NavigatieGebruikersloginZoeken |
Leg PressIngediend door ferreman op Zat, 20/06/2009 - 14:49.
Beste mensen, ik ben op zoek naar een leg press voor thuis maar niet al te duur... Wie kan er mij op weg helpen met m'n zoektocht of zijn er misschien mensen die deze te koop hebben staan? mvg en bedankt alvast! Zat, 20/06/2009 - 14:49  
|
waarom gewoon niet squatten
Niet Actief
Punten: 775
Aangesloten: 17 Jun 2008
waarom gewoon niet squatten als ik vragen mag?
Give me pain 'till i die!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat
Squatten kan ik thuis ook,
Niet Actief
Punten: 18
Aangesloten: 22 Jan 2007
Squatten kan ik thuis ook, wil gewoon wat uitbreiden en met m'n zwakke rug is de leg press veel beter.
Voor een goede, effectieve
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Voor een goede, effectieve leg press (één met een 45% opwaartse helling) betaal je al vlug een 2000 euro.
En zelfs al heb je zo'n goede leg press, de resultaten zijn nog steeds inferieur aan die van een squat met een barbbell. Een 33mm barbell kost 25 euro, met schijven aan 1 euro/kilo, en zo'n ding houdt toch zeker een 150kg. Zwaarder kan je bij olympische barbells terecht. Mijn exemplaar kostte 175 euro en houdt 450 kg. Schijven aan 1.2 euro/kilo.
Een zwakke rug is net een teken dat je niet genoeg squat en deadlift. Ga je problemen niet omzeilen zodat ze blijven bestaan, maar doe er iets aan!
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Je hebt gelijk hoor, enkel
Niet Actief
Punten: 18
Aangesloten: 22 Jan 2007
Je hebt gelijk hoor, enkel wil ik dit toestel als aanvulling....
Inderdaad nieuw is het veel te duur!
Dus moest iemand me kunnen helpen....
Zolang je maar zwaar squat
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Zolang je maar zwaar squat en deadlift ben ik tevreden.
Het is wel niet nodig hoor, dat toestel. Maar het kan wel eens een afwisseling zijn ja.
Kijk eens op de diverse tweedehandssites. Ik heb er geen op overschot
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Je zou volgens mij beter
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Je zou volgens mij beter investeren in een sterkere rug. Als je dan toch iets koopt, ga dan voor een (extended) roman chair, waarbij je roman chair sit-ups, hyper extension, reverse hyper extensions en glute-ham raise kan doen. Misschien wel het beste ding om een sterke core en dus een sterke rug te bouwen (naast squat en deadlift).
Overweeg in de tussentijd een lift belt (als die al niet hebt) om je rug sterker te krijgen en zwaar te kunnen squatten en deadliften.
Mijn mening.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Beste mensen, al de reacties
Niet Actief
Punten: 18
Aangesloten: 22 Jan 2007
Beste mensen,
al de reacties op het feit dat ik 'moet' squatten....doet hier allemaal niet terzake.
Ik train al jaren en als lukt perfect, een sterkere rug is natuurlijk een streefdoel.
Het enige wat ik vraag is zo'n 2 de hands toestel.
Op verschillende sites al geprobeerd maar niet echt een goed resultaat.
Wil eigenlijk gewoon een simpel leg press ding...
Bedankt voor al jullie reacties alvast.
En denk eraan, squatten zal gebeuren!
http://www.beslist.be/sport_o
Niet Actief
Punten: 775
Aangesloten: 17 Jun 2008
http://www.beslist.be/sport_outdoor_vrije-tijd/d0000139855/BodyCraft_F660_Leg_Press.html
1200euro
http://fitness.paginamarkt.nl/leg-press-bodycraft-xpress/241459.html (lijkt me niet echt wat je zoekt)
http://www.koopjeskrant.be/zgan_professionele_legpress_met_150_kilo_gewicht_zd31524356.html
http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/Fitness-en-kracht/Fitness-Apparatuur/Multistations-en-kracht/16539/Bodycraft-950219-LEG-PRESS-TBV-STRATA.html
http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/Fitness-en-kracht/Fitness-Apparatuur/Multistations-en-kracht/16535/Bodycraft-950203-LEG-PRESS-TBV-GALENA-PR.html
hbe vlug vlug wat links gepost
gewoon op google "Leg Press" opzoeken en je vindt er mss iets
Give me pain 'till i die!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat
Enkel die eerste link is een
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Enkel die eerste link is een degelijke leg press. Die andere toestellen zijn allemaal redelijk wat slechter (qua effect).
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
heeft iemand toevallig zo'n
Niet Actief
Punten: 775
Aangesloten: 17 Jun 2008
heeft iemand toevallig zo'n leg press thuis staan?
ik heb een aantal gedetailleerde grote fotos nodig ervan.
