NavigatieGebruikersloginZoeken |
aantal creatine en whey vraagjesIngediend door twistedmind op Ma, 17/08/2009 - 23:03.
beste allen ik train al een aantal jaar en heb ook veel vorderingen gemaakt, ik heb niet echt een strak voedings schema. alleen let ik wel op met wat ik eet, ik probeer zoal zoveel mogelijk vis te eten (tonijn zalm etc) en eet heel weinig slechte vetten (1 keer in de week moet best mogen toch?) Nu heb ik besloten om na zo een tijd toch aan de Kre-Alkalyn creatine en RAW IRON Professional Whey eiwit supplementen te gaan gebruiken. Ik dacht toch goed geinformeert te hebben, maar ik stuit hier en daar toch nog tegen een paar vraag stukken. ik train 4 keer in de week ik heb het weekeind rust omdat ik gewoon niet de mogelijkheid heb om te trainen. maar nu komen er me vragen op borrelen op de rust dagen Moet ik op de rustdagen zoals woensdag zaterdag en zondag ook gewoon een shake drinken en 2 creatine supplementen nemen (zo wat wel beschreven word op beide pakketen. het lijkt mij dan juist dat je hier van aankomt en dan bedoel ik niet in spiermassa volgende vraag is: Na die 6 weken moet ik ook een stop nemen van creatine (oplaadfase noemen ze dat ?) moet ik dan ook nu stoppen met het gebruik van me eiwit shakes ? En is het verstanding op bij een schema voor vet vermindering toch eiwit shakes te gebruiken?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen bedankt !! Ma, 17/08/2009 - 23:03  
|
twistedmind schreef: beste
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Kijk ik ga je het heel simpel maken zolang je dit niet verbeterd hoef je er zelfs niet aan te beginnen. Je gaat er niets aan hebben en dan is je geld weggesmeten en kan je er beter je gat mee afkuisen na het wcbezoek, het zal juist hetzelfde effect hebben.
The Iron never lies to you.
wat zijn je stats, en
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008
wat zijn je stats, en hoeveel squat je? (om een idee te hebben hoe lang je al deftig traint)
"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill
Quote: wat zijn je stats, en
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Als je zoiets wilt te weten komen, vraag je beter naar de deadlift stats. Veel mensen squatten namelijk vrij veel, maar doen slechts half-squats of erger. Bij deadlift is cheaten veel moeilijker, wat de deadlift een veel betere maat maakt voor vorderingen van een persoon qua kracht.
Maar ik vind het een goede vraag. Hoeveel deadlift je?
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
en hoeveel zou je volgens
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008
en hoeveel zou je volgens jouw dan ongeveer moeten kunnen om creatine te gebruiken? Persoonlijk zou ik het enkel nemen als je niet meer goed vooruit gaat, en je er zeker van bent dat het is omdat je al vrij goed bent, ik zou 150 kg nemen.
"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill
Quote: en hoeveel zou je volgens
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Voor sommige mensen werkt creatinesupplementatie, voor anderen niet. Die eerste groep zal er al relatief snel wat aan hebben.
Creatine wordt vooral gebruikt in de bodybuilding en daar kan ik weinig over zeggen. Maar als de persoon in kwestie creatine wilt gebruiken teneinde harder te kunnen trainen, dan zou ik dat eigenlijk pas nodig achten als er grotere volumes nodig zijn in de training. Laten we het daarom houden op een 5RM van 2*BW voor DL. Dat zou iedereen volgens mij makkelijk moeten kunnen halen zonder enige nood aan creatine.
Als je graag creatine wilt gebruiken, moet je het vooral doen. Ik gebruik het niet ((nog) absoluut niet nodig) en het wordt voor zover ik weet heel weinig gebruikt door powerlifters e.d.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
voor topicstarter: Wat is
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008
voor topicstarter:
Wat is eigenlijk de reden dat je wilt starten met creatine?
"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill
Ik heb het een paar weken
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007
Ik heb het een paar weken geleden gebruikt omdat mijn herstel tussen de trainingen slecht ging, en op dat vlak heeft het me wel geholpen
Voor "extra kracht" (placebo imo) of je lichaam vol water te zuigen, moet je het niet doen, vind ik vrij zinloos.
Bstrong log
Bij mij zit men lichaam al
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008
Bij mij zit men lichaam al veel te vol met melk om er ook nog eens water bij te krijgen (GOMAD), en hiermee gaan trainingen veel beter, gisteren heerlijkste training ooit gehad, zelfs de squat was voor de verandering zalig.
