Filmpjes, foto's van gewichheffen, strongman, powerlifting, highland games,...

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9793
Aangesloten: 27 Mrt 2007
Ingediend door 515 op Zon, 24/08/2008 - 12:54.

Post hier filmpjes die je indrukwekkend, interessant,... vindt, die met powerlifting, strongman, bodybuilding, gewichtheffen, bending te maken hebben.
Of plaats hier ook actie foto's / filmpjes van jezelf.


--


Carpe diem



Quote: Van 't weekend geleerd dat

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2759
Aangesloten: 06 Mrt 2010
rho schreef:
Van 't weekend geleerd dat Marokkanen enkel de rammen eten en niet de ooien. Ze eten ook enkel os en stier en geen koe. Turken eten blijkbaar juist vooral de ooien.
Zo zie je maar weer ... zelfde religie ... compleet andere interpretatie.

Dat heeft totaal niks met religie te maken. Is gewoon een cultuurverschil.



Ze doen dat puur uit

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

Ze doen dat puur uit verschil in cultuur? Niet uit een andere interpretatie van 1 of andere regel in de Koran of Hadith? (wat een rein dier is en wat niet)
Dat verbaast me. Dan heb ik die Marokkaan verkeerd begrepen denk ik.



Quote: Ze doen dat puur uit

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2759
Aangesloten: 06 Mrt 2010
rho schreef:
Ze doen dat puur uit verschil in cultuur? Niet uit een andere interpretatie van 1 of andere regel in de Koran of Hadith? (wat een rein dier is en wat niet)
Dat verbaast me. Dan heb ik die Marokkaan verkeerd begrepen denk ik.

Ja puur uit cultuur, de koran is zeer duidelijk wat dat betreft. Alles is toegestaan behalve varken en alcohol.
Kan goed zijn dat die marrokaan er niks van kent.



Da's nu net mijn punt. De

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

Da's nu net mijn punt.
De Koran blijkt voor iedereen heel erg duidelijk te zijn. Maar toch lezen zovelen helemaal iets anders.
Ik ben wel heel erg blij dat de meeste moslims in het westen hen anders lezen dan die gekken van IS.

Niet specifiek op de koran bedoeld hoor. Net hetzelfde met de bijbel en de torah hoor. Eye-wink



Quote: Da's nu net mijn punt.De

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2759
Aangesloten: 06 Mrt 2010
rho schreef:
Da's nu net mijn punt.
De Koran blijkt voor iedereen heel erg duidelijk te zijn. Maar toch lezen zovelen helemaal iets anders.
Ik ben wel heel erg blij dat de meeste moslims in het westen hen anders lezen dan die gekken van IS.

Niet specifiek op de koran bedoeld hoor. Net hetzelfde met de bijbel en de torah hoor. ;)

Dat die marrokaan zijn religie niet kent is niet de schuld van de koran.
Ik heb het meerdere maals gelezen en tis kristalhelder. Tis pas bij fiq dat er meningsverschillen ontstaan, maar meestal zijn dat geen fundamentele of totaal verschillende.

En IS heeft evenveel met islam te maken als boedhisme met het christendom. Dat je mensen vermoordt omwille van islam, legt de schuld niet bij islam, maar bij die criminelen, die claimen moslim te zijn.

Btw tot de criminelen behoren niet de burgers en andere troepen die zich verdedigen tegen de terreur van de amerikanen. Of je het nu leuk vindt of niet, dat zijn vrijheidsstijders.



Zoals Orhan het me zei: het

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007

Zoals Orhan het me zei: het feit dat die IS'ers mensen doden, is al tegen de regels van de islam. Allah beslist over leven en dood, en daar heeft hij geen hulp bij nodig. Dat de IS'ers denken dat ze beter weten dan Allah wie moet sterven, kan dus echt niet.
En da's 1 regel uit het gesprek over islam dat Orhan op de weg van Hongarije naar België met ons gevoerd heeft. Heel wat bijgeleerd die dag Sticking out tongue Helaas ook veel dingen waar ik het echt niet eens kan mee zijn, maar ik ben dan ook niet gelovig.



Quote: Quote: Da's nu net mijn punt.De

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Pro Curler schreef:
rho schreef:
Da's nu net mijn punt.
De Koran blijkt voor iedereen heel erg duidelijk te zijn. Maar toch lezen zovelen helemaal iets anders.
Ik ben wel heel erg blij dat de meeste moslims in het westen hen anders lezen dan die gekken van IS.

Niet specifiek op de koran bedoeld hoor. Net hetzelfde met de bijbel en de torah hoor. ;)

Dat die marrokaan zijn religie niet kent is niet de schuld van de koran.
Ik heb het meerdere maals gelezen en tis kristalhelder. Tis pas bij fiq dat er meningsverschillen ontstaan, maar meestal zijn dat geen fundamentele of totaal verschillende.

En IS heeft evenveel met islam te maken als boedhisme met het christendom. Dat je mensen vermoordt omwille van islam, legt de schuld niet bij islam, maar bij die criminelen, die claimen moslim te zijn.

Btw tot de criminelen behoren niet de burgers en andere troepen die zich verdedigen tegen de terreur van de amerikanen. Of je het nu leuk vindt of niet, dat zijn vrijheidsstijders.

ik ben altijd zo blij als ik dergelijke zaken lees of hoor!!!!

IS heeft maar 1 ding gemeen met de islam, en dat is dat ze die godsdienst volledig verkrachten (net zoals er zotten in amerika zijn die het cristendom verkrachten, ze noemen onder meer de KKK)

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Zoals Orhan het me zei: het

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
Zoals Orhan het me zei: het feit dat die IS'ers mensen doden, is al tegen de regels van de islam. Allah beslist over leven en dood, en daar heeft hij geen hulp bij nodig. Dat de IS'ers denken dat ze beter weten dan Allah wie moet sterven, kan dus echt niet.
En da's 1 regel uit het gesprek over islam dat Orhan op de weg van Hongarije naar België met ons gevoerd heeft. Heel wat bijgeleerd die dag Sticking out tongue Helaas ook veel dingen waar ik het echt niet eens kan mee zijn, maar ik ben dan ook niet gelovig.

de aarde is plat?Puzzled

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Quote: Zoals Orhan het me zei: het

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Zoals Orhan het me zei: het feit dat die IS'ers mensen doden, is al tegen de regels van de islam. Allah beslist over leven en dood, en daar heeft hij geen hulp bij nodig. Dat de IS'ers denken dat ze beter weten dan Allah wie moet sterven, kan dus echt niet.
En da's 1 regel uit het gesprek over islam dat Orhan op de weg van Hongarije naar België met ons gevoerd heeft. Heel wat bijgeleerd die dag Sticking out tongue Helaas ook veel dingen waar ik het echt niet eens kan mee zijn, maar ik ben dan ook niet gelovig.

de aarde is plat????

