NavigatieGebruikersloginZoeken |
Hardlopen voor uithoudingsvermogen en explosiviteit?Ingediend door spierbal x op Don, 06/05/2010 - 21:01.
Ik ben sinds 2 weken begonnen met hardlopen. Ik ben begonnen met 1-3 in de week 1 rondje hard te lopen door de weilanden. ik houd van elke keer dat ik een rondje ren, de tijd bij: hier de resultaten tot nu toe: ik ben dus al een dikke anderhalve minuut vooruit gegaan in 4 keer hardlopen , dit houd de motivatie erin, en het is ook nog eens leuk! denken jullie dat dit gevolgen heeft voor de spiergroei ivm cortisol of andere factoren? graag comment Don, 06/05/2010 - 21:01  
|
Mensen zijn hier wel heel
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
Mensen zijn hier wel heel erg bang voor cortisol. Na 10 minuten zal je er zeker geen last van krijgen. Je doet kt toch ook langer als 10 minuten?
Ik weet zeker dat het lopen goed voor je knie zal zijn. Het zijn allemaal kleine stabiliteitsoefeningen die de spieren rond je knie aanspreken. Dit maakt ze sterker en zal de kwetsuur ontzien. Ik doe het zelf ook. Lekker rennen over ongelijke tegels is goed voor je enkels.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
ja inderdaad, cortisol krijg
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
ja inderdaad, cortisol krijg je pas na +- 50 minuten?
dat dacht ik dus ook , ik merk het ook wel, de eerste paar keren dat ik begon, had ik gelijk last van mn knie, het wordt nu steeds minder
soms heb ik in het begin wel last van de achterkant van mn heupen, maar als ik dan even 10 seconden rustig ga lopen ipv hardlopen, gaat het weer weg. ?
À good training makes my Day!
yu met hardlopen train je
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
yu
met hardlopen train je natuurlijk je uithoudingsvermogen maar dit moet dan wel met een hoge hartslag gebeuren, als je wilt afvallen door te lopen moet je er voor zorgen dat je langer dan een half uur loopt want dan begint pas de vetverbranding te werken
you must feel the pain if you want to look handsome
loopschoenen zijn ook heel
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
loopschoenen zijn ook heel belangrijk, ga ook eens na of je geen corrigerende zool nodig hebt , als je slechte schoenen hebt kan dit nadelig zijn voor je gewrichten
you must feel the pain if you want to look handsome
vent waar bemoei jij je
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
vent waar bemoei jij je mee?
ten eerste, ik ben helemaal nog niet van plan om af te vallen.
maar mijn conditie en snelheid verbeterd al heel snel met elke keer 10min te harlopen, en elke keer weer proberen sneller te gaan.
En ik Loop op LAARZEN door de weilanden, met gras dat tot jou heupen komt.
ik doe dit alleen door een prikkeling voor mijn knieën en voor snelheidsconditie.
en met elke keer 10 min hardlopen op laarzen door de weilanden gebeurd er weinig met mijn gewrichten.
À good training makes my Day!
11.51 eerste keer11.33
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
11.51 eerste keer
11.33 tweede keer +28 sec
10.45 derde keer +48 sec
10.14 vierde keer +29 sec
9.36 vijfde keer +38 sec PR van vandaag :D
gaat nog goed vooruit dus
À good training makes my Day!
sorry dat ik me weer eens
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
sorry dat ik me weer eens bemoei , maar een hobbelige ondergrond is niet echt voordelig voor uw knieen. ik zelf doe aan atletiek. het beste parcour om te lopen is op een atletiekpiste en ik denk niet dat prikkels door hoog gras je ligamenten gaan verbeteren. uw ligamenten worden sterker naarmate je spiergroei krijgt
you must feel the pain if you want to look handsome
is het bos niet een van de
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
is het bos niet een van de beste plaatsen om te lopen? frisse buitenlucht en zachte ondergrond? ik kan me vergissen maar ik dacht dat ik dat gehoord had
"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."
blog: http://www.bstrong.net/blog/1773
ja dat zeggen of
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
ja dat zeggen of bijvoorbeeld op een finse piste, maar de kans is veel groter dat je blessures krijgt omdat je op een oneven grond zit. een atletiekpiste is plat
you must feel the pain if you want to look handsome
Quote: ja dat zeggen of
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 05 Mei 2010
Moet je daar atletiek voor doen, om zoiets te weten ?
