trainingsschema (beginner)


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008
Ingediend door richi7 op Zat, 12/04/2008 - 11:24.

Heey, Ik heb een trainingsschema gemaakt voor mezelf omdat ik meer body wil hebben. Ik ben al zo’n 1 ½ maand bezig met soms opdrukken, biceps en schouders trainen (soms buikspieroefeningen). Maar dat is niet een strak schema ofzo.

Mijn doel is om er gewoon wat breder uit te zien zo snel mogelijk!! (ik ben best smal namelijk)
Even wat informatie over mij:

- Man
- 15 jaar
- 58 kilo
- 1.82 m

De schema:

Maandag
Triceps: kickback, one arm triceps extension
Rug: Dumbbell row
Benen: Jefferson squats

Dinsdag
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl

Woensdag
Rug: Dumbbell row
Triceps: kickback, One arm triceps extension
Benen: Jefferson squats

Donderdag
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl

Vrijdag
Rug: Dumbell row
Triceps: kickback, One arm triceps extension
Benen: Jefferson squats

Zaterdag
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl

Zondag: rustdag

De buikspieren train ik dan gewoon elke dag (behalve zondag) 50 keer met de sit-up en dan steeds meer. Daarna ga als ik gewend ben aan buikspiertrainen, ga ik de side bridge en de ''een sixpack maken in minder dan 2 min per dag'' oefenen. Verder druk ik elke dag op zovaak als ik kan. Zondag neem ik een rustdag. Bij elke oefening doe ik er zoveel als ik kan!! Vandaag haal ik een 2e halter van 10 kilo dus dat komt goed.

Maar moet ik die oefeningen dan 2 x per dag doen of gewoon 1 keer??? en moet je ook voor bijv de biceps alle oefeningen doen of gewoon 1???

Ik verwacht Reacties en opmerkingen!!

Gr Richi Eye-wink




sorry ik heb 2 keer gepost


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

sorry ik heb 2 keer dezelfde topic gepost Red face

Een admin mag die andere topic wel weghalen!!



daar zal al heel wat aan

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

daar zal al heel wat aan herschreven moeten worden:
je doet:

Maandag
triceps, rug, benen

Dinsdag
Schouders, Borst, Biceps

Woensdag
Rug, triceps, Benen

Donderdag
Schouders, Borst, Biceps

Vrijdag
Rug, triceps, benen

Zaterdag
Schouders, Borst, biceps

rustdag.

ok eerst en vooral: er zitten wat conflicten in. Zo train je je schouders en borst op de dag na triceps, en train je je biceps na je rug. Je wisselt ze ook elke dag af, dus deze spieren hebben NOOIT rust. Zo gaan ze niet zo goed groeien, ook al doe je weinig oefenen (behalve voor je biceps, daar doe je er veel te veel om nog goede resultaten te hebben)

2) de benen zijn de enige die een rustdag hebben. maar je doet er te weinig oefeningen voor.

3)

Quote:
De buikspieren train ik dan gewoon elke dag (behalve zondag) 50 keer met de sit-up en dan steeds meer. Daarna ga als ik gewend ben aan buikspiertrainen, ga ik de side bridge en de ''een sixpack maken in minder dan 2 min per dag'' oefenen. Verder druk ik elke dag op zovaak als ik kan.

Het SLECHTSTE dat je kan doen! ELKE spier heeft een na een trainingsdag een rustdag nodig, zeker voor een beginner! je mag dus niet je buik elke dag trainen!
met 50 sit-ups kan je geen buikspieren trainen! MASSA train je met sets van 8 - 12 met 45 sec rust tussen, zo'n 4 sets. Je moet ook zwaardere oefeningen doen dan sit-ups voor buik. leg raises of mss zelfs dragonflags.

Zelfde voor opdrukken. MAG NIET voor massa. 8 - 12 met 45 sec rust tussen, zo'n 4 sets. zwaardere oefening nemen: dumbbell press.

Je moet dringend wat gaan lezen want je zit met waanideeen: hier, kost je een kwartietje tijd, en dan zal je al heel wat van je fouten inzien.

btw:

Quote:
en de ''een sixpack maken in minder dan 2 min per dag'' oefenen

Je zou je moeten schamen dat je ook maar gelooft dat dat zou kunnen.

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



- 6 dagen training / week is

star star
Niet Actief
Punten: 89
Aangesloten: 29 Aug 2007

- 6 dagen training / week is ook veel te veel, zeker als je een beginner bent.

het aantal trainingen per week hangt af van je lichaamstype als ik me niet vergis(ectomorph mesomorph endomorph, zoek er wat info over op op google) en volgens mij ook wat van de ervaring die je hebt.

Meestal wordt 4 echt als de maximum beschouwd voor amateurs.

Je moet minstens zoveel UIT de gym zijn als ERIN!

- Daarnaast lijk je me niet zoveel belang aan voeding te hechten. Voeding is nog belangrijker dan de training zelf. Zoek er wat informatie over op. Ook op deze site zijn er goede artikels.

- Je doet precies ook niet echt aan cardio? Om een mooi afgetekend lichaam te krijgen, zal je toch ook aan cardio moeten doen. Hoeveel keer en zo, hangt ook weer af van je lichaamstype.

- Algemene tip: zoek zoveel mogelijk informatie op het internet! Lees en blijf lezen. Het is een sport waar veel mensen elkaar tegenspreken, dus je moet niet tevreden zijn met 1 bron van informatie.

greetz

--

Go hard or go home!



ectomorph


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

ok ik ben er net achter gekomen dat ik een ectomorph ben. Das nie fijn vind ik zelf. Maar hoe in vredesnaam kan ik zo snel mogelijk er breder uitzien???

please... wilt één van jullie een goed schema voor mij maken??? Ik snap er echt niets van... Ik wil gewoon goed trainen vanaf maandag en dan zo snel mogelijk breed worden maar ik zou niet weten wat voor schema ik nou moet maken. Ik ben met die schema hierboven iets van 2 uur mee bezig geweest.

gr Richi



Maandag -


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

Maandag - Borst/Triceps/Biceps
Dinsdag - Rug/Schouders/Buikspieren
Woensdag – rust/benen
Donderdag - Borst/Triceps/Biceps
Vrijdag - Rug/Schouders/Buikspieren
Zaterdag – rust/benen
Zondag - Borst/Triceps/Biceps
Maandag - Rug/Schouders/Buikspieren
Dinsdag – rust/benen
Woensdag - Borst/Triceps/Biceps
Donderdag - Rug/Schouders/Buikspieren
Vrijdag – rust/benen
Zaterdag - Borst/Triceps/Biceps
Zondag - Rug/Schouders/Buikspieren

is het zo miss beter Puzzled



Quote: - 6 dagen training / week is

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
Le3 schreef:
- 6 dagen training / week is ook veel te veel, zeker als je een beginner bent.
Meestal wordt 4 echt als de maximum beschouwd voor amateurs.
Je moet minstens zoveel UIT de gym zijn als ERIN!

niet mee eens. Tenzij je het over fullbodytraining hebt. Dan is 3 dagen / week het maximum.

Quote:
- Daarnaast lijk je me niet zoveel belang aan voeding te hechten. Voeding is nog belangrijker dan de training zelf. Zoek er wat informatie over op. Ook op deze site zijn er goede artikels.

volledig mee eens!

Quote:
- Je doet precies ook niet echt aan cardio? Om een mooi afgetekend lichaam te krijgen, zal je toch ook aan cardio moeten doen. Hoeveel keer en zo, hangt ook weer af van je lichaamstype.

weer niet mee eens, cardio heeft een negatief effect op de spiergroei. HIIT heeft dit heel wat minder, en verbrand ook heel wat meer lichaamsvet. Deze moeten wel gescheiden zijn. Doe dus niet HIIT en fitness in één training.

Quote:
- Algemene tip: zoek zoveel mogelijk informatie op het internet! Lees en blijf lezen. Het is een sport waar veel mensen elkaar tegenspreken, dus je moet niet tevreden zijn met 1 bron van informatie.

weer volledig mee eens.

Wisselvallig weer vandaag

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



@richi, nee zo is het niet

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

@richi, nee zo is het niet beter, want je traint je biceps de dag voor rug. als je je rug traint train je je biceps ook. Dus je traint twee dagen na elkaar biceps, mag niet.
Zelfde voor schouders: borst en triceps op dag 1 en schouders op dag 2. Schouderoefeningen trainen ook je triceps, (uprightrow ook de biceps), dus hier zit je weer op twee dagen na elkaar hetzelfde te trainen.

Voorstel:

Dag 1
Schouders, Borst, Triceps
Dag 2
Rug, Biceps, Voorarmen
Dag 3
Buik, benen

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



weet iemand nog een andere


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

weet iemand nog een andere goede oefening voor de rug om thuis te doen?? Ik heb alleen maar Dumbbell row.

alvast bedankt Eye-wink



pull ups trek je op aan een

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007

pull ups
trek je op aan een trap, een boom, een stevige openstaande kast,...
of installeer gewoon ergens een bar Sticking out tongue je kan voor weinig geld zo'n ding kopen dat je in een deuropening kan klemmen (al gaat je deuropening dat waarschijnlijk niet leuk vinden), deze vind je bv in decathlon winkels



MaandagTriceps: kickback,


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

MAANDAG
Triceps: kickback, one arm triceps extension
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press

DINSDAG
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl
Rug: Dumbbell row
Voorarmen: Towel Grip Exercises

WOENSDAG
Buik: set-up,
Benen: Jefferson squats

is het zo wel beter??
Maar wat moet ik die andere dagen dan doen??? gewoon donderdag rust en dan vrijdag weer doorgaan met triceps, schouders en borst???

