Hallo,
Ik ben 17 jaar, train enkele maanden en ik stel me enkele vragen ivm voeding.
Als ik eerder massagericht denk dan neem ik aan dat ik gewoon genoeg eiwitten moet opnemen om in spiermassa toe te nemen?
Is het nuttig om hiervoor proteineshakes te nemen (indien ik geen voedingschema heb),
ik weet dat ik niet de discipline heb om een schema vol te houden maar om hier en daar wat eiwitvolle maaltijden toe te voege moet het me wel lukken..
Dus alleen op spiermassa gericht: zijn deze shakes nuttig of zou ik beter gewoon wat meer eiwitten eten (en zoja welke?)
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
Hallo,
Ik ben 17 jaar, train enkele maanden en ik stel me enkele vragen ivm voeding.
Als ik eerder massagericht denk dan neem ik aan dat ik gewoon genoeg eiwitten moet opnemen om in spiermassa toe te nemen?
Is het nuttig om hiervoor proteineshakes te nemen (indien ik geen voedingschema heb),
ik weet dat ik niet de discipline heb om een schema vol te houden maar om hier en daar wat eiwitvolle maaltijden toe te voege moet het me wel lukken..
Dus alleen op spiermassa gericht: zijn deze shakes nuttig of zou ik beter gewoon wat meer eiwitten eten (en zoja welke?)
mvg
als je nog niet de discipline hebt om een eetwijze naar je training te volgen . vergeet de krachttraining dan ook maar
--
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog"
"you don't wanna fight me , i'll hit you with my right punches so many times that you will be begging for my lefty's "
Hallo,
Ik ben 17 jaar, train enkele maanden en ik stel me enkele vragen ivm voeding.
Als ik eerder massagericht denk dan neem ik aan dat ik gewoon genoeg eiwitten moet opnemen om in spiermassa toe te nemen?
Is het nuttig om hiervoor proteineshakes te nemen (indien ik geen voedingschema heb),
ik weet dat ik niet de discipline heb om een schema vol te houden maar om hier en daar wat eiwitvolle maaltijden toe te voege moet het me wel lukken..
Dus alleen op spiermassa gericht: zijn deze shakes nuttig of zou ik beter gewoon wat meer eiwitten eten (en zoja welke?)
mvg
als je nog niet de discipline hebt om een eetwijze naar je training te volgen . vergeet de krachttraining dan ook maar ;)
Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik heb ook een voedingsschema en toch wissel ik af en toe af met een week waarbij ik shakes drink ipv b.v. kwark te eten.
Ik heb enkele jaren bodybuilding gedaan zonder voedingsschema. 3 maaltijden per dag. Als je tijdens die 3 maalden voldoende eiwitten eet kan je evenzeer een mooi resultaat bekomen. Ik kreeg in die tijd complimenten met mijn vorderingen en mijn huisarts dacht zelfs dat ik anabole nam. (wat absoluut niet zo was)
Drink na je training een lekkere shake in de cafetaria van de gym en dat helpt ook weer wat.
Het is niet voor idereen even makkelijk om al die hoeveelheden voedsel binnen te krijgen of niet altijd mogelijk om voldoende pauzes te nemen op de juiste tijdstippen. Dan kunnen shakes echt wel nuttig zijn. Ze verteren makkelijk en zijn snel klaar.
Je kan ze smorgens klaar maken en gewoon drinken op eender welk moment. (drinken is op de werkvloer meestal veel makkelijker dan eten)Als je ze op de juiste plaats koopt hoeven ze niet eens zo duur te zijn.
Natuurlijk zullen de resultaten ietsje beter zijn als je al je maaltijden netjes op de juiste tijd neemt en ze perfect zijn smaengesteld. Maar als dat echt niet lukt is elke verbetering t.o.v. absoluut geen aandacht aan voeding een garantie voor iets meer succes.
Shakes moeten dus niet, maar naar mijn idee kunnen ze een alternatief zijn. Al is het maar om je spijsvertering even iets meer rust te geven of gewoon omdat je ze lekker vindt.
Ik eet er wel altijd een boterham met boter en beleg bij. Kwestie van eiwitten vetten en KH binnen te krijgen.
