Mijn eerste schema


Niet Actief
Punten: 20
Aangesloten: 15 Apr 2008
Ingediend door kaas op Din, 15/04/2008 - 17:14.

Hej ik ben 16jaar(bijna 17) 1m75, weeg ong. 60kg en heb 6%vet. ik fitness al 2 maanden en heb nu mijn schema gekregen (gwn de trainer van de gym die het heeft opgesteld.)

Dag 1
Borst
Dumb.press (draai) 3x10
Cable Fly's 3x10
Chest press 3x10
Pectoral fly 3x10
Triceps
O.a. reverse push down 3x10
Overhead cable extension 3x10
Cable kick back 3x10
Dippen 3x10
Buik
Abdom machine 3x10
Crunches (5standen) 3x10
V-ups 3x10

Dag2

Rug
Lat pull down 3x10
Chin assist of pull up 3x10
Bent over dumb. row 3x10
Cable cross o.a. 3x10
Schouders
Dumb.press schoulders 3x10
Lat.press dumb 3x10
Cable front 3x10
upright row 3x10
Biceps
Dumb curl draai 3x10
Biceps machine 3x10
Cable curl 3x10
Hammer curl 3x10
Buik
Zie dag 1

en dit zou ik dan 2keer per week doen dus dag 1 is maandag dag 2 is dinsdag en dan terug op donderdag en vrijdag Smiling

is dit een goed schema ? of zouden jullie een paar oefeningen vervangen door andere ?

graag wat comments op dit schema
EN mijn doel is massa (ik vind mij toch wel vrij mager Sticking out tongue en heb tog wat spiertjes nodig)

mvg kaas




- Train ook je benen. -

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4480
Aangesloten: 06 Apr 2008

- Train ook je benen.

- Schouders train je best op dag 1, samen met je borst en triceps.

- Voor buik is 2 dagen na elkaar (met een totaal van 4 dagen in de week) geen goed idee. Train ze op dag 2 maar niet op dag 1, zo gun je je buikspieren ook wat rust.

- Probeer minder toestellen te gebruiken en meer losse gewichten.

- Voor verscheidene spiergroepen doe je teveel oefeningen, dit zijn: triceps, schouders, biceps.

--




Zo zou ik het

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

Zo zou ik het doen:

Maandag:

Borst:
Bench press (halter of dummbels)
Incline bench press (halter of dummbels)
Chest dips (dip rek)

Triceps:
Close grip bench press (halter)
Push down / skull crusher (cable machine / halter)

Woensdag:

Rug:
Deadlift (halter)
Chin up / Pull up (optrek bar)
Pendlay row / Dummbel rows (halter / dumbbell)

Biceps:
Barbell curls (halter)
Concentration curl (dumbbel)

Traps:
Barbell shrugs (halter)

Vrijdag:

Benen:
Full squat (halter)
Leg press (machine)
Stiff legged deadlift (halter)

Schouders:
Military press (halter)
Side raises (dumbbell)
Rear delt row (halter)

kuiten:
Calf raises (machine)

Toon dit maar eens aan die trainer in je fitness Eye-wink
You can thank me later



Schouders zou ik samen doen

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4480
Aangesloten: 06 Apr 2008

Schouders zou ik samen doen bij borst en biceps. Buik zit er nu helemaal niet meer in... Schouders en biceps zijn nog steeds teveel oefeningen.

--




2 oefeningen voor biceps

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

2 oefeningen voor biceps vind je teveel?
3 oefeningen voor schouders vind je teveel?

Als je schouders op een aparte dag dan borst traint zou ik gewoon 3 oefeningen voor schouders doen (1 oef voor voorkant, 1 oef voor zijkant en 1 oef voor achterkant schouders)

Ik train buik niet maar heb toch abs, ze zijn enkel niet duidelijