NavigatieGebruikersloginZoeken |
ziekIngediend door meneermaarten op Zat, 03/03/2007 - 14:46.
Hey mensen, ik zit nu met koorts thuis. Het wordt al wat minder, maar dit is al wel de 2e keer in 3 maanden tijd dat ik ziek ben geworden. De andere keer was ik flink verkouden. Ik ben ook 3 maanden geleden, december 2006, begonnen met krachttraining. Nu doe ik dus een week geen krachttraining, omdat ik me niet goed voelde. Koorts was vanaf donderdag, maar woensdag heb ik ook geen krachttraining gedaan, omdat ik al last had van mijn rug. Krijg nu steeds preken van mijn ouders dat ik teveel eet, dat dat ongezond is, bla bla bla. Maar kan het zijn dat ik teveel van mijn lichaam vraag op deze manier? Want voor deze 3 maanden ben ik in 7 jaar nog nooit ziek geweest (buiten een kleine verkoudheid in de winter, maar die verkoudheid van 2.5 maand geleden was veel erger dan normaal). Iemand enig idee/advies?! Zat, 03/03/2007 - 14:46  
|
Het zou mij verbazen dat je
Niet Actief
Punten: 235
Aangesloten: 27 Dec 2006
Het zou mij verbazen dat je ziek wordt van krachttraining. En van meer te eten ga je zeker niet ziek worden.
nee, lijkt mij ook. maar bij
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
nee, lijkt mij ook. maar bij elkaar zijn het wel veel dingen die veel vragen van mijn lichaam...
donderdag geef ik trouwens meestal nog 2 tot 4 gymlessen op de basisschool.
meer vitamines innemen, als
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
meer vitamines innemen, als je veel traint heb je ook meer vitamines nodig.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Kan snel ziek worden niet
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005
Kan snel ziek worden niet wijzen op overtraining?
zou het eerder brengen op
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
zou het eerder brengen op uitputting.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Wat is het verschil?
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005
Wat is het verschil?
overtraining kan per pier
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
overtraining kan per pier zijn, wat niet hoeft te resulteren in ziek zijn. Ik zou dan ook niet zoeken naar overtraining maar eerder naar uitputting met een blik naar weinig slaap en niet genoeg vitamines en mineralen.
Heb hier niet voor gestudeerd dus kan zijn dat ik de plank totaal mis sla maar dit is me geleerd.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
ik denk ook uitputting, dan
Niet Actief
Punten: 57
Aangesloten: 04 Mrt 2007
ik denk ook uitputting, dan heb je minder weerstand en wordt je vlugger ziek.. eens proberen een uur vroeger te gaan slapen ofzo
Ik denk eerder aan
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005
Ik denk eerder aan overtraining, niet in de zin van één spier of zo, maar gewoon teveel sport. Systematische overtraining heeft meer dan enkel een extra uurtje slaap nodig. Allé ja, zo klinkt het toch voor mij.
zou ook goed kunnen,
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
zou ook goed kunnen, misschien wel combinatie van beiden. Het is moeilijk om te zeggen zonder goed onderzoek en voldoende kennis op dit gebied. We zijn zover ik weet geen doctoren.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Is uitputting gewoon geen
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006
Is uitputting gewoon geen gevolg van overtraining?
bedankt voor de reacties.
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
bedankt voor de reacties. zal inderdaad eens gaan kijken hoe ik beter mijn week kan indelen. Want zo wordt het inderdaad wel erg zwaar, alles bij elkaar. Moet inderdaad meer rusten, meer vitamines kunnen nooit slecht zijn, al at ik al goed veel fruit en groenten
je kan ook een overdosis van
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006
je kan ook een overdosis van vitaminen hebben hoor!
Dan moet je toch al erg veel
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005
Dan moet je toch al erg veel vitamines pakken, en dat zal niet snel gebeuren met gewoon gezonde voeding en een normale vitaminesup. Je mag ook niet vergeten dat fruit en groenten nu veel minder vitamines bevatten dan vroeger.
Wat wateroplosbare vitamines betreft, als je er teveel van inneemt dan plas je het gewoon uit zonder schadelijke gevolgen.
vitamines breken toch ook
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
vitamines breken toch ook gewoon af als je teveel hebt inderdaad?!
Maar ik denk dat mijn probleem is: de rust. Het is een heel druk jaar voor mij op school, heel veel dingen te doen.
's avonds slaap ik nooit eerder dan half 12 - 12 uur, omdat ik simpelweg niet eerder slaap heb/in slaap kom. Eerder naar bed voor de rust helpt niet, omdat ik me dan alleen maar druk maak over het niks doen in bed. En ongeveer elke morgen moet ik er weer uit om 6.30 uur. En dat terwijl ik van mezelf weet dat ik pas echt fit ben na 8 tot 9 uur slaap. Kom dus wat uren van de dag tekort... of beter gezegd, van de nacht.
Enkel wateroplosbare
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005
Enkel wateroplosbare vitamines worden gewoon uitgeplast. Vetoplosbare worden, zoals de naam aangeeft, opgeslagen in lichaamsvet als er een teveel aan is. Vit A, D en K dacht'k. Maar je moet ert al echt veel binnenkrijgen om een toxisch effect te hebben.
En ja, slapen is zeker belangrijk
das wel verschillend per
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006
das wel verschillend per soort vitamine (overdosis effect). Nuja ik wou niet discussiëren ik wou gewoon hem effe verbeteren.
Als ik een Vitamine Sup pak
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
Als ik een Vitamine Sup pak voel ik mij zo suf(soms, hangt vanaf welke)
ik denk dat ik genoeg vitamine binnenkrijg met mijn Ginkgo suppl. en mijn Tan Faster tabletten, waar 3000%(adh) van Vitamine B6 inzit
en mijn groenten en fruit.
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
Het kan ook gewoon zijn dat
Niet Actief
Punten: 235
Aangesloten: 27 Dec 2006
Het kan ook gewoon zijn dat je door te snel te willen beginnen uitgeput bent. Ik heb al gelezen dat je 3 maal in de week traint, mischien was het beter om 2 maal in de week te trainen en eens je lichaam zich had aangepast kon je naar meer trainingen gaan en eventueel naar langere trainingen.
totaal niet mee eens.
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
totaal niet mee eens.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
ha ha. zal vandaag weer
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
ha ha. zal vandaag weer rustig proberen te beginnen, ben nog beetje verkouden (wordt dus wat lastiger met ademhaling, maar komt goed). Maar doel is wel weer terug komen naar 3 x per week. Rust deed mijn lichaam trouwens best goed, voel de kracht al wel een beetje terug komen (wat op zich natuurlijk is na een griepje).
Véél water drinken en wat
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
Véél water drinken en wat ik altijd doe wanneer ik mij een beetje 'onwel' begin te voelen, 110% gezond leven, extra rusten en nog 10x zo hard op letten op ongezonde dingen. ben nooit langer onwel dan Max. 1avondje. (of 1ochtendje). meestal maar héél even zelf
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”