Hallo,
Ik ben 17 jaar, train enkele maanden en ik stel me enkele vragen ivm voeding.
Als ik eerder massagericht denk dan neem ik aan dat ik gewoon genoeg eiwitten moet opnemen om in spiermassa toe te nemen?
Is het nuttig om hiervoor proteineshakes te nemen (indien ik geen voedingschema heb),
ik weet dat ik niet de discipline heb om een schema vol te houden maar om hier en daar wat eiwitvolle maaltijden toe te voege moet het me wel lukken..
Dus alleen op spiermassa gericht: zijn deze shakes nuttig of zou ik beter gewoon wat meer eiwitten eten (en zoja welke?)
mvg
als je nog niet de discipline hebt om een eetwijze naar je training te volgen . vergeet de krachttraining dan ook maar ;)
niet mee eens. ik moet zeggen dat ik periodes ken waarin ik de disipline niet vind om een deftig voedingschema aan tehouden. maar degene die daarmee durft beweren dat ik het power trainen best uit mijn hoofd zet verzoek ik vriendelijk mijn vorderingen eens te bekijken.
wil je het max eruit halen dan is voedingschema broodnodig.
maar wij zijn geen profs. met een ietwat deftige voeding en trainen als een beest kom je al een heel eind.
--
I AM BACK!!!!!!
2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Er is niks moeilijks aan regelmatig en juist eten. Dat zal veel beter helpen dan welke supps dan ook. Ik blijf erbij dat je je tijd en geld verspilt door te vertrouwen op supps i.p.v. je bezig te houden met je voeding.
Als je het niet kan opbrengen juist te eten, moet je niet verwachten ooit ergens te geraken.
Hiermee wil ik niet zeggen dat men je aan het kruis moet nagelen als je eens een maaltijd mist, maar wel dat je actief bezig moet zijn met je voeding en deze keer op keer moet proberen te verbeteren.
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
als je nog niet de discipline hebt om een eetwijze naar je training te volgen . vergeet de krachttraining dan ook maar Eye-wink
Naar mijn mening niet terecht.
Ik ga zeer graag trainen, ik kijk er telkens naar uit. Maar ik geniet ook van een lekkere hamburger met dik pak friet. Ik geloof niet dat trainen zonder voedingsschema geen zin heeft.. Je gaat natuurlijk niet zo ver geraken oke. Maar wie zegt dat ik de ambities heb om een bodybuilder te worden?
Ik doe dit echt graag en vroeg me gewoon af op welke manier ik meer eiwitten kan binnenkrijgen.. Kan het ook niet helpen als ik gewoon eet wat ik nu eet maar ervoor zorg dat ik om de 3u iets eiwitrijk binnen krijg?
Of dit nu een shake is of iets anders maakt me helemaal niet uit.. ik zie het gewoon niet echt zitten om heel mijn eetgewoontes te veranderen.
Merk op dat ik niet spreek over vet verliezen ofzo.. Mijn vraag is gewoon voor massa, wat noodzakelijk si voor voeding.
Als dit enkel gaat met een schema leg ik mij hierbij gerust neer..
Maar als ik dmv shakes of eiwitrijke 'tussendoortjes' al een pak verder geraak, zoveel te beter. Dus iemand nog een antwoord op deze iets concretere vraag?
mvg
en bedankt voor de reacties
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
zenox schreef:
Ik ga zeer graag trainen, ik kijk er telkens naar uit. Maar ik geniet ook van een lekkere hamburger met dik pak friet.
WORD!
Voor de rest, als je geen zin hebt om een deftig eetpatroon te volgen, moet je ook niet verwachten dat je snel ergens gaat komen.
Ik heb zelf anderhalf jaar getrained zonder op mijn voeding te letten, en was 3kg aangekomen (en op dat moment was mijn gewicht weer in dalende lijn trouwens). Daarna ben ik op mijn voeding beginnen letten, en ben ik op 5 maand tijd 10kg aangekomen.
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Ik merk persoonlijk ook enorm hoe voeding de vorderingen bepaald. Ik train nu bijna 2maand en heb al duidelijk betere resultaten geboekt in deze korte periode, dan toen ik enkele jaren geleden een jaar lang trainde zonder op de voeding te letten.