En als iemand nog een goede oefening voor de benen heeft om thuis te doen mag die het zeggen!!!! alvast bedankt Eye-wink



Quote: pull ups

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
Woopy schreef:
pull ups
trek je op aan een trap, een boom, een stevige openstaande kast,...
of installeer gewoon ergens een bar Sticking out tongue je kan voor weinig geld zo'n ding kopen dat je in een deuropening kan klemmen (al gaat je deuropening dat waarschijnlijk niet leuk vinden), deze vind je bv in decathlon winkels

Ja idd in decathlon vindt je die. Ik ben er vandaag een gaan halen en nu blijkt dat ik daarvoor 2vijzen in het kader(van de deur) moet draaien, maar dat zien mijn ouders niet echt zitten Sad

--


Carpe diem



lol ik weet niet eens wat


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

lol ik weet niet eens wat een decathlon is Sticking out tongue kan iemand me dat uitleggen??



Quote: lol ik weet niet eens wat

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
richi7 schreef:
lol ik weet niet eens wat een decathlon is Sticking out tongue kan iemand me dat uitleggen??

een winkelketen Eye-wink http://www.decathlon.be/

--


Carpe diem



Ten eerste: begin met grote

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

Ten eerste: begin met grote oefeningen, en eindig met kleine. Dus op dag 1 en 2 moeten respectievelijk triceps en biceps als laatste komen. (Aangezien deze kleine spieren zijn tegenover de grotere spiergroepen van borst en rug).

Ten tweede: Je doet overal te weinig oefeningen, en bij biceps teveel. Teveel of te weinig oefeningen doen gaan ALLEBEI je resultaten verminderen.
bv: Borst 3 oefeningen, Schouders 3 oefeningen, Triceps 2.
Rug 3, biceps 1(hooguit 2, je moet weten dat je deze OOk al traint bij rug), en voorarmen 2 (daar zou ik btw wristcurls/platecurls prefereren).
Benen (dit is wel ironisch, je benen hebben 50% van alle spieren in je lichaam, en je doet er 1 oefening voor, terwijl je voor biceps (die maar één spier is) er al drie aparte deed.) Minstens 4 oefeningen. Buik 3-4.

Wat heb je buiten dumbbells ter beschikking? Maar zelfs met dumbbells alleen is wat ik net heb gezegd haalbaar;)

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



ja idd, maandag: dag1, dins

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

ja idd, maandag: dag1, dins dag2, woe dag3, do rust, vrij dag1...

Rugoefeningen: optrekken, met alle soorten manieren je je kan vastnemen: breed, smal, handpalmen naar je toe - van je weg,... dumbbell rows...daar kan je al een stuk of 5 oefeningen uit halen Sticking out tongue
Buik: leg raises, dragonflags, schuine buikspieren: side bent
benen: squats, jefferson squat, pistols, deadlifts, jump squats, glute-ham raise,...
borst: pompen met een dumbbel op je rug?, dumbbell press, power-overs, pompen met zoveel mogelijk klappen in de lucht als je omhoogspringt... 1 hand pompen, one-handed dumbbell press, flyes,...en dan nog decline en incline variaties...

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



echt bedankt allemaal!!!


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

echt bedankt allemaal!!! morgen post ik de schema met alle oefeningen, en dan begin ik vanaf maandag!!!

@sirgangreen
Ik heb 2 dumbbells van 10 kilo tot mijn beschikking. Die kan ik ook nog uit mekaarhalen.



dan kan je er ook één van

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

dan kan je er ook één van 20 kilo maken? Daar zou je een closegrip one-dumbbell row mee kunnen doen...

Ik zou je wel aanraden, als je van plan bent door te gaan, extra gewicht te kopen voor die dumbbells, en ook een lange barbell stang, waar je die schijven ook op kan gebruiken.
En een verstelbaar bankje..

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: dan kan je er ook één van

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007

Ik denk dat hij maximum 18 kilo kan samen krijgen een 1stang.

--


Carpe diem



Is De schema zo wel


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

Is De schema zo wel goed??

