst en druk hem daar ook zo hard als je kan tegen.
- conan's wheel: de (volgens mij) beste grip kan ik helaas niet goed uitleggen via internet, dat moet ik kunnen tonen. Maar goed, de rest kent die grip ook niet. Hier komt uithouding van de biceps bij kijken. Ik zou dat oefenen door een zware barbell in zercher positie uit te nemen (zie dat je hem niet van te diep moet uitnemen zodat je hem zwaar kan pakken) en zo lang mogelijk te blijven staan. Je zal iets achteruit moeten hangen om stabiel te staan. Denk er op de dag zelf aan om te starten met kleine stappen en enkel te versnellen als je stabiel bent. De conan's wheel die zij gebruiken schommelt niet zoals op de meeste andere wedstrijden, dus daar moet je je gelukkig niets van aantrekken. Ook zeker niet vergeten om te ADEMEN. Probeer bij elke stap te ademen. Als je oefent door met een bar zo lang mogelijk te blijven staan, oefen dit dan ook door veel en kort te ademen.
In geval je niet meer kan komen trainen, hoop ik dat je hier toch iets aan hebt
De oefeningen (en reps enzo) die ik hier opnoem, zijn voor alle duidelijkheid enkel als voorbereiding op deze specifieke wedstrijd met deze specifieke onderdelen. Hierna ga je gewoon weer verder met rippetoe zonder al die speciala troelala he Het is niet hetzelfde als met de onderdelen zelf te oefenen, maar het zal een goeie voorbereiding zijn.
Verder kan het imo voor deze wedstrijd ook interessant zijn om nog een tweetal keer een HIIT training te doen, zodat je conditie zeker de beperkende factor niet zal zijn.
En succes
Bstrong log
Conan wheel, is het
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Conan wheel, is het inderdaad interessant om wat filmpjes van zercher squat te bekijken, dat is de beste mannier om hem vast te nemen.
Die deadlift op uithouden: denk aan een lekker wijf ofzo en wat je ermee zou doen
Die stones moeten wel lukken als je techniek verbetert ten opzichte van toen ik erbij was. Op de schoot leggen en daar je grip wat verleggen zodat je hem goed vast hebt om naar boven te werken. Doe het op het gemak, als je je grip mist en hem moet droppen kost dat meer tijd en energie.
Winnen of niet, maakt niets uit éh Buell, je hebt ambitie voor Strongman, die wedstrijd is ideaal om eens te proeven van het gebeuren en wedstrijdsfeer.
Kun je fingals niet oefenen
Niet Actief
Punten: 3142
Aangesloten: 21 Jan 2010
Kun je fingals niet oefenen met
http://www.youtube.com/watch?v=57pv_1j4dH0 wat deze hier doet op 28s ?
Je kan natuurlijk ook ergens een boomstammetje gaan kappen.
Vegetarian is an old Indian word for bad hunter.
Lijkt me toch iets anders.
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Lijkt me toch iets anders. Bij fingals fingers ga je met beide handen explosief pressen, en daarna eigenlijk met elk hand om beurt wat drukken, maar over een halve rom. Je kan daar ook niet echt de explosiviteit insteken die in jouw filmpje gebruikt wordt.
Bstrong log
Ik hoop dat de tractorpull
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Ik hoop dat de tractorpull op een goeie bodem is dit jaar want vorig jaar was het niet vet
The Iron never lies to you.
Ze gaan een stuk pechstrook
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Ze gaan een stuk pechstrook van de straat gebruiken Hopelijk heeft er toevallig geen langsrijdende auto pech, want dan hebben ze wel pech.
Buell: Ik ga zondag op de strongwoman cup geraken, dus geen training.
Bstrong log
Quote: Lijkt me toch iets anders.
Niet Actief
Punten: 3142
Aangesloten: 21 Jan 2010
Ik heb het over het materiaal,hetzelfde principe maar je doet fingals, tot je baar bijna verticaal staat? het was maar een ideetje om eens te proberen.
Vegetarian is an old Indian word for bad hunter.
Geen zorgen maken en gewoon
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Geen zorgen maken en gewoon die eerste wedstrijd doen. Je zal er veel van leren dat is het ENIGE dat nu telt. Ik heb op mijn eerste wedstrijd ook niet speciaal goed gepresteerd en was ook niet echt voorbereid wat de events betrof, maar ik heb er VEEL van geleerd.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Op die manier. Valt te
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Op die manier. Valt te proberen En dan misschien aan het uiteinde een hoop schijfjes van 5kg steken (als hij er genoeg heeft) en daar de grip op nemen.
Bstrong log
Quote: Ze gaan een stuk pechstrook
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
Hoe ga je dat doen?
Ik zie niet meteen hoe, maar
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Ik zie niet meteen hoe, maar ik veronderstel, gezien de smilie, dat je het op een verkeerde manier opneemt
Bstrong log
Hoelang duurt zo wedstrijd
Niet Actief
Punten: 3142
Aangesloten: 21 Jan 2010
Hoelang duurt zo wedstrijd ongeveer? misschien kom ik kijken.
Vegetarian is an old Indian word for bad hunter.
Daar in Oudenaarde duurt dat
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Daar in Oudenaarde duurt dat toch altijd een tijdje Vrij veel deelnemers en pauzes tussen de onderdelen. Als het om 14u begint, zou ik toch zeker tot iets van een 19-20u rekenen. Alhoewel, er komt tussendoor blijkbaar nog een team challenge enzo ook... Misschien nog wat langer dan..
En waarom doe je niet gewoon mee, homo!
Bstrong log
ik wist niet dat mensen
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
dan wens ik je veel succes buell
ik wist tevens niet dat mensen zoals jij en ik daar veel konden uitmaken dacht dat je sterker moest zijn daarvoor maar blijkbaar niet
"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."
blog: http://www.bstrong.net/blog/1773
Het is een wedstrijd die
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Het is een wedstrijd die gehouden wordt door rugbyspelers, geen krachtatleten.
Al hebben die mannen zeker wel wat kracht
Fixed
Woopy moet aan een lief geraken voor zuid afrika
Mja die op die wedstrijd
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Mja die op die wedstrijd zijn zo niet mijn ding ze (denk dat ik van allemaal weet wie ze zijn)
Bstrong log
Quote: Daar in Oudenaarde duurt dat
Niet Actief
Punten: 3142
Aangesloten: 21 Jan 2010
Zal ik dat laatste woordje maar wegdenken
Ik wordt in balegem in een restaurant verwacht voor de verjaardag van me vriendin, kon niet anuleren ze hadden al gereserveerd.
Dus misschien kan ik even komen kijken om buell aan te moedigen
Volgend jaar doe ik zeker me!
Vegetarian is an old Indian word for bad hunter.
Allez dan, dan ben je geen
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Allez dan, dan ben je geen homo.
Bstrong log
Quote: Ik zie niet meteen hoe, maar
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
Hoe geraak je daar
Via een lift (en niet het
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Via een lift (en niet het soort dat je in flatgebouwen vindt).
Bstrong log
Quote: Via een lift (en niet het
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
En met de taxi terug?