Zowel in massa winst als kracht. Ik zelf eet ook graag eens fritjes. Het is 1 van mijn lievelings dingen. Maar kan het gerust eens een weekje laten. Door mijn voeding aan te passen ben ik andere zaken graag eten.
Besteed liever wat geld aan lekker eten dan aan sup, en het kost echt niet zoveel moeite dan dat je mss wel denkt.
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Dat is bij mij grotendeels ook zo. Mijn grootste maaltijden zijn het middag en avond eten.
Maar ik zorg ervoor dat ik om de 3u zeker en vast eiwitrijke voeding eet.
In de voormiddag eet ik daar gewoonlijk nog een stukje fruit bij.
Wat ik ook kan zeggen is dat ik op deze mannier ook echt geen zin/nood aan snoepen heb.
Vroeger had ik vaak van die eetbuien dat ik van alles junk at.
Door om de 3u te eten heb ik nooit echt een honger gevoel en ook niet de drang om te snoepen.
Mooi meegenomen vind ik dat zelf
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
zenox schreef:
Ik ga zeer graag trainen, ik kijk er telkens naar uit. Maar ik geniet ook van een lekkere hamburger met dik pak friet. Ik geloof niet dat trainen zonder voedingsschema geen zin heeft.. Je gaat natuurlijk niet zo ver geraken oke. Maar wie zegt dat ik de ambities heb om een bodybuilder te worden?
Ik doe dit echt graag en vroeg me gewoon af op welke manier ik meer eiwitten kan binnenkrijgen.. Kan het ook niet helpen als ik gewoon eet wat ik nu eet maar ervoor zorg dat ik om de 3u iets eiwitrijk binnen krijg?
Of dit nu een shake is of iets anders maakt me helemaal niet uit.. ik zie het gewoon niet echt zitten om heel mijn eetgewoontes te veranderen.
Merk op dat ik niet spreek over vet verliezen ofzo.. Mijn vraag is gewoon voor massa, wat noodzakelijk si voor voeding.
Als dit enkel gaat met een schema leg ik mij hierbij gerust neer..
We hebben het ook niet over cheaten, maar over binnenkrijgen wat je binnen moet krijgen. Het is geen probleem om veel junk food te eten (als je niet geeft om je vetgehalte), zolang je maar voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.
Zelf kies ik ervoor heel bewust te eten (en bewust te cheaten, want dat is zeer belangrijk). Als je dat niet wilt, hoef je dat niet te doen en hoeven je resultaten daar niet eens zwaar onder te lijden. Maar waar ik in staat ben een clean bulk te verwezenlijken (daar ben ik vrij zeker van; ben het momenteel aan het proberen), zal dat voor jou moeilijker of zelfs onmogelijk zijn op deze manier.
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
hmm rare denkwijze's hier . ik ben misschien fanatiekeling dan maar hoe verwacht je nu een gezond lichaam zonder een gezonde eetwijze ? ik eet ook af en toe frituurstuff maar 90% van de tijd eet ik gewoon gezond . ik hoef daar zelfs niet op te letten . ik ben verzot op kip , vis , groenten ...
waarom zou je nog trainen als je weinig of niet op de voeding let ?
dat is hetzelfde als dweilen met de kraan open denk ik dan .
--
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog"
"you don't wanna fight me , i'll hit you with my right punches so many times that you will be begging for my lefty's "
wat een vergelijking
Heb ik ooit gezegd dat ik niet op mijn voeding wil letten?
Wat dacht je van ik doe het gewoon graag ... ? (krachttraining)
Maar laat ook maar, aangezien niemand specifieke tips kan geven.
mvg
Het is geen probleem om veel junk food te eten (als je niet geeft om je vetgehalte), zolang je maar voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.
Hierover toch enkele vragen:
1) Een voedingsschema dat enkel gericht is op spierontwikkeling en niet zozeer op een lager vergehalte kweken is dus een voedingsschema waar om de 3 uur voldoende eiwitten moeten inzitten?
2) Dus met andere woorden bij dit voedingsschema kan ik mijn 3 grote maaltijden per dag houden? + genoeg eiwitten tussendoor
3) En bij dit voedingsschema kan het ook geen kwaad om bv 1 keer per week frieten te eten ofzo.. ?