MAANDAG
Triceps: kickback, one arm triceps extension
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press, push-up 20 x 3 sets

DINSDAG
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl
Rug: Dumbbell row, Optrekken (met allerlei manieren)
Voorarmen: Towel Grip Exercises, Reverse Wrist Curl

WOENSDAG
Buik: set-up, crunches
Benen: pistols, Dummbell deadlifts

Donderdag
Rust

vrijdag
Triceps: kickback, one arm triceps extension
Schouders: Dumbell press, Front raise
Borst: Dips, Dumbbell press, push up 20 x 3 sets

Zaterdag
Biceps: Concentration Curl,
Cross body hammer curl
Dumbell curl
Rug: Dumbbell row, (met allerlei manieren
Voorarmen: Towel Grip Exercises, Reverse Wrist Curl

Zondag
Buik: set-up, crunches
Benen: pistols, Dummbell deadlifts

Maandag
Rust

Enz…….

Verder heb ik nog een paar vraagjes waar ik HEEL graag antwoord op wil hebben:

1. Moet ik bijv bij de biceps alle oefeningen na elkaar doen???
2. Na hoeveel weken zie ik er al een beetje breder uit??? (ik ben een Ectomorf)
3. Ik weet niet hoeveel sets ik kan doen bij al die oefeningen maar moet ik eerst gewoon doorgaan tot hoever ik kan??

alvast bedankt Eye-wink

gr Richi



voor de buikspieren zou ik

star star star
Niet Actief
Punten: 131
Aangesloten: 16 Jan 2008

voor de buikspieren zou ik die sit-ups vervangen door leg raises, ofwel kan je die sit-ups zwaarder maken door twee dumbbells in je handen te houden en die te laten rusten op je schouders.
om te beginnen zou ik bij elke oefening 3 sets van 10 reps doen, je neemt namelijk zoveel gewicht als jij aankunt om die 3 sets te doen, later kan je altijd gewichten bijnemen. als je goed op je voeding let en de oefeningen juist uitvoert, zal je na 3 weken wel al verschil beginnen merken.



Quote: Ten eerste: begin met grote

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
SirGangreen schreef:
Ten eerste: begin met grote oefeningen, en eindig met kleine. Dus op dag 1 en 2 moeten respectievelijk triceps en biceps als laatste komen. (Aangezien deze kleine spieren zijn tegenover de grotere spiergroepen van borst en rug).

Ten tweede: Je doet overal te weinig oefeningen, en bij biceps teveel. Teveel of te weinig oefeningen doen gaan ALLEBEI je resultaten verminderen.
bv: Borst 3 oefeningen, Schouders 3 oefeningen, Triceps 2.
Rug 3, biceps 1(hooguit 2, je moet weten dat je deze OOk al traint bij rug), en voorarmen 2 (daar zou ik btw wristcurls/platecurls prefereren).
Benen (dit is wel ironisch, je benen hebben 50% van alle spieren in je lichaam, en je doet er 1 oefening voor, terwijl je voor biceps (die maar één spier is) er al drie aparte deed.) Minstens 4 oefeningen. Buik 3-4.

heb je dit niet gelezen ofzo?

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: Ten eerste: begin met grote

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
SirGangreen schreef:
Ten eerste: begin met grote oefeningen, en eindig met kleine. Dus op dag 1 en 2 moeten respectievelijk triceps en biceps als laatste komen. (Aangezien deze kleine spieren zijn tegenover de grotere spiergroepen van borst en rug).

Belangrijk om deze tip nog eens mee te nemen in je schema. Je indeling klopt namelijk nog niet. Zoals SirGangreen al vertelde, eerst de grote spieren en dan pas de kleinere.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



jawel maar ik snap niet wat


Niet Actief
Punten: 8
Aangesloten: 08 Apr 2008

jawel maar ik snap niet wat je daarmee bedoelt. Bedoel je dat ik de eerste dag schouders borst en rug moet doen?? en dan de tweede dag biceps triceps en borst?Puzzled

Ik heb nu al wel genoeg oefeningen overal toch???

please help mij want ik wil maandag beginnen...



Hij bedoelt dat je tijdens

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Hij bedoelt dat je tijdens je training begint met de compoundoefeningen voor de grootste spiergroepen en eindigt met isolatieoefeningen. Biceps, triceps, kuiten, ... worden dus altijd aan het einde van de training gedaan, terwijl je begint met oefeningen als squat, pull-up (is dat nu trouwens gelukt met die pull-upbar?), bench press...

Ben je zeker dat je dit gelezen hebt? Dat is op dit ogenblik voor je 'krachttrainingscarrière' namelijk de gemakkelijkste en meest efficiënte stap naar een hoger niveau!

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



je doet op dag 1: Triceps,

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

je doet op dag 1: Triceps, shouders, borst. Dat moet worden:
Dag1: borst, schouders, triceps.

Dag 2 doe je biceps, rug, vooramen
Dat moet worden: rug, biceps, voorarmen.

Je doet TE VEEL oefeningen voor biceps, daar moet er minstens 1 weg.
Bij benen moeten er nog 2 oefeningen bij.
Kuiten vergeet je btw helemaal

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.