Wie me kan helpen, PM me eens aub
Give me pain 'till i die!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat
Sir G. heeft gelijk die
Niet Actief
Punten: 18
Aangesloten: 22 Jan 2007
Sir G. heeft gelijk die eerste is wel wat. En die derde: maar 150kg is misschien wat weinig? Ik bedoel kan je die gewichten ooit nog verhogen?
Die andere lijken me een beetje voor een beginner met kippepootjes.... (met alle respect natuurlijk)
En bedankt voor de info en de links te posten!!
Quote: Sir G. heeft gelijk die
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Ja, dat klinkt erg respectvol.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Bij nader inzien heb ik van
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Bij nader inzien heb ik van een grotere foto niet meteen ene idee hoe je het ding gebruikt, en dat is meestal geen goed voorteken. Als het een echte leg press is wordt het gewicht bepaald door de schijven die je eraan hangt.
En 150 is inderdaad héél weinig. Ik ken beginnende 15jarigen die 300kg gebruiken
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
http://www.helisports.nl/home
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
http://www.helisports.nl/homegyms/BodyCraft-F660-Leg-Press.html
Klik op de afbeelding en je ziet onderaan een baar waar volgens mij de schijven aan moeten
Hij heeft een "1000 pound weight capacity!".
Wat neerkomt op zo'n 453,5kg
Heb je de "oldskool free
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Heb je de "oldskool free weight leg press" al overwogen?
Bstrong log
ik wou eens kijken als het
Niet Actief
Punten: 775
Aangesloten: 17 Jun 2008
ik wou eens kijken als het haalbaar was zo'n ding in mekaar te lassen, maar als je ermee al zo hoog in gewichten kan gaan, dan heeft het geen nut. Zoveel schijven heb ik hier toch niet liggen
@ woopy: mooie legpress
Give me pain 'till i die!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat
Quote: Bij nader inzien heb ik van
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
300kg als 15jarige, wat wegen die pubers dan en wat squaten ze dan?
ja idd! dat vroeg ik me ook
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
ja idd! dat vroeg ik me ook al af en beginners dan nog:p
"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."
blog: http://www.bstrong.net/blog/1773
80 kilo, en squatte nooit.
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
80 kilo, en squatte nooit.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Als ik 300kg kan met de leg
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Als ik 300kg kan met de leg press moet ik in staat zijn om 200kg te squaten, vandaar
nee, het is veel minder
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
nee, het is veel minder hoor. Ik kon indertijd 250kg. En toen was ik 15, en squatte ook nooit
Ronnie coleman leg presst 2300 pond voor 8 reps, hij squat ook maar eind 300 kilo
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Quote: Quote: Sir G. heeft gelijk die
Niet Actief
Punten: 18
Aangesloten: 22 Jan 2007
ik bedoel dat echt goe door!
Quote: nee, het is veel minder
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Da filmke van ronny coleman heb ik ook al gezien, maf gewoon
Mmm, in onze gym is het een ander systeem dan de legpress waarmee hij het doet, misschien dat daar een verschil in kan zitten.
Ik zit momenteel aan 160kg x 10 (dit is ook na al gesquat te hebben), maar het is een press waar je in ligt en jezelf eigenlijk wegduwd. Ik denk zelfs dat hij maar tot een 220 of 240kg gaat.
ja dat is eigelijk geen leg
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
ja dat is eigelijk geen leg press hoor. (maar hoe zou je het anders noemen?)
Het ding waar coleman mee werkt is een echte leg press
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Zover was ik al op de
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Zover was ik al op de hoogte, maar uiteindelijk is de beweging net hetzelfde volgens mij. Daarmee bedoel ik de spieren die je in je benen aanspreekt, quads en hams voornamelijk denk ik. Het gewicht dat gebruikt wordt variëerd eventueel omdat de hefboom werking anders in elkaar zit.
legpress
Niet Actief
Punten: 411
Aangesloten: 13 Aug 2005
Ik heb toch ook al veel verschil in legpresse gezien. Momenteel kan ik met diegene waar ik het mee doe vlotjes 150kg nemen, maar heb er ook al anderen gehad waar dat veel zwaarder bij was
Zal inderdaad van press tot
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Zal inderdaad van press tot press verschillen, in mijn gym zal ik met die 160kg *10
tot de zwaardere gewichten behoren, ik heb dit namelijk nog niemand anders zien doen.
Barbarian Leg Press / Hack Squat
Check ook eens de nieuwe Barbarian Leg Press / Hack Squat
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p605_Barbarian-Leg-Press---Hack-Squat.html
Misschien ook een interessant toestel voor jou of anderen die een leg press zoeken!
Quote: Barbarian Leg Press / Hack Squat
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Met squaten kom je zoveel verder maar jij moet natuurlijk je brood verdienen met deze dingen te verkopen
The Iron never lies to you.
Quote: Zal inderdaad van press tot
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
Toen ik vroeger zo'n 85kg kon squatten deed ik leg press met bijna 300kg op zo'n machien waar de slede onder een hoek van 45graden verschuift. 300kg leg press lijkt me dus niet zo heel indrukwekkend.
Mijn workout @ Workout Tracker