toeval of niet?


Niet Actief
Punten: 12
Aangesloten: 21 Jul 2005
Ingediend door Boss op Woe, 03/08/2005 - 19:51.

hallo,

toen ik begon met trainen woog ik 63kg na 1 week woog ik al direckt 65kg nu ( 2 maande na dat ik begon ) weeg ik 67,6kg
ik train volledig droog en heb al redelijk wat aflijning... Smiling zeggen ze Puzzled ik ga er dus van uit dat ik 4.600 kg puur spieren heb bijgekregen of is dit maar bedrog...?
mss ff mijn schema erbij vermelden...:
maandag : Borst,buik
dinsdag : Rug ,buik
woensdag : schouders ,buik
donderdag : borst ,buik
vrijdag : armen(biceps+triceps) ,buik
ik train eventueel ook in het weekend als ik nu bv op woensdag niet kon gaan... dan haal ik dat in het weekend in...

dus nu vraag ik mij af of ik 4.600Kg puur spieren ben bijgekomen of niet ?

Alvast bedankt Boss




toeval of niet?

star star star star star star
star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 1386
Aangesloten: 04 Feb 2005

kunnen wij niet over oordelen. Kans is groot dat er vocht bij zit. In principe zal er ook wat vet bij zitten.



toeval of niet?


Niet Actief
Punten: 12
Aangesloten: 21 Jul 2005
calibre schreef:
kunnen wij niet over oordelen. Kans is groot dat er vocht bij zit. In principe zal er ook wat vet bij zitten.

ah ok dan, dan weet ik dit ook al weer Smiling
bedankt !



Re: toeval of niet?

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Boss schreef:
mss ff mijn schema erbij vermelden...:
maandag : Borst,buik
dinsdag : Rug ,buik
woensdag : schouders ,buik
donderdag : borst ,buik
vrijdag : armen(biceps+triceps) ,buik
ik train eventueel ook in het weekend als ik nu bv op woensdag niet kon gaan... dan haal ik dat in het weekend in...

Ik zie onmiddelijk:
-Je traint je buik te vaak. Je kan 'm inderdaad vaker trainen dan de andere spieren, maar ook niet meer dan drie keer per week, met inachtneming van goed geplaatste rustdagen.
-Je traint je benen niet. Ik kan me nauwelijks een goed excuus voorstellen om je benen niet te trainen, of ze moesten al geamputeerd zijn... Train je benen, da's belangrijk.
-Waarom je borst tweemaal per week, en de andere spieren éénmaal. Doe je borst één keer en goed.

Voor de rest valt het mee, maar als ik jou was, zou ik 'ns m'n hele trainingsschema posten (met oefeningen enzo, dus compleet), en dan om reacties vragen.

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



toeval of niet?

star star star star star star
star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 1684
Aangesloten: 31 Mei 2005

een achterblijvende spiergroep kan je best 2x in de week aanpakken, als ik er van uit ga dat je gevorderd bent.
anders zou ik 3x in de week een fullbody pakken

ik zelf train alles 2x per week,maar ben dan ook vergevorderd.
dus het ligt er ook aan wat je status daarin is.

en inderdaad ,helemaal mee eens BENEN TRAINEN!!!

http://dianaforum.mine.nu/



Re: toeval of niet?


Niet Actief
Punten: 12
Aangesloten: 21 Jul 2005
Muay Thai schreef:
Boss schreef:
mss ff mijn schema erbij vermelden...:
maandag : Borst,buik
dinsdag : Rug ,buik
woensdag : schouders ,buik
donderdag : borst ,buik
vrijdag : armen(biceps+triceps) ,buik
ik train eventueel ook in het weekend als ik nu bv op woensdag niet kon gaan... dan haal ik dat in het weekend in...

Ik zie onmiddelijk:
-Je traint je buik te vaak. Je kan 'm inderdaad vaker trainen dan de andere spieren, maar ook niet meer dan drie keer per week, met inachtneming van goed geplaatste rustdagen.
-Je traint je benen niet. Ik kan me nauwelijks een goed excuus voorstellen om je benen niet te trainen, of ze moesten al geamputeerd zijn... Train je benen, da's belangrijk.
-Waarom je borst tweemaal per week, en de andere spieren éénmaal. Doe je borst één keer en goed.

Voor de rest valt het mee, maar als ik jou was, zou ik 'ns m'n hele trainingsschema posten (met oefeningen enzo, dus compleet), en dan om reacties vragen.

hmmm nee benen doe ik bewust niet omdat ik gestopt ben met voetballen en de bulten staan al op men bovenbenen Puzzled dus ik zouw het nut er niet van in zien dat ik deze nog gespierder ga maken



toeval of niet?


Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 11 Aug 2005
Boss schreef:
hmmm nee benen doe ik bewust niet omdat ik gestopt ben met voetballen en de bulten staan al op men bovenbenen Puzzled dus ik zouw het nut er niet van in zien dat ik deze nog gespierder ga maken

Ze hoeven ook niet groter, maar het is belangrijk dat je ze onderhoud, spieren kunnen ook in grootte afnemen hoor Eye-wink

Ow en over je buikspieren, eigenlijk is het niet zo belangrijk hoor Smiling Ikzelf doe bijna geen buikspieroefeningen, omdat je eigenlijk je buikspieren al traint bij bijna elke oefening.. bij bijvoorbeeld squaten train je ze. En wat mijn personal trainer altijd zei, gewoon optrekken Smiling In het begin gaat het wat moeizaam, maar al snel trek je je een aardig aantal keren op, je spieren moeten ff aan de oefening wennen. Optrekken is ook goed voor buikspieren Eye-wink

Als je het nou echt niet kan laten om je buikspieren te trainen, doe dan 2x per week Leg Raise. Elke dag je buikspieren trainen is eigenlijk niet goed, zo krijgen ze te weinig tijd om te herstellen, dat kan zelfs nagitieve resultaten geven. Kleine tip misschien nog bij Leg Raise, gooi je benen niet de lucht in, doe het langzaam zodat je de hele tijd spanning op je buikspieren houdt, DAN voel je ze echt branden Sticking out tongue

spinninglady schreef:
een achterblijvende spiergroep kan je best 2x in de week aanpakken, als ik er van uit ga dat je gevorderd bent.
anders zou ik 3x in de week een fullbody pakken

ik zelf train alles 2x per week,maar ben dan ook vergevorderd.
dus het ligt er ook aan wat je status daarin is.

en inderdaad ,helemaal mee eens BENEN TRAINEN!!!

Ik train zelf ook alles 2x per week, vind ik altijd nog het beste. gelukkig heb ik de tijd ervoor Sticking out tongue moet nog maar aanzien hoe dat gaat als me opleiding weer begint... Angry



toeval of niet?

Gast

Muay Thai ,

Buik MAG je elke dag traien , maar beter om te 2dagen.
En wat hij doet is niet slecht.JE spieren moete gewoon 48 uu rus thebben voor je opnieuw je spiergroep traint.Je moet wel weten dat je met borst ook triceps traint.Daarom zou ik ook aanraden meerdere dagen rust te nemen en die dage op te vullen met cardio bijvoorbeeld.

Vb.

Maandag : Borst en Biceps
Dinsdag : Rug en Triceps
woensdag : cardio en buikspieren
donderdag: schouders en benen
vrijdag : cardio en buikspieren
zaterdag : borst en biceps
zondag : rug en triceps
Enz....

Nog vragen of commentaar? REply



toeval of niet?

star star
Niet Actief
Punten: 97
Aangesloten: 05 Jul 2005
Anonymous schreef:
Maandag : Borst en Biceps
Dinsdag : Rug en Triceps
woensdag : cardio en buikspieren
donderdag: schouders en benen
vrijdag : cardio en buikspieren
zaterdag : borst en biceps
zondag : rug en triceps
Enz....