It is impossible to fail, unless you quit.
nee maar ik wou gewoon het
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
nee maar ik wou gewoon het verschil aanhalen
you must feel the pain if you want to look handsome
Quote: nee maar ik wou gewoon het
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 05 Mei 2010
Ik heb zo een klein vermoeden, dat hij daar zelf ook wel achter was. En wat is er nou mis met een beetje een hobbelige ondergrond? Zolang je niet op een maankrater gaat lopen is het zelfs relatief gezond.
Mr. Boombastic
It is impossible to fail, unless you quit.
een beetje hobbelig is niet
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
een beetje hobbelig is niet erg, maar als je op een weg gaat lopen waar stenen en kuilen in zijn en je komt daar toevalig in dan kun je wel een verstuiking oplopen.en ik denk dat dat niet de bedoeling is.
you must feel the pain if you want to look handsome
Quote: een beetje hobbelig is niet
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 05 Mei 2010
Dat bedoelde ik dus met "maankrater"
Het is wel slecht gesteld met de staat van de wegen, maar zo erg is het nu ook weer niet.
Mr. Boombastic
It is impossible to fail, unless you quit.
ja daar heb je wel gelijk
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
ja daar heb je wel gelijk in. je moet al echt goed zoeken om een mooi stukje weg te vinden. maar we mogen blij zijn dat we hier wegen hebben met asfalt
you must feel the pain if you want to look handsome
ik ben wel wat gewend, 10
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
ik ben wel wat gewend, 10 minuten sprinten door de weilanden gaat mij heus geen blessures of andere dingen oplopen.
Lekker hardcore door het lange gras met meer weerstand.
Met een paar goeie sterke laarzen aan gebeurd je niks
À good training makes my Day!
zonder opwarming 10 minuten
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
zonder opwarming 10 minuten volluit hardlopen kan wel zorgen voor problemen hoor. Heb zelf vaak genoeg gehad tijdens een wedstrijd dat ik niet warm genoeg was en een sprintje trok dat er iets knap deed.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
ja maar ik ben nu nog niet
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
ja maar ik ben nu nog niet aan het sprinten, ik moet eerst maar eens een vol rondje zien te joggen zonder te rusten, vandaag maar 1 keer tussen door(7sec) gerust, volgende keer zonder pauze dus:)
maar als ik ga sprinten probeer ik wel eerst opgewarmt te zijn.
wat is een goede warming up voor langdurig sprinten of interval training?
stretchen en gewoon warmlopen?
À good training makes my Day!
mark heeft gelijk, opwarming
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
mark heeft gelijk, opwarming is het beste voor lopen. ik heb atletiek competitie gedaan. en één keer niet opgewarmt, ik heb daarna 5 weken uitgelegen door een spierscheur
you must feel the pain if you want to look handsome
warm lopen, eventueel
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
warm lopen, eventueel stretchen maar ook sprinten op 60% en 80%. Eigenlijk een beetje als bij kt
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
gewoon een voetbal warming
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
gewoon een voetbal warming up lijkt me goed
À good training makes my Day!
moet ook wel voldoen.
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
moet ook wel voldoen.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Quote: ja daar heb je wel gelijk
Niet Actief
Punten: 411
Aangesloten: 13 Aug 2005
je kan dan nog beter door een weiland lopen met hoog gras (doorgaans is de ondergrond daar wel plat) dan op asfalt. Na een tijdje gaat die asfalt je meer blessures bezorgen dan het hoge gras.
Voor intervaltraining inderdaad het beste opwarmen zoals Mark1234 zegt.
de beste ondergrond is nog
Niet Actief
Punten: 53
Aangesloten: 10 Mei 2010
de beste ondergrond is nog altijd gravel voor op te lopen. als je een atletiekpiste in de buurt heb moet je eens informeren als je daar vrij mag op lopen
you must feel the pain if you want to look handsome
ik denk dat gras met modder
Niet Actief
Punten: 3278
Aangesloten: 08 Jul 2009
ik denk dat gras met modder ondergrond altijd beter is dat het harde asfalt, want het dempt je schokken, en anders zouden wel veel voetballers last van hun gewrichten en enkels en weet ik veel wat moeten hebben denk je niet?
À good training makes my Day!
Van hun enkels hebben ze wel
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Van hun enkels hebben ze wel degelijk last
Enkels en knieën krijgen het zwaar te verduren bij voetbal.
Maar dat is niet van toepassing in dit topic, door andere omstandigheden.