4) Kan iemand wat nuttige informatie geven (of link) over waar eiwitten zoal inzitten
5) En kunnen shakes dan nog een nuttige bijdrage leveren of moet het zo ook wel lukken?
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
zenox schreef:
1) Een voedingsschema dat enkel gericht is op spierontwikkeling en niet zozeer op een lager vergehalte kweken is dus een voedingsschema waar om de 3 uur voldoende eiwitten moeten inzitten?
Dat om te beginnen. Je zal ook zekere hoeveelheden van bepaalde vetzuren, vitaminen en mineralen nodig hebben. Bovendien zijn voldoende vocht en vezels belangrijk. En de koolhydraten dienen ook niet vergeten te worden: je hebt er niet gek veel nodig, maar het helpt goed om voor (en eventueel tijdens en na) de training wat KH binnen te krijgen.
zenox schreef:
2) Dus met andere woorden bij dit voedingsschema kan ik mijn 3 grote maaltijden per dag houden? + genoeg eiwitten tussendoor
Ja, geen probleem. Gisteren ontdekt dat voormalige World's strongest man Svend Karlsen ook op die manier eet (drie maaltijden + veel supps)...
Zelf zou ik absoluut niet op die manier eten, maar als jij daar geen probleem mee hebt. Denk er dan eventueel wel over je vitaminen en mineralen te supplementeren (multivitamine), alsook eventuele andere 'kleine' supps (zoals omega 3).
zenox schreef:
3) En bij dit voedingsschema kan het ook geen kwaad om bv 1 keer per week frieten te eten ofzo.. ?
Al ga je elke dag frieten halen...
Cheaten is belangrijk. Als je het niet doet, zal je metabolisme dramatisch vertragen, waardoor je ondanks een bescheiden voeding nog steeds veel vet opslaat. Dat is de reden waarom dokters en dikke mensen zeggen dat 'diëten moeilijk is' (is niet waar; je moet gewoon veel eten).
Ik raad je niet aan elke dag frieten te gaan halen (iets teveel cheat + te eenzijdig), maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
zenox schreef:
4) Kan iemand wat nuttige informatie geven (of link) over waar eiwitten zoal inzitten
5) En kunnen shakes dan nog een nuttige bijdrage leveren of moet het zo ook wel lukken?
Als je maar drie keer per dag eet, zal je minstens drie serieuze shakes per dag nodig hebben (en wellicht meer).
Zelf eet ik liever acht keer per dag een goede (en lekkere) maaltijd, maar je kan perfect shakes gebruiken.
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Als je maar drie keer per dag eet, zal je minstens drie serieuze shakes per dag nodig hebben (en wellicht meer).
En kan ik deze shakes dan niet vervangen door eiwitrijke kleine maaltijden ( voor tussen de lessen op school bv )
Ik kan wel nergens vinden hoe je aan zo'n voedingsschema begint.. wat de dagelijkse behoeften zijn enzo ( voor mensen in deze sport )
Zou dan toch eens proberen om iets op te stellen aangezien iedereen hier zo extreem voor voedingsschemas is
Natuurlijk kan je shakes vervangen door maaltijden tussendoor de schooluren te eten.
Ik probeer dit namelijk nu ook.
Tijdens de speeltijd paar boterhammen met goed beleg eten, tijdens uurwisseling kan je normaal gezien toch ook snel iets naar binnen spelen zoals een potje tonijn, etc.
Als het maar iets eiwitrijk is. Veel succes!
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Je kan beginnen rekenen, maar met gezond verstand kom je ook al een heel eind. Met gezond verstand bedoel ik het volgende:
Vier boterhammen met acht schellen hesp is een maaltijd; twee boterhammen met één schel hesp is geen maaltijd.
A's je me vat.
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Hallo, ik ben nieuw en heb een vraag ivm eiwitten , wanneer neem je ze het best in , voor of na de training ,ongeveer een half u ervoor of erna of een uur ; verdik je ervan of spreekt men enkel van toename in de spiermassa en welk is het meest aan te raden , mijn doel is om bij te komen in spieren en niet in vet dus bij deze hoop ik dat jullie me kunnen helpen
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Ik zelf hanteer niet echt een voedingsschema, heb nog niet uitgerekend wat ik juist nodig heb. Doch hou ik mij eraan om om de 3u iets te eten, in eerste instantie eiwitrijke voeding in conbinatie met wat koolhydraten en vetten.