Zoals het feit dat hij mensen die geloven dat we geëvolueerd zijn uit aapachtigen dom vindt. Ik vind net het omgekeerde, maar tja Smiling
Zijn argument was dat wetenschappers al 100 jaar aan het proberen zijn om apen mensachtiger te maken, en er is nog steeds niets te merken dat op evolutie wijst. Alsof evolutie op amper 100 jaar tijd ook maar enig merkbaar verschil gaat maken :-/



Quote: Quote: Quote: Zoals Orhan het me zei: het

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Zoals Orhan het me zei: het feit dat die IS'ers mensen doden, is al tegen de regels van de islam. Allah beslist over leven en dood, en daar heeft hij geen hulp bij nodig. Dat de IS'ers denken dat ze beter weten dan Allah wie moet sterven, kan dus echt niet.
En da's 1 regel uit het gesprek over islam dat Orhan op de weg van Hongarije naar België met ons gevoerd heeft. Heel wat bijgeleerd die dag Sticking out tongue Helaas ook veel dingen waar ik het echt niet eens kan mee zijn, maar ik ben dan ook niet gelovig.

de aarde is plat????

Zoals het feit dat hij mensen die geloven dat we geëvolueerd zijn uit aapachtigen dom vindt. Ik vind net het omgekeerde, maar tja Smiling
Zijn argument was dat wetenschappers al 100 jaar aan het proberen zijn om apen mensachtiger te maken, en er is nog steeds niets te merken dat op evolutie wijst. Alsof evolutie op amper 100 jaar tijd ook maar enig merkbaar verschil gaat maken :-/

hoe verklaart hij dan de dinosauriers en het gegeven dat er van bepaalde diersoorten dan nog geen sprake was??

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007

Wat hebben dinos te maken met mensen? Sticking out tongue



Quote: Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

ik ben niet echt 100% op de hoogte van wat welke religie op dat gebied welke minder wetenschappelijk onderbouwde zaken predikt (ik wil bij deze niemand beledigen indien mijn reeds voorzichtige woordkeuze toch nog aanstootgevend zou bevonden kunnen worden, hiervoor alvast mijn verontschuldigingen)

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



IS heeft zoveel met islam te

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

IS heeft zoveel met islam te maken als de rooms katholieke kerk met het christendom. 1 stroming van de vele.

Het grote probleem is dat iedereen zoveel moeite doet dat te ontkennen. Het is een beetje zoals: Oei, het is hier warm! Misschien is het de zon die zo hard schijnt? Of de verwarming is misschien stuk? Ik heb misschien teveel kleding aan? Maar men weigert de brandweer te bellen omdat men de vlammenzee niet wil zien.



Quote: Quote: Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

Beide denk ik, maar je kan ook geloven dat dinosaurussen gewoon geschapen zijn. Daarvoor hoef je niet in evolutie te geloven Sticking out tongue



Quote: Quote: Quote: Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

Beide denk ik, maar je kan ook geloven dat dinosaurussen gewoon geschapen zijn. Daarvoor hoef je niet in evolutie te geloven :p

waarom zijn er dan geen bewijzen dater dan ook al mensen rondliepen?

nuja, ik ga er met hem niet over discusieren, ik heb altijd de eigenschap mensen te beledigen, en met Orhan kan dat eindigen in de hulk die mij samen met mijn wagen vermorzeld, mij halal te slachten, om mij nadien in stukjes te breken en op te eten eenmaal de avond gevallen is Angel

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

Ik vind dat zo'n foute uitdrukking "in evolutie geloven".
Je aanvaardt de feiten of je aanvaardt ze niet. Evolutie is niet zoiets als een wazig ongefundeerd idee. Het is een wetenschappelijk feit. We zijn het stadium van hypothese al een paar eeuwen voorbij. Roll Eyes
Ooit iemand tegengekomen die de zwaartekracht in twijfel trekt? We weten meer over hoe evolutie door natuurlijke selectie in zijn werk gaat dan over de zwaartekracht.
En ja je kan dat soort evolutie waarnemen in real time.
Of denk je dat Orhan antibiotica neemt uit de jaren 80? Nee, die gaat ook gewoon naar de apotheek en koopt daar zijn antibiotica, als hij die nodig heeft. Raar toch.



Quote: Quote: Quote: Quote: Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

Beide denk ik, maar je kan ook geloven dat dinosaurussen gewoon geschapen zijn. Daarvoor hoef je niet in evolutie te geloven :p

waarom zijn er dan geen bewijzen dater dan ook al mensen rondliepen?

Die hoeven toch niet tegelijk geschapen te zijn? Sticking out tongue



Quote: Quote: Quote: Quote: Quote: Wat hebben dinos te maken

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

Beide denk ik, maar je kan ook geloven dat dinosaurussen gewoon geschapen zijn. Daarvoor hoef je niet in evolutie te geloven :p

waarom zijn er dan geen bewijzen dater dan ook al mensen rondliepen?

Die hoeven toch niet tegelijk geschapen te zijn? :p

aldus het scheppingsverhaal wel hee slimmeke Mr. Green

toch prachtig hoe wij over een kerel die een wansmakelijke raw squat heeft via een obseen verhaal over schapenvlees en sterk worden, via een marokaan en ooienvlees/rammenvlees, via IS tot bij evolutietheorie aanbeland zijn, dit allemaal binnen 20 post Mr. Green Mr. Green Mr. Green

we zijn goed!!!!!!