GOMAD > creatine (ook al zijn ze niet echt vergelijkbaar)
"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill
Quote: Bij mij zit men lichaam al
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Dat lijkt me zeker het geval te zijn.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Ik ben het niet eens met
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Ik ben het niet eens met Muay Thai
Creatine wordt veel gebruikt in bodybuilding omdat mensen het lezen als 'creëren', wat een compleet verkeerde interpretatie is. Het spul heeft zelfs in de bodybuildingwereld weinig nut! Het zal je tijdelijk wat gespierder laten lijken door de wateropslag, maar dat is het dan ook. En dat gaat gewoon weer weg.
Het echte nut van creatine is dat er heel wat meer ATP in de spieren voorradig gaat zijn. Daarom gaat het makkelijker zijn zware gewichten te verplaatsen. Je gaat dus de limitatie van de hoeveelheid energie verhogen, en zo in staat zijn niet alleen meer te tillen, maar ook meer microtrauma te veroorzaken. Dus, het grootste nut voor creatine ligt in de krachtsport, daar bodybuilding meestal met submaximale gewichten sarcoplasmatisch gebeurt.
Er zijn wel argumentaties dat door die wateropslag in de spieren voedingsstoffen beter worden aangevoerd, maar daar kan ik me zo niet in vinden.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
SirG bijkomend vraagje, dat
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
SirG bijkomend vraagje, dat er krachttoename was, zover was ik mee. Want brengt dit voor op het bouwen van spiermassa (doel van bodybuilding)? Bij mijn weten groeien de spieren door goede voeding en de nodige prikkel. Heeft die krachttoename véél effect op die prikkel?
fijn dat er zo ontzettend
fijn dat er zo ontzettend veel antwoorden zijn maar niet echt de antwoorden op mijn vragen
ik ben creatine gaan gebruiken omdat er niet veel vorderingen meer in zat, ik merk door het gebruik van creatine wel dat ik langer kan door trainen en zwaarder kan sporten.
ff info over de mensen over deze vorm van creatine
Wij hebben een nieuw product aan ons assortiment toegevoegd: Kre-Alkalyn.
Deze Creatine met een zeer hoge PH waarde bestaat al een tijdje maar we wilden toch eerst zelf aan den lijve ondervinden of dit product een toegevoegde waarde heeft t.o.v. een eenvoudige Creatine Monohydraat.
Na 6 weken het zelf gebruikt te hebben kan ik niet anders concluderen dan dat dit toch een waardevolle toevoeging is op de hele Creatine collectie.
Ik zal het hele verkooppraatje hier achterwege laten, maar wat me opviel was:
- Het bij de eerste training al werkte, dus geen laadfase.
- Ik tijdens de hele kuur geen vocht vasthield. (vond ik zelf erg prettig zo in de zomer!)
- Ik meer vordering heb gemaakt dat bij normale Creatine kuurtjes bij een lagere inname (slechts 1,5 gram)
Fijn dat er zoveel reacties
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
Fijn dat er zoveel reacties zijn op mu topic maar helemaal geen antwoorden.
Mijn reden van gebruik is dat ik op een gegeven moment weinig vooruitgang meer boekte. Dus vandaar me gebruik van creatine. Zelf merk ik al aardig wat vooruitgang MET creatine. ik hou me trainingen langer en zwaarder vol. dus ik ben er nu al tevreden over alleen heb ik nog wel die aantal vraagjes wat het beste voor me is
Over het gedoe dat creatine vocht vast houd:
Dat ik precies de rede dat ik deze creatine heb gekozen omdat Kre Alkalyn dat niet doet (volgens vele berichten die ik er over heb gelezen en van de fabrikant)
Waarom zou je je training
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
Waarom zou je je training willen rekken? Dat is helemaal niet nodig. Zwaarder willen trainen daar kan ik volkomen inkomen. Als je stagneerd op bepaalde gewichten kan meer eten ook voor een oplossing zorgen. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik bij mijn eten nog eens extra melk begon te drinken.