Mijn ontbijt is nog steeds een kleindere maaltijd, maar ik heb meer dan 20jaar geen ontbijt genuttigd, dus persoonlijk is dat al een grote stap voorwaards. Naar de avond toe verminder ik zelf erg in koolhydraten, omdat mijn vetpercentage al hoog genoeg is.
Dit zoek ik eind april, begin mei eens aan te pakken. Eerst men krachttraining nog op een hoger niveau tillen en de nodige info winnen over het vetgehalte op een korte wijze te laten zakken.
Mijn avondmaal, tussen 18u en 19u is dan ook het laatste tijdstip dat ik koolhydraten nuttig.
Mijn avonden zijn vrijwel ook nonactief, dus verbrand niet erg veel energie meer.
Kwestie van de voeding op zich is er in mijn eetgedrag meer zuivelproducten en vissen terug te vinden dan vroeger. Ik heb ook geen wraatbuien meer waar ik vroeger de snoepkast plunderde, dit omwille van de voeding om de 3u, maw ik eet minder junk zonder het ook te missen. Heb zelf van enkele voedingsstoffen meer leren genieten.
volgens mij helpen supps
Niet Actief
Punten: 431
Aangesloten: 28 Okt 2008
volgens mij helpen supps niet zo goed als een goed voedingsschema
No pain-No gain !
hélemáál niet.
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
hélemáál niet.
Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.
zenox schreef: Hallo, Ik
Niet Actief
Punten: 2940
Aangesloten: 13 Aug 2007
als je nog niet de discipline hebt om een eetwijze naar je training te volgen . vergeet de krachttraining dan ook maar
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog"
"you don't wanna fight me , i'll hit you with my right punches so many times that you will be begging for my lefty's "
Quote: zenox schreef: Hallo, Ik
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik heb ook een voedingsschema en toch wissel ik af en toe af met een week waarbij ik shakes drink ipv b.v. kwark te eten.
Ik heb enkele jaren bodybuilding gedaan zonder voedingsschema. 3 maaltijden per dag. Als je tijdens die 3 maalden voldoende eiwitten eet kan je evenzeer een mooi resultaat bekomen. Ik kreeg in die tijd complimenten met mijn vorderingen en mijn huisarts dacht zelfs dat ik anabole nam. (wat absoluut niet zo was)
Drink na je training een lekkere shake in de cafetaria van de gym en dat helpt ook weer wat.
Het is niet voor idereen even makkelijk om al die hoeveelheden voedsel binnen te krijgen of niet altijd mogelijk om voldoende pauzes te nemen op de juiste tijdstippen. Dan kunnen shakes echt wel nuttig zijn. Ze verteren makkelijk en zijn snel klaar.
Je kan ze smorgens klaar maken en gewoon drinken op eender welk moment. (drinken is op de werkvloer meestal veel makkelijker dan eten)Als je ze op de juiste plaats koopt hoeven ze niet eens zo duur te zijn.
Natuurlijk zullen de resultaten ietsje beter zijn als je al je maaltijden netjes op de juiste tijd neemt en ze perfect zijn smaengesteld. Maar als dat echt niet lukt is elke verbetering t.o.v. absoluut geen aandacht aan voeding een garantie voor iets meer succes.
Shakes moeten dus niet, maar naar mijn idee kunnen ze een alternatief zijn. Al is het maar om je spijsvertering even iets meer rust te geven of gewoon omdat je ze lekker vindt.
Ik eet er wel altijd een boterham met boter en beleg bij. Kwestie van eiwitten vetten en KH binnen te krijgen.
Mijn workout @ Workout Tracker
Quote: zenox schreef:Hallo,Ik
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
niet mee eens. ik moet zeggen dat ik periodes ken waarin ik de disipline niet vind om een deftig voedingschema aan tehouden. maar degene die daarmee durft beweren dat ik het power trainen best uit mijn hoofd zet verzoek ik vriendelijk mijn vorderingen eens te bekijken.
wil je het max eruit halen dan is voedingschema broodnodig.
maar wij zijn geen profs. met een ietwat deftige voeding en trainen als een beest kom je al een heel eind.