Als je eerst borst en biceps traint en de volgende dag rug, zal ja veel te veel last hebben van je biceps (ik toch), ik train rug meestal samen met biceps. Schouders en benen is ook niet echt ideaal, ik zou benen enkel met buik of cardio of gewoon alleen trainen



toeval of niet?

star star star star star
Niet Actief
Punten: 288
Aangesloten: 23 Jun 2005
50 schreef:
Schouders en benen is ook niet echt ideaal, ik zou benen enkel met buik of cardio of gewoon alleen trainen

ik train benen eerst en dan schouders...

niet echt een probleem mee Puzzled



toeval of niet?

star star
Niet Actief
Punten: 97
Aangesloten: 05 Jul 2005
SHaDoWLanDZ schreef:
50 schreef:
Schouders en benen is ook niet echt ideaal, ik zou benen enkel met buik of cardio of gewoon alleen trainen

ik train benen eerst en dan schouders...

niet echt een probleem mee :?

Ja maar dan toch zeker eerst benen. Ik vind een half uurtje benen in de week ook redelijk weinig, je kan er makkelijk een hele training mee vullen.



toeval of niet?

star star star star star
Niet Actief
Punten: 288
Aangesloten: 23 Jun 2005
50 schreef:
SHaDoWLanDZ schreef:
50 schreef:
Schouders en benen is ook niet echt ideaal, ik zou benen enkel met buik of cardio of gewoon alleen trainen

ik train benen eerst en dan schouders...

niet echt een probleem mee :?

Ja maar dan toch zeker eerst benen. Ik vind een half uurtje benen in de week ook redelijk weinig, je kan er makkelijk een hele training mee vullen.

Jeps, eerst benen, dan alles geven bij schouders Smiling

en idd een halfuurtje benen is wat weinig, daarom zit ik bij bene rond de 40-45 minuutjes, waardoor ik iets langer train dan normaal mits ik nog schouders train daarna..



toeval of niet?

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 499
Aangesloten: 30 Mrt 2005
Anonymous schreef:
Muay Thai ,

Buik MAG je elke dag traien , maar beter om te 2dagen.
En wat hij doet is niet slecht.JE spieren moete gewoon 48 uu rus thebben voor je opnieuw je spiergroep traint.Je moet wel weten dat je met borst ook triceps traint.Daarom zou ik ook aanraden meerdere dagen rust te nemen en die dage op te vullen met cardio bijvoorbeeld.

Vb.

Maandag : Borst en Biceps
Dinsdag : Rug en Triceps
woensdag : cardio en buikspieren
donderdag: schouders en benen
vrijdag : cardio en buikspieren
zaterdag : borst en biceps
zondag : rug en triceps
Enz....

Nog vragen of commentaar? REply

48 uur rust is te weinig.
in de ontstekingsfase herstelt de spier en deze fase duurt ca. 48 uur maar vervolgens moet de spier opbouwen, dat wordt superkompensatie genoemd. geef een spier ongeveer 4 dagen rust om zeker te zijn dat je de spier niet teveel belast. sommige spieren zijn sneller belastbaar dan anderen maar als vuistregel 4 dagen aanhouden om zeker te zijn dat de superkompensatie maximaal is.



toeval of niet?

star star star star star star
star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 1386
Aangesloten: 04 Feb 2005
Johan schreef:
Ow en over je buikspieren, eigenlijk is het niet zo belangrijk hoor Smiling Ikzelf doe bijna geen buikspieroefeningen, omdat je eigenlijk je buikspieren al traint bij bijna elke oefening.. bij bijvoorbeeld squaten train je ze. En wat mijn personal trainer altijd zei, gewoon optrekken Smiling In het begin gaat het wat moeizaam, maar al snel trek je je een aardig aantal keren op, je spieren moeten ff aan de oefening wennen. Optrekken is ook goed voor buikspieren Eye-wink

BS, schouders ga je ook niet trainen omdat die bij borst, rug... ook al een beetje belast worden? Die buikspieren trainen gvd. N niet met de klassieke oefeningen en dan 50 herhalingen en fier zijn dat je buik brandt Roll Eyes