Quote: SirG bijkomend vraagje, dat
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Ja en nee. Je hebt twee vormen van bodybuilding. Sarcoplasmatisch (waardoor je je cellen van de spieren gaat opblazen) en myofibrillair (waardoor er eerder meer cellen zijn). Het eerste is veel sneller dan het tweede, doch blijft het helemaal niet zo lang als het tweede mocht je stoppen. Het eerste kan je perfect bekomen door licht te trainen, terwijl voor het tweede je zwaar moet gaan. Daar is de krachttoename door creatine wel degelijk nuttig.
Dus als je puur voor uitzicht gaat zal je wss in de sarcoplasmatische manier terechtkomen, en ga je je perfect groot kunnen maken zonder zware gewichten te gebruiken. Nog nooit een gigantische kerel tegengekomen doe je perfect kan bijhouden met de gewichten?
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
zou iemand antwoord kunnen
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
zou iemand antwoord kunnen geven op de vragen in me topic?
Ik heb inderdaad al vaker de
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
Ik heb inderdaad al vaker de vraag gesteld bij sommige beren van gasten die kwestie techniek niet beter of slechter zijn dan mij en waar ik zeker niet voor moest onderdoen.
Ikzelf belang ook voornamelijk veel belang bij trage gecontroleerde bewegingen, maar probeer toch steeds zo zwaar mogelijk te gaan. (vandaar ook dat ik al veel krachtwinst heb geboekt)
Quote: zou iemand antwoord kunnen
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
Wat die eiwitshakes betreft, dit is los staand met vet aankomen
Eiwitten diene voornamelijk voor het herstel van de spieren, dus als je op je rustdag nog een te kort mocht hebben aan eiwitten kan je dit eventueel opvangen met een shake.
volgende vraag is: om de 6
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
maak daar maar 6 maanden van. je gaat anders meer bezig zijn met je lichaam schema's te leren dan er nut uit te halen. Schop degene die je dat heeft wijsgemaakt trouwens ook hard in het kruis.
Dat noemt niet oplaadfase, maar dat moet je wel doen. Nee je moet niet stoppen met eiwitshakes.
er is geen enkel verband tussen eiwitshakes en een vetverbrandingstraining. Wel tussen voedingschema en de training. Wat jij opnoemt is wel niet schitterend voor vetverbranding.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Quote: zou iemand antwoord kunnen
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Je luistert niet naar ons dus echt zin om je raad te geven heeft het niet.
The Iron never lies to you.
ik heb bijna al mijn info
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
ik heb bijna al mijn info uit de fitniss bijbel van mens healt
Quote: ik heb bijna al mijn info
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
dat is zo één van de boeken die ik als ik Hitler zou heten in de boekenverbranding zou gooien.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Ik wissel ook regelmatig van
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
Ik wissel ook regelmatig van schema, maar dat is niet minder dan 3maand.
In een dikke 3maand heb ik wel wat uit een schema kunnen halen en doe het vernamelijk
om leuke variatie te hebben.
Quote: Quote: ik heb bijna al mijn info
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
welke boeken zou jij mij aan kunnen raden dan ?
Quote: Quote: Quote: ik heb bijna al mijn info
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Starting strenght van rippetoe
The Iron never lies to you.
ik lees her en der dat dat
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
ik lees her en der dat dat allemaal engels is dus heb je nog een ander sugestie voor een boek maar dan in het nederlands ? graag eentje waar al voorbeeld schema's in zitten wat over voeden gewoon het hele totaal pakket
Quote: ik lees her en der dat dat
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
Als je daar voor al te lui bent dan is deze sport niets voor jou vrees ik
The Iron never lies to you.
Ik ben nog geen enkele boek
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Ik ben nog geen enkele boek in het Nederlands tegengekomen die ergens op trok.
In het Engels:
Training: De drie boeken van Rippetoe.
Voeding: Burn the fat, feed the muscle van Tom Venuto
Als je je nog wat wil gaan specialiseren kan je de boeken van Pavel lezen, of voor voeding mss The anabolic diet van Mauro Dipasquale.
High Intensity training van Ellington Darden of mss Power van Tudor Bompa (wat ik wel zelf nog nooit gelezen heb) als je meer richting bodybuilding gaat.
From the ground up van Daniel John is geweldig voor olympische lifts,...
Ik kan vanalles aanraden, maar Rip en Venuto zijn wel de basis.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
slaat echt helemaal nergens
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 14 Jan 2009
slaat echt helemaal nergens op die reactie
wellicht ben ik niet zo goed in engels meteen met je vooroordelen
wel, een Engels boek lezen
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
wel, een Engels boek lezen is een goede manier om het te leren
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.