I AM BACK!!!!!!
2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke
2014: THE RETURN OF THE KING
Er is niks moeilijks aan
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Er is niks moeilijks aan regelmatig en juist eten. Dat zal veel beter helpen dan welke supps dan ook. Ik blijf erbij dat je je tijd en geld verspilt door te vertrouwen op supps i.p.v. je bezig te houden met je voeding.
Als je het niet kan opbrengen juist te eten, moet je niet verwachten ooit ergens te geraken.
Hiermee wil ik niet zeggen dat men je aan het kruis moet nagelen als je eens een maaltijd mist, maar wel dat je actief bezig moet zijn met je voeding en deze keer op keer moet proberen te verbeteren.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Quote: als je nog niet de
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
Naar mijn mening niet terecht.
Ik ga zeer graag trainen, ik kijk er telkens naar uit. Maar ik geniet ook van een lekkere hamburger met dik pak friet. Ik geloof niet dat trainen zonder voedingsschema geen zin heeft.. Je gaat natuurlijk niet zo ver geraken oke. Maar wie zegt dat ik de ambities heb om een bodybuilder te worden?
Ik doe dit echt graag en vroeg me gewoon af op welke manier ik meer eiwitten kan binnenkrijgen.. Kan het ook niet helpen als ik gewoon eet wat ik nu eet maar ervoor zorg dat ik om de 3u iets eiwitrijk binnen krijg?
Of dit nu een shake is of iets anders maakt me helemaal niet uit.. ik zie het gewoon niet echt zitten om heel mijn eetgewoontes te veranderen.
Merk op dat ik niet spreek over vet verliezen ofzo.. Mijn vraag is gewoon voor massa, wat noodzakelijk si voor voeding.
Als dit enkel gaat met een schema leg ik mij hierbij gerust neer..
Maar als ik dmv shakes of eiwitrijke 'tussendoortjes' al een pak verder geraak, zoveel te beter. Dus iemand nog een antwoord op deze iets concretere vraag?
mvg
en bedankt voor de reacties
Quote: Quote:als je nog niet de
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
WORD!
Voor de rest, als je geen zin hebt om een deftig eetpatroon te volgen, moet je ook niet verwachten dat je snel ergens gaat komen.
Ik heb zelf anderhalf jaar getrained zonder op mijn voeding te letten, en was 3kg aangekomen (en op dat moment was mijn gewicht weer in dalende lijn trouwens). Daarna ben ik op mijn voeding beginnen letten, en ben ik op 5 maand tijd 10kg aangekomen.
Bstrong log
Quote: WORD! ? hm jah heb
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
?
hm jah heb het er toch moeilijk mee
mvg
Dat ik ook wel van een pak
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
Dat ik ook wel van een pak friet houd
Bstrong log
Ik merk persoonlijk ook
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Ik merk persoonlijk ook enorm hoe voeding de vorderingen bepaald. Ik train nu bijna 2maand en heb al duidelijk betere resultaten geboekt in deze korte periode, dan toen ik enkele jaren geleden een jaar lang trainde zonder op de voeding te letten.
Zowel in massa winst als kracht. Ik zelf eet ook graag eens fritjes. Het is 1 van mijn lievelings dingen. Maar kan het gerust eens een weekje laten. Door mijn voeding aan te passen ben ik andere zaken graag eten.
Besteed liever wat geld aan lekker eten dan aan sup, en het kost echt niet zoveel moeite dan dat je mss wel denkt.
Hm maar ik zit dan ook nog
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
Hm maar ik zit dan ook nog met het probleem dat ik slechts 3 maaltijden per dag eet..
Kan ik voor de rest gewoon wat nuttige tussendoortjes nemen?
mvg
Dat is bij mij grotendeels
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Dat is bij mij grotendeels ook zo. Mijn grootste maaltijden zijn het middag en avond eten.
Maar ik zorg ervoor dat ik om de 3u zeker en vast eiwitrijke voeding eet.
In de voormiddag eet ik daar gewoonlijk nog een stukje fruit bij.
Wat ik ook kan zeggen is dat ik op deze mannier ook echt geen zin/nood aan snoepen heb.