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
rho schreef:
Ik vind dat zo'n foute uitdrukking "in evolutie geloven".
Je aanvaardt de feiten of je aanvaardt ze niet. Evolutie is niet zoiets als een wazig ongefundeerd idee. Het is een wetenschappelijk feit. We zijn het stadium van hypothese al een paar eeuwen voorbij. Roll Eyes
Ooit iemand tegengekomen die de zwaartekracht in twijfel trekt? We weten meer over hoe evolutie door natuurlijke selectie in zijn werk gaat dan over de zwaartekracht.
En ja je kan dat soort evolutie waarnemen in real time.
Of denk je dat Orhan antibiotica neemt uit de jaren 80? Nee, die gaat ook gewoon naar de apotheek en koopt daar zijn antibiotica, als hij die nodig heeft. Raar toch.

De evolutie in onze technologieën, medicatie, wat dan ook, is toch nog wel heel wat anders dan de evolutie van de mens, niet?
En ja, evolutie is zeer waarschijnlijk correct, maar er blijven wel nog steeds wat missing links en eigenaardigheden. Die zijn voor de meeste mensen niet ernstig genoeg om daarmee maar te veronderstellen dat evolutie niet klopt, maar er zal altijd een kans zijn dat we het helemaal fout hebben, ook al is die kans slechts 0,0001% ofzo. Uiteindelijk gaan wij ook maar af op de ideeën van mensen die er meer van af weten dan wij.



dit is een titel

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
hardrocker schreef:
Woopy schreef:
Wat hebben dinos te maken met mensen? :p

gelooft hij niet in evolutie of enkel dat mens en aap geen verwanten zijn??

Beide denk ik, maar je kan ook geloven dat dinosaurussen gewoon geschapen zijn. Daarvoor hoef je niet in evolutie te geloven :p

waarom zijn er dan geen bewijzen dater dan ook al mensen rondliepen?

Die hoeven toch niet tegelijk geschapen te zijn? :p

aldus het scheppingsverhaal wel hee slimmeke Mr. Green

toch prachtig hoe wij over een kerel die een wansmakelijke raw squat heeft via een obseen verhaal over schapenvlees en sterk worden, via een marokaan en ooienvlees/rammenvlees, via IS tot bij evolutietheorie aanbeland zijn, dit allemaal binnen 20 post Mr. Green Mr. Green Mr. Green

we zijn goed!!!!!!

Ik ken het scheppingsverhaal van de islam niet, en dan nog hoef je niet elke letter over te nemen he. Er zijn genoeg christenen die wel beseffen dat de aarde niet op 7 dagen geschapen is, maar die nog steeds geloven dat god (of een andere vage grote kracht) alles gemaakt heeft.
Maar kom, nu zijn we aan het hypotiseren wat andere mensen al dan niet misschien geloven Sticking out tongue



Quote: Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
Woopy schreef:
rho schreef:
Ik vind dat zo'n foute uitdrukking "in evolutie geloven".
Je aanvaardt de feiten of je aanvaardt ze niet. Evolutie is niet zoiets als een wazig ongefundeerd idee. Het is een wetenschappelijk feit. We zijn het stadium van hypothese al een paar eeuwen voorbij. Roll Eyes
Ooit iemand tegengekomen die de zwaartekracht in twijfel trekt? We weten meer over hoe evolutie door natuurlijke selectie in zijn werk gaat dan over de zwaartekracht.
En ja je kan dat soort evolutie waarnemen in real time.
Of denk je dat Orhan antibiotica neemt uit de jaren 80? Nee, die gaat ook gewoon naar de apotheek en koopt daar zijn antibiotica, als hij die nodig heeft. Raar toch.

De evolutie in onze technologieën, medicatie, wat dan ook, is toch nog wel heel wat anders dan de evolutie van de mens, niet?
En ja, evolutie is zeer waarschijnlijk correct, maar er blijven wel nog steeds wat missing links en eigenaardigheden. Die zijn voor de meeste mensen niet ernstig genoeg om daarmee maar te veronderstellen dat evolutie niet klopt, maar er zal altijd een kans zijn dat we het helemaal fout hebben, ook al is die kans slechts 0,0001% ofzo. Uiteindelijk gaan wij ook maar af op de ideeën van mensen die er meer van af weten dan wij.

Technologische evolutie is op zich wel iets anders. Daar wordt inderdaad geschapen. Door de mens uiteraard.
Maar op gebied van medicijnen en dan vooral antibiotica is het een verhaal van 1 op 1. Bacteriën evolueren waardoor de bestaande antibiotica niet meer werkt. Daardoor moet je nieuwe antibiotica ontwikkelen. De bacterie evolueert weer (bouwt resistentie op tegen de antibiotica) en er dient weer nieuwe antibiotica ontwikkelt te worden. Vandaar dat antibiotica uit de jaren 80 nu niet meer werkt en dat je zaken zoals multiresistente bacterien ontstaan.
Mensen evolueren op dezelfde manier. Alleen gebeurt dit veel trager. We planten ons namelijk veel trager voort dan bacteriën.
Maar bij vogels kan je het b.v ook goed zien. Er zijn vogelsoorten bestudeerd die veel langere snavels ontwikkelden omdat een bepaalde voedselbron beperkter aanwezig was in hun leefgebied en ze dus andere voedselbronnen begonnen aan te boren. (of er kwam concurrentie binnen hun biotoop waardoor hun hoofd voedselbron schaarser werd)
Missing links zullen er altijd blijven. Voor elk gat dat gevuld wordt in de keten van missing links ontstaan er 2 nieuwe. (ga maar na)
Je kan in de wetenschap nooit 100% zeker zijn. Er is altijd een kans dat er iets niet klopt. Maar als die kans zooo klein is dat ze verwaarloosbaar is, dan ga je uit van een feit.
Je twijfelt toch ook niet of er een theepot in een gigantische baan rond de zon vliegt en dat die invloed heeft op alle leven op aarde. De kans dat die er wel is, is zo klein dat je er gewoon van uit gaat dat die onbestaande is en je leeft je leven op een manier dat ons idee over die theepot 100% juist is. Maar wie weet, we kunnen het helemaal mis hebben! Roll Eyes
Ja we gaan af op wat mensen zeggen de er meer van weten. Maar wetenschap werk zo dat je jezelf kan slimmer maken en je de bevindingen van die andere mensen kan gaan staven op hun juistheid. Dat namelijk ook gedaan door wetenschappers onderling. Vandaar ook dat wetenschap zelfcorrigerend werkt. Iemand doet een ontdekking. Schrijft een paper. Anderen lezen dat paper. Analyseren de bevindingen. Doen de onderzoekingen over. Analyseren hun eigen bevindingen. Vergelijken hun bevindingen met het originele onderzoek. Vragen anderen om hetzelfde te doen, zodat ook hun bevindingen onderzocht en vergeleken kunnen worden. En pas dan overweegt men iets als mogelijk waar aan te nemen.
De wetenschappelijke methode zit zeer netjes in elkaar hoor. Je hoeft niemand te geloven. Je kan zelf naar bewijs op zoek gaan.