Vroeger had ik vaak van die eetbuien dat ik van alles junk at.
Door om de 3u te eten heb ik nooit echt een honger gevoel en ook niet de drang om te snoepen.
Mooi meegenomen vind ik dat zelf
Quote: Quote: als je nog niet de
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
We hebben het ook niet over cheaten, maar over binnenkrijgen wat je binnen moet krijgen. Het is geen probleem om veel junk food te eten (als je niet geeft om je vetgehalte), zolang je maar voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.
Zelf kies ik ervoor heel bewust te eten (en bewust te cheaten, want dat is zeer belangrijk). Als je dat niet wilt, hoef je dat niet te doen en hoeven je resultaten daar niet eens zwaar onder te lijden. Maar waar ik in staat ben een clean bulk te verwezenlijken (daar ben ik vrij zeker van; ben het momenteel aan het proberen), zal dat voor jou moeilijker of zelfs onmogelijk zijn op deze manier.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
hmm rare denkwijze's hier .
Niet Actief
Punten: 2940
Aangesloten: 13 Aug 2007
hmm rare denkwijze's hier . ik ben misschien fanatiekeling dan maar hoe verwacht je nu een gezond lichaam zonder een gezonde eetwijze ? ik eet ook af en toe frituurstuff maar 90% van de tijd eet ik gewoon gezond . ik hoef daar zelfs niet op te letten . ik ben verzot op kip , vis , groenten ...
waarom zou je nog trainen als je weinig of niet op de voeding let ?
dat is hetzelfde als dweilen met de kraan open denk ik dan .
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog"
"you don't wanna fight me , i'll hit you with my right punches so many times that you will be begging for my lefty's "
wat een vergelijking Heb ik
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
wat een vergelijking
Heb ik ooit gezegd dat ik niet op mijn voeding wil letten?
Wat dacht je van ik doe het gewoon graag ... ? (krachttraining)
Maar laat ook maar, aangezien niemand specifieke tips kan geven.
mvg
Quote: Het is geen probleem
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
Hierover toch enkele vragen:
1) Een voedingsschema dat enkel gericht is op spierontwikkeling en niet zozeer op een lager vergehalte kweken is dus een voedingsschema waar om de 3 uur voldoende eiwitten moeten inzitten?
2) Dus met andere woorden bij dit voedingsschema kan ik mijn 3 grote maaltijden per dag houden? + genoeg eiwitten tussendoor
3) En bij dit voedingsschema kan het ook geen kwaad om bv 1 keer per week frieten te eten ofzo.. ?
4) Kan iemand wat nuttige informatie geven (of link) over waar eiwitten zoal inzitten
5) En kunnen shakes dan nog een nuttige bijdrage leveren of moet het zo ook wel lukken?
mvg
Quote: Quote: Het is geen probleem
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Dat om te beginnen. Je zal ook zekere hoeveelheden van bepaalde vetzuren, vitaminen en mineralen nodig hebben. Bovendien zijn voldoende vocht en vezels belangrijk. En de koolhydraten dienen ook niet vergeten te worden: je hebt er niet gek veel nodig, maar het helpt goed om voor (en eventueel tijdens en na) de training wat KH binnen te krijgen.
Ja, geen probleem. Gisteren ontdekt dat voormalige World's strongest man Svend Karlsen ook op die manier eet (drie maaltijden + veel supps)...
Zelf zou ik absoluut niet op die manier eten, maar als jij daar geen probleem mee hebt. Denk er dan eventueel wel over je vitaminen en mineralen te supplementeren (multivitamine), alsook eventuele andere 'kleine' supps (zoals omega 3).
Al ga je elke dag frieten halen...
Cheaten is belangrijk. Als je het niet doet, zal je metabolisme dramatisch vertragen, waardoor je ondanks een bescheiden voeding nog steeds veel vet opslaat. Dat is de reden waarom dokters en dikke mensen zeggen dat 'diëten moeilijk is' (is niet waar; je moet gewoon veel eten).
Ik raad je niet aan elke dag frieten te gaan halen (iets teveel cheat + te eenzijdig), maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
http://www.bstrong.net/node/3708
Als je maar drie keer per dag eet, zal je minstens drie serieuze shakes per dag nodig hebben (en wellicht meer).
Zelf eet ik liever acht keer per dag een goede (en lekkere) maaltijd, maar je kan perfect shakes gebruiken.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Quote: Als je maar drie keer
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
En kan ik deze shakes dan niet vervangen door eiwitrijke kleine maaltijden ( voor tussen de lessen op school bv )
Ik kan wel nergens vinden hoe je aan zo'n voedingsschema begint.. wat de dagelijkse behoeften zijn enzo ( voor mensen in deze sport )
Zou dan toch eens proberen om iets op te stellen aangezien iedereen hier zo extreem voor voedingsschemas is
mvg
Natuurlijk kan je shakes
Niet Actief
Punten: 504
Aangesloten: 09 Sep 2008
Natuurlijk kan je shakes vervangen door maaltijden tussendoor de schooluren te eten.
Ik probeer dit namelijk nu ook.
Tijdens de speeltijd paar boterhammen met goed beleg eten, tijdens uurwisseling kan je normaal gezien toch ook snel iets naar binnen spelen zoals een potje tonijn, etc.
Als het maar iets eiwitrijk is. Veel succes!
Work hard, livestrong !
Je kan beginnen rekenen,
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Je kan beginnen rekenen, maar met gezond verstand kom je ook al een heel eind. Met gezond verstand bedoel ik het volgende:
Vier boterhammen met acht schellen hesp is een maaltijd; twee boterhammen met één schel hesp is geen maaltijd.
A's je me vat.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
'k vat je Maar euhm, ben
Niet Actief
Punten: 40
Aangesloten: 13 Mrt 2009
'k vat je
Maar euhm, ben begonnen aan BFFM van Tom Venuto. Hoop dat ik erna al mijn eigen schema kann maken.. zal het dan eens posten
mvg
Eiwitten
Niet Actief
Punten: 1
Aangesloten: 25 Mrt 2009
Hallo, ik ben nieuw en heb een vraag ivm eiwitten , wanneer neem je ze het best in , voor of na de training ,ongeveer een half u ervoor of erna of een uur ; verdik je ervan of spreekt men enkel van toename in de spiermassa en welk is het meest aan te raden , mijn doel is om bij te komen in spieren en niet in vet dus bij deze hoop ik dat jullie me kunnen helpen
Eiwitten: elke drie uur (uit
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Eiwitten: elke drie uur (uit zoveel mogelijk verschillende voedingsbronnen).
http://www.bstrong.net/node/2887
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Ik zelf hanteer niet echt
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 22 Jan 2009
Ik zelf hanteer niet echt een voedingsschema, heb nog niet uitgerekend wat ik juist nodig heb. Doch hou ik mij eraan om om de 3u iets te eten, in eerste instantie eiwitrijke voeding in conbinatie met wat koolhydraten en vetten.
Mijn ontbijt is nog steeds een kleindere maaltijd, maar ik heb meer dan 20jaar geen ontbijt genuttigd, dus persoonlijk is dat al een grote stap voorwaards. Naar de avond toe verminder ik zelf erg in koolhydraten, omdat mijn vetpercentage al hoog genoeg is.
Dit zoek ik eind april, begin mei eens aan te pakken. Eerst men krachttraining nog op een hoger niveau tillen en de nodige info winnen over het vetgehalte op een korte wijze te laten zakken.
Mijn avondmaal, tussen 18u en 19u is dan ook het laatste tijdstip dat ik koolhydraten nuttig.
Mijn avonden zijn vrijwel ook nonactief, dus verbrand niet erg veel energie meer.
Kwestie van de voeding op zich is er in mijn eetgedrag meer zuivelproducten en vissen terug te vinden dan vroeger. Ik heb ook geen wraatbuien meer waar ik vroeger de snoepkast plunderde, dit omwille van de voeding om de 3u, maw ik eet minder junk zonder het ook te missen. Heb zelf van enkele voedingsstoffen meer leren genieten.
dat je minder snopet is
Niet Actief
Punten: 1684
Aangesloten: 31 Mei 2005
dat je minder snopet is logich dat gevoel wordt veroorzaakt ,door het droppen van je suikerspiegel.
als je regelmatig eet, dan blijft die stabiel