Goed punt over die

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007

Goed punt over die bacteriën, had ik niet zo diep over nagedacht.
Ik wil de wetenschappelijke manier ook helemaal niet bekritiseren. Ik vind het ook allemaal prima. Wou enkel het punt maken dat er altijd een kans van fouten is, hoe klein ook. Hoe je die marge dan wil zien, moet ieder zelf weten. Zoals ik al zei, vind ik het zelf nogal dom om niet in evolutie te geloven, en het geloven in een god vind ik nogal achterhaald. Maar kom, misschien hebben ze het wel bij het rechte eind, of is er zelfs gewoon een klein beetje van aan, dus ik laat iedereen in zijn waarde. Op ronduit absurde ideeën zoals een theepot rond de zon na dan Sticking out tongue
For all we know is er wel degelijk een god of oppermacht die zaken als evolutie een beetje opvolgt en bijstuurt indien nodig. Misschien heeft die zelfde oppermacht ook wel alles in gang gezet om het vervolgens te laten doen. Lijkt me heel moeilijk om te bewijzen dat het niet zo is (en al even moeilijk om te bewijzen dat het wel zo is). Het lijkt mij persoonlijk heel onwaarschijnlijk, maar als mensen graag het tegendeel geloven, mij goed.

Dat er een god is die iedere persoon persoonlijk gaat opvolgen en die boos gaat worden als je een tekening van hem maakt, geen dekseltje op je hoofd zet of met iemand van hetzelfde geslacht wil trouwen nadat diezelfde god jou eerst zelf persoonlijk homo gemaakt heeft, is me dan weer een stap te ver. Alle respect voor mensen die het wel willen geloven, maar voor mij zitten er teveel absurditeiten in de klassieke verhalen en regels.



Quote: Goed punt over die

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
Woopy schreef:
Goed punt over die bacteriën, had ik niet zo diep over nagedacht.
Ik wil de wetenschappelijke manier ook helemaal niet bekritiseren. Ik vind het ook allemaal prima. Wou enkel het punt maken dat er altijd een kans van fouten is, hoe klein ook. Hoe je die marge dan wil zien, moet ieder zelf weten. Zoals ik al zei, vind ik het zelf nogal dom om niet in evolutie te geloven, en het geloven in een god vind ik nogal achterhaald. Maar kom, misschien hebben ze het wel bij het rechte eind, of is er zelfs gewoon een klein beetje van aan, dus ik laat iedereen in zijn waarde. Op ronduit absurde ideeën zoals een theepot rond de zon na dan Sticking out tongue
For all we know is er wel degelijk een god of oppermacht die zaken als evolutie een beetje opvolgt en bijstuurt indien nodig. Misschien heeft die zelfde oppermacht ook wel alles in gang gezet om het vervolgens te laten doen. Lijkt me heel moeilijk om te bewijzen dat het niet zo is (en al even moeilijk om te bewijzen dat het wel zo is). Het lijkt mij persoonlijk heel onwaarschijnlijk, maar als mensen graag het tegendeel geloven, mij goed.

Dat is het toch vreemd dat elke nieuwe ontdekking nu net steeds weer iets meer de schijn geeft van het tegengestelde. Alles wat er ontdekt wordt klopt als je aanneemt dat er geen "bovennatuurlijke" drijvende kracht aanwezig is, maar gewoon natuurlijke selectie aan het werk is.



Quote: Quote: Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
rho schreef:
Woopy schreef:
rho schreef:
Ik vind dat zo'n foute uitdrukking "in evolutie geloven".
Je aanvaardt de feiten of je aanvaardt ze niet. Evolutie is niet zoiets als een wazig ongefundeerd idee. Het is een wetenschappelijk feit. We zijn het stadium van hypothese al een paar eeuwen voorbij. Roll Eyes
Ooit iemand tegengekomen die de zwaartekracht in twijfel trekt? We weten meer over hoe evolutie door natuurlijke selectie in zijn werk gaat dan over de zwaartekracht.
En ja je kan dat soort evolutie waarnemen in real time.
Of denk je dat Orhan antibiotica neemt uit de jaren 80? Nee, die gaat ook gewoon naar de apotheek en koopt daar zijn antibiotica, als hij die nodig heeft. Raar toch.

De evolutie in onze technologieën, medicatie, wat dan ook, is toch nog wel heel wat anders dan de evolutie van de mens, niet?
En ja, evolutie is zeer waarschijnlijk correct, maar er blijven wel nog steeds wat missing links en eigenaardigheden. Die zijn voor de meeste mensen niet ernstig genoeg om daarmee maar te veronderstellen dat evolutie niet klopt, maar er zal altijd een kans zijn dat we het helemaal fout hebben, ook al is die kans slechts 0,0001% ofzo. Uiteindelijk gaan wij ook maar af op de ideeën van mensen die er meer van af weten dan wij.

Technologische evolutie is op zich wel iets anders. Daar wordt inderdaad geschapen. Door de mens uiteraard.
Maar op gebied van medicijnen en dan vooral antibiotica is het een verhaal van 1 op 1. Bacteriën evolueren waardoor de bestaande antibiotica niet meer werkt. Daardoor moet je nieuwe antibiotica ontwikkelen. De bacterie evolueert weer (bouwt resistentie op tegen de antibiotica) en er dient weer nieuwe antibiotica ontwikkelt te worden. Vandaar dat antibiotica uit de jaren 80 nu niet meer werkt en dat je zaken zoals multiresistente bacterien ontstaan.
Mensen evolueren op dezelfde manier. Alleen gebeurt dit veel trager. We planten ons namelijk veel trager voort dan bacteriën.
Maar bij vogels kan je het b.v ook goed zien. Er zijn vogelsoorten bestudeerd die veel langere snavels ontwikkelden omdat een bepaalde voedselbron beperkter aanwezig was in hun leefgebied en ze dus andere voedselbronnen begonnen aan te boren. (of er kwam concurrentie binnen hun biotoop waardoor hun hoofd voedselbron schaarser werd)
Missing links zullen er altijd blijven. Voor elk gat dat gevuld wordt in de keten van missing links ontstaan er 2 nieuwe. (ga maar na)
Je kan in de wetenschap nooit 100% zeker zijn. Er is altijd een kans dat er iets niet klopt. Maar als die kans zooo klein is dat ze verwaarloosbaar is, dan ga je uit van een feit.
Je twijfelt toch ook niet of er een theepot in een gigantische baan rond de zon vliegt en dat die invloed heeft op alle leven op aarde. De kans dat die er wel is, is zo klein dat je er gewoon van uit gaat dat die onbestaande is en je leeft je leven op een manier dat ons idee over die theepot 100% juist is. Maar wie weet, we kunnen het helemaal mis hebben! Roll Eyes
Ja we gaan af op wat mensen zeggen de er meer van weten. Maar wetenschap werk zo dat je jezelf kan slimmer maken en je de bevindingen van die andere mensen kan gaan staven op hun juistheid. Dat namelijk ook gedaan door wetenschappers onderling. Vandaar ook dat wetenschap zelfcorrigerend werkt. Iemand doet een ontdekking. Schrijft een paper. Anderen lezen dat paper. Analyseren de bevindingen. Doen de onderzoekingen over. Analyseren hun eigen bevindingen. Vergelijken hun bevindingen met het originele onderzoek. Vragen anderen om hetzelfde te doen, zodat ook hun bevindingen onderzocht en vergeleken kunnen worden. En pas dan overweegt men iets als mogelijk waar aan te nemen.
De wetenschappelijke methode zit zeer netjes in elkaar hoor. Je hoeft niemand te geloven. Je kan zelf naar bewijs op zoek gaan.

wetenschap is maar waarheid tot bewezen wordt dat het niet zo is (kijk water in de sterrenkune aan het aankomen is: er beginnen veel te veel zaken waargenomen te worden die binnen de huidige modellen niet te verklaren zijn of die helemaal niet mogelijk zijn, dus alle modellen staan op springen: alle kennis die we dachten te hebben staat op losse schroeven. das meteen e kracht en de zwakte van wetenschap.

zij die willen geloven kunnen de missing links en de onverklaarbaarheden (en die zijn er in alle takken der wetenschap) aangrijpen om te stellen dat alles niet klopt.

en trouwens: er is ook nog de vrijheid van mening. zij die willen geloven dat wetenschap ernaast zit mogen dat, geen schande.
tot zolang dat de non believers de believers en omgekeerd respecteren in hun mening en dat zij elkaar hun waarde niet opdringen dan zie ik hier geen graat in. Ze doen er niemand kwaad mee, overtreden geen wetten en maken zich al helemaal niet schuldig aan IS wanpraktijen. Dus als Orhan wil geloven dat alah hem en zijn voorvaderen geschapen heeft dan mag hij dat, mijn grootmoeder is ook een vroom kotoliek en zal stellen dat adam en eva de oorsprong der leven was(waar wij wetenschappelijke believers een probleem hebben: hoe alles begon is nog steed een vage hypothese, de evolutietheorie is dan wel als bewezen beschouwd, waar dat eerste leven vandaankwam om die evolutie te voeden, dat is nog steed punt van vele discusie, onderzoek en hypothesen.)

LEVEN EN LATEN LEVEN vind ik zo een mooi spreekwoord.

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Goed punt over die

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
Goed punt over die bacteriën, had ik niet zo diep over nagedacht.
Ik wil de wetenschappelijke manier ook helemaal niet bekritiseren. Ik vind het ook allemaal prima. Wou enkel het punt maken dat er altijd een kans van fouten is, hoe klein ook. Hoe je die marge dan wil zien, moet ieder zelf weten. Zoals ik al zei, vind ik het zelf nogal dom om niet in evolutie te geloven, en het geloven in een god vind ik nogal achterhaald. Maar kom, misschien hebben ze het wel bij het rechte eind, of is er zelfs gewoon een klein beetje van aan, dus ik laat iedereen in zijn waarde. Op ronduit absurde ideeën zoals een theepot rond de zon na dan :p
For all we know is er wel degelijk een god of oppermacht die zaken als evolutie een beetje opvolgt en bijstuurt indien nodig. Misschien heeft die zelfde oppermacht ook wel alles in gang gezet om het vervolgens te laten doen. Lijkt me heel moeilijk om te bewijzen dat het niet zo is (en al even moeilijk om te bewijzen dat het wel zo is). Het lijkt mij persoonlijk heel onwaarschijnlijk, maar als mensen graag het tegendeel geloven, mij goed.

Dat er een god is die iedere persoon persoonlijk gaat opvolgen en die boos gaat worden als je een tekening van hem maakt, geen dekseltje op je hoofd zet of met iemand van hetzelfde geslacht wil trouwen nadat diezelfde god jou eerst zelf persoonlijk homo gemaakt heeft, is me dan weer een stap te ver. Alle respect voor mensen die het wel willen geloven, maar voor mij zitten er teveel absurditeiten in de klassieke verhalen en regels.

vliegt er dan geen Theepot rond de aarde?Puzzled

zalig verwoord Woopy, dat Gay stukje!!!!

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Quote: Quote: Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
hardrocker schreef:
wetenschap is maar waarheid tot bewezen wordt dat het niet zo is (kijk water in de sterrenkune aan het aankomen is: er beginnen veel te veel zaken waargenomen te worden die binnen de huidige modellen niet te verklaren zijn of die helemaal niet mogelijk zijn, dus alle modellen staan op springen: alle kennis die we dachten te hebben staat op losse schroeven. das meteen e kracht en de zwakte van wetenschap.

Dat is helemaal geen zwakte. Zelfcorrectie is pure sterkte.
En dat alle theorien op springen staan is je reinste sensatie-journalistiek.
Omdat er hier en dara een detail niet helemaal klopt of verklaard kan worden wil dat toch helemaal niet zeggen dat er niks meer klopt.
Theorien worden verfijnd, bijgesteld, geoptimaliseerd. Tot nu toe wordt er nog niks overhoop gegooid.

hardrocker schreef:
zij die willen geloven kunnen de missing links en de onverklaarbaarheden (en die zijn er in alle takken der wetenschap) aangrijpen om te stellen dat alles niet klopt.

Dat ze dan eens een valabel alternatief geven dat beter strookt met de waarneembare werkelijkheid. Geen 1 die dat kan. Ze doen niet eens een poging. "God did it." Verder raken ze niet. Dan vraag ik mij af: "Oh ja? Hoe weet jij dat?"

hardrocker schreef:
en trouwens: er is ook nog de vrijheid van mening. zij die willen geloven dat wetenschap ernaast zit mogen dat,

Natuurlijk mogen ze dat. Zolang ze maar niemand anders verplichten van er in mee te gaan.

hardrocker schreef:
geen schande.

Daar zijn demeningen over verdeeld. ;)

hardrocker schreef:
tot zolang dat de non believers de believers en omgekeerd respecteren in hun mening en dat zij elkaar hun waarde niet opdringen dan zie ik hier geen graat in.

Je zou verschieten van hoever de religieuze wereld zijn versie opdringt aan de rest. Legio voorbeelden (euthanasie b.v.). Gelukkig zijn het merendeel van die voorbeelden in andere streken dan West-Europa te zoeken. Maar zeker niet allemaal.

hardrocker schreef:
Ze doen er niemand kwaad mee, overtreden geen wetten en maken zich al helemaal niet schuldig aan IS wanpraktijen. Dus als Orhan wil geloven dat alah hem en zijn voorvaderen geschapen heeft dan mag hij dat, mijn grootmoeder is ook een vroom kotoliek en zal stellen dat adam en eva de oorsprong der leven was(waar wij wetenschappelijke believers een probleem hebben: hoe alles begon is nog steed een vage hypothese, de evolutietheorie is dan wel als bewezen beschouwd, waar dat eerste leven vandaankwam om die evolutie te voeden, dat is nog steed punt van vele discusie, onderzoek en hypothesen.)

LEVEN EN LATEN LEVEN vind ik zo een mooi spreekwoord.

Er is wel al lang bewezen dat het onmogelijk is dat de mensheid begonnen is met 2 exemplaren.

De houding dat alles bekritiseerd mag worden behalve religie vind ik verwerpelijk. Religie heeft die status op geen enkele manier verdiend.
Dat je personen niet moet aanvallen, daar ben ik het zeker mee eens. Het zijn de ideen die gevaarlijk of verwerpelijk of ongefundeerd zijn.



Quote: Quote: Quote: Quote: Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
rho schreef:
hardrocker schreef:
wetenschap is maar waarheid tot bewezen wordt dat het niet zo is (kijk water in de sterrenkune aan het aankomen is: er beginnen veel te veel zaken waargenomen te worden die binnen de huidige modellen niet te verklaren zijn of die helemaal niet mogelijk zijn, dus alle modellen staan op springen: alle kennis die we dachten te hebben staat op losse schroeven. das meteen e kracht en de zwakte van wetenschap.

Dat is helemaal geen zwakte. Zelfcorrectie is pure sterkte.
En dat alle theorien op springen staan is je reinste sensatie-journalistiek.
Omdat er hier en dara een detail niet helemaal klopt of verklaard kan worden wil dat toch helemaal niet zeggen dat er niks meer klopt.
Theorien worden verfijnd, bijgesteld, geoptimaliseerd. Tot nu toe wordt er nog niks overhoop gegooid.

hardrocker schreef:
zij die willen geloven kunnen de missing links en de onverklaarbaarheden (en die zijn er in alle takken der wetenschap) aangrijpen om te stellen dat alles niet klopt.

Dat ze dan eens een valabel alternatief geven dat beter strookt met de waarneembare werkelijkheid. Geen 1 die dat kan. Ze doen niet eens een poging. "God did it." Verder raken ze niet. Dan vraag ik mij af: "Oh ja? Hoe weet jij dat?"

hardrocker schreef:
en trouwens: er is ook nog de vrijheid van mening. zij die willen geloven dat wetenschap ernaast zit mogen dat,

Natuurlijk mogen ze dat. Zolang ze maar niemand anders verplichten van er in mee te gaan.

hardrocker schreef:
geen schande.

Daar zijn demeningen over verdeeld. ;)

hardrocker schreef:
tot zolang dat de non believers de believers en omgekeerd respecteren in hun mening en dat zij elkaar hun waarde niet opdringen dan zie ik hier geen graat in.

Je zou verschieten van hoever de religieuze wereld zijn versie opdringt aan de rest. Legio voorbeelden (euthanasie b.v.). Gelukkig zijn het merendeel van die voorbeelden in andere streken dan West-Europa te zoeken. Maar zeker niet allemaal.

hardrocker schreef:
Ze doen er niemand kwaad mee, overtreden geen wetten en maken zich al helemaal niet schuldig aan IS wanpraktijen. Dus als Orhan wil geloven dat alah hem en zijn voorvaderen geschapen heeft dan mag hij dat, mijn grootmoeder is ook een vroom kotoliek en zal stellen dat adam en eva de oorsprong der leven was(waar wij wetenschappelijke believers een probleem hebben: hoe alles begon is nog steed een vage hypothese, de evolutietheorie is dan wel als bewezen beschouwd, waar dat eerste leven vandaankwam om die evolutie te voeden, dat is nog steed punt van vele discusie, onderzoek en hypothesen.)

LEVEN EN LATEN LEVEN vind ik zo een mooi spreekwoord.

Er is wel al lang bewezen dat het onmogelijk is dat de mensheid begonnen is met 2 exemplaren.

De houding dat alles bekritiseerd mag worden behalve religie vind ik verwerpelijk. Religie heeft die status op geen enkele manier verdiend.
Dat je personen niet moet aanvallen, daar ben ik het zeker mee eens. Het zijn de ideen die gevaarlijk of verwerpelijk of ongefundeerd zijn.

kunnen zijn!!!

u klinke zelf best als een veroordelend en niet genuanceer persoon in deze discussie!!!!

en ja ik weet da de menselijjke soort niet met 2 begonnen is, maar als mijn grootmoeder dat wel wil geloven, heb jij daar last van? moet jij haar daarom veroodelen (zoals de toon in uw antwoorden best besculdigens is)

en toch wel, in de sterrenkunde zijn de conventionele theorien effectief moelijk houdbaar aan het worden,
zelfde is destijds al eens met de chemie gebeurd, ook dat is wetenschap: durven beseffen dat alles wat tot nu als echt waarheid beschouw wordt eigenlijk op hoger niveau niet klopt (empirische formules zijn bijvoorbeeld opgesteld aan de hand van waarnemingen zonder dat er een verklaring uit gevolgd is of een bewijs dat de formule klopt. wel benard de theorethische uitkomst keer op keer de metingen zeer goed. (is zo onwetenschappelijk als het groot is, maar ze worden toch gebruikt bij gebrek aan beter)

en het leven en laten leven is inderdaad bedoelt dat wij elkaar moeten respecteren.

Maar over jouw ethanasiestandpunt: moet jij jouw libertijnse waarden opdringen aan die gelovigen? u kan de stelling steeds omdraaien, noig zij, nog jij spreken vanuit de waarheid want zoals Woopy al zij: wie weet wie gelijk heeft? het bestaan van god kan nog bewezen nog ontkent worden wegens negatief bewijs.

Ik ben altijd voorstander om elkaar te verdragen: ik repecdteer Pro Curler ook, al ben ik het niet met al zijn standpunten eens, net als hij niet al mijn overtuigingen delen zal.

Maar ik laat hem doen wat hij doet, en hij laat mij de infadel uithangen, en wij verdragen elkaar.

zo moet het zijn: alle pipo's (zowel gelovigen als atheisten) die anders beweren of handel zijn de ware infidels waartegen wij met het zwaard van alah, de bliksems uit zeus zijn reet, de toorn van boedha en met de legers van het kruis tegen moeten strijden (ik hoop dat iedereen de humo in laatste paragraaf snapt en hier AUB geen serieuz coment op geeft en mij begint te pakken op mijn woorden)

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Hardrocker, ik vind je

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 19 Jan 2007

Hardrocker, ik vind je comment zeer beledigend naar de cyclopsen die de bliksems van Zeus maakten. Alsof hun harde werk vergelijkbaar is met wat hun baas uitschijt. Zeer onrespectvol.



Quote: Hardrocker, ik vind je

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007
Woopy schreef:
Hardrocker, ik vind je comment zeer beledigend naar de cyclopsen die de bliksems van Zeus maakten. Alsof hun harde werk vergelijkbaar is met wat hun baas uitschijt. Zeer onrespectvol.

indeed it is!!!!!!

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: Quote: Quote: Quote: Quote: Quote: Ik vind dat zo'n foute

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
hardrocker schreef:
rho schreef:
hardrocker schreef:
wetenschap is maar waarheid tot bewezen wordt dat het niet zo is (kijk water in de sterrenkune aan het aankomen is: er beginnen veel te veel zaken waargenomen te worden die binnen de huidige modellen niet te verklaren zijn of die helemaal niet mogelijk zijn, dus alle modellen staan op springen: alle kennis die we dachten te hebben staat op losse schroeven. das meteen e kracht en de zwakte van wetenschap.

Dat is helemaal geen zwakte. Zelfcorrectie is pure sterkte.
En dat alle theorien op springen staan is je reinste sensatie-journalistiek.
Omdat er hier en dara een detail niet helemaal klopt of verklaard kan worden wil dat toch helemaal niet zeggen dat er niks meer klopt.
Theorien worden verfijnd, bijgesteld, geoptimaliseerd. Tot nu toe wordt er nog niks overhoop gegooid.

hardrocker schreef:
zij die willen geloven kunnen de missing links en de onverklaarbaarheden (en die zijn er in alle takken der wetenschap) aangrijpen om te stellen dat alles niet klopt.

Dat ze dan eens een valabel alternatief geven dat beter strookt met de waarneembare werkelijkheid. Geen 1 die dat kan. Ze doen niet eens een poging. "God did it." Verder raken ze niet. Dan vraag ik mij af: "Oh ja? Hoe weet jij dat?"

hardrocker schreef:
en trouwens: er is ook nog de vrijheid van mening. zij die willen geloven dat wetenschap ernaast zit mogen dat,

Natuurlijk mogen ze dat. Zolang ze maar niemand anders verplichten van er in mee te gaan.

hardrocker schreef:
geen schande.

Daar zijn demeningen over verdeeld. ;)

hardrocker schreef:
tot zolang dat de non believers de believers en omgekeerd respecteren in hun mening en dat zij elkaar hun waarde niet opdringen dan zie ik hier geen graat in.

Je zou verschieten van hoever de religieuze wereld zijn versie opdringt aan de rest. Legio voorbeelden (euthanasie b.v.). Gelukkig zijn het merendeel van die voorbeelden in andere streken dan West-Europa te zoeken. Maar zeker niet allemaal.

hardrocker schreef:
Ze doen er niemand kwaad mee, overtreden geen wetten en maken zich al helemaal niet schuldig aan IS wanpraktijen. Dus als Orhan wil geloven dat alah hem en zijn voorvaderen geschapen heeft dan mag hij dat, mijn grootmoeder is ook een vroom kotoliek en zal stellen dat adam en eva de oorsprong der leven was(waar wij wetenschappelijke believers een probleem hebben: hoe alles begon is nog steed een vage hypothese, de evolutietheorie is dan wel als bewezen beschouwd, waar dat eerste leven vandaankwam om die evolutie te voeden, dat is nog steed punt van vele discusie, onderzoek en hypothesen.)

LEVEN EN LATEN LEVEN vind ik zo een mooi spreekwoord.

Er is wel al lang bewezen dat het onmogelijk is dat de mensheid begonnen is met 2 exemplaren.

De houding dat alles bekritiseerd mag worden behalve religie vind ik verwerpelijk. Religie heeft die status op geen enkele manier verdiend.
Dat je personen niet moet aanvallen, daar ben ik het zeker mee eens. Het zijn de ideen die gevaarlijk of verwerpelijk of ongefundeerd zijn.

kunnen zijn!!!

u klinke zelf best als een veroordelend en niet genuanceer persoon in deze discussie!!!!

en ja ik weet da de menselijjke soort niet met 2 begonnen is, maar als mijn grootmoeder dat wel wil geloven, heb jij daar last van? moet jij haar daarom veroodelen (zoals de toon in uw antwoorden best besculdigens is)

en toch wel, in de sterrenkunde zijn de conventionele theorien effectief moelijk houdbaar aan het worden,
zelfde is destijds al eens met de chemie gebeurd, ook dat is wetenschap: durven beseffen dat alles wat tot nu als echt waarheid beschouw wordt eigenlijk op hoger niveau niet klopt (empirische formules zijn bijvoorbeeld opgesteld aan de hand van waarnemingen zonder dat er een verklaring uit gevolgd is of een bewijs dat de formule klopt. wel benard de theorethische uitkomst keer op keer de metingen zeer goed. (is zo onwetenschappelijk als het groot is, maar ze worden toch gebruikt bij gebrek aan beter)

en het leven en laten leven is inderdaad bedoelt dat wij elkaar moeten respecteren.

Maar over jouw ethanasiestandpunt: moet jij jouw libertijnse waarden opdringen aan die gelovigen? u kan de stelling steeds omdraaien, noig zij, nog jij spreken vanuit de waarheid want zoals Woopy al zij: wie weet wie gelijk heeft? het bestaan van god kan nog bewezen nog ontkent worden wegens negatief bewijs.

Ik ben altijd voorstander om elkaar te verdragen: ik repecdteer Pro Curler ook, al ben ik het niet met al zijn standpunten eens, net als hij niet al mijn overtuigingen delen zal.

Maar ik laat hem doen wat hij doet, en hij laat mij de infadel uithangen, en wij verdragen elkaar.

zo moet het zijn: alle pipo's (zowel gelovigen als atheisten) die anders beweren of handel zijn de ware infidels waartegen wij met het zwaard van alah, de bliksems uit zeus zijn reet, de toorn van boedha en met de legers van het kruis tegen moeten strijden (ik hoop dat iedereen de humo in laatste paragraaf snapt en hier AUB geen serieuz coment op geeft en mij begint te pakken op mijn woorden)

Wel, wel.
Ik heb uw grootmoeder niet eens vernoemd. Ik heb kritiek geuit op ideeën. Ik heb feiten aangehaald.
Dat jij dat persoonlijk gaat opnemen kan ik toch niet verhelpen.
Puzzled

Natuurlijk kan alles omver geworpen worden als er nieuwe feiten aan het licht komen. Maar tot nu toe zie ik daar weinig reden toe om dat aan te nemen en ik volg het redelijk goed.
Als jij goeie info kan aanhalen verneem ik dat graag.

Ivm met het opdringen van waarden: Ik ben helemaal niet voor opdringen van waarden. Maar als bepaalde beslissing de vrijheden van bepaalde personen in de weg staan en als die beslissingen genomen worden op basis van ongefundeerde geloven dan heb ik daar een probleem mee.
Wat die euthanasie betreft: Omdat anderen de vrijheid krijgen om over hun eigen levenseinde te beschikken beperk je toch niemand anders die het op een andere manier wil doen. Als vastgesteld wordt dat in bepaalde gevallen iemand zeer bewust en oordeelkundig kan beslissen dat het leven voor hem/haar persoonlijk de moeite niet meer waard is, dan heeft iemand anders daar toch geen zaken mee. Als die anders beslist dat hij/zij bij zichzelf totaal niet zal ingrijpen om het b.v. dragelijker te maken, tja dan moet die dat weten. Dat geeft hun het recht niet te bepalen dat iemand anders die beslissing niet mag nemen.
Jij draait de zaken om!
Een ander voorbeeld is het hoofddoekenverbod op scholen. (waarom de keppeltjes hier altijd bij doodgezwegen worden is me een raadsel) 1) Dat is geen verbod maar een gelijkstelling van de rechten van gelovigen met die van vrijzinnigen. Als een Gentse jongen op een Brugse school geen pet van AA Gent mag dragen dan mag een moslima ook geen hoofddeksel naar keuze opzetten. 2) Waarom enkel meisjes een keuze mogen maken in hoofddeksel als ze moslim zijn en enkel jongen als ze joods zijn is ook niet eerlijk. Dat is 2 keer discriminatie: Op vlak van geslacht en op vlak van religie.
Ik ben niet tegen de hoofddoek. Ieder zet op zijn/haar hoofd wat ie wil-> Zolang die regel geldt voor iedereen! Als Jantje zijn AA Gent pet mag dragen mag Fatima haar hoofddoek dragen. Geen probleem mee. Gelijkheid noemt men dat.

En wie zegt dat ik mensen zoals Pro_Curler niet respecteer? Ik ben het absoluut niet eens met bepaalde zaken binnen zijn ideologie. So what. Dat maakt van Pro-Curler als persoon nog geen slecht mens. Laat staan dat ik hem zou haten ofzo.
Ik ben het totaal oneens met hoe bepaalde groeperingen diezelfde ideologie interpreteren. Hij is het zelf helemaal oneens met die interpretatie van zijn eigen ideologie, door die groeperingen.
En zelf die mensen haat ik niet. Ik heb een gruwelijke afkeer van de ideologie waarmee ze geïndoctrineerd zijn. Ik zie ze haast als slachtoffer. Wat voor fantastische personen hadden er kunnen uitgroeien van een hele hoop van die mensen, als ze binnen een andere context waren opgegroeid? Wat een verlies voor de wereld.
En omdat je het dan toch over Pro_curler persoonlijk hebt: Is dat geen bewijs van mijn vorige analyse? Zelfde ideologie (al ontkent hij dat stellig), andere interpretatie. En wat een verschil van persoonlijkheid! En hij is niet de enige moslim die ik ken in die situatie.

Daarbij ben ik een pacifistisch vrijzinnig humanist. Ik neem geen zwaarden op, tegen eender wie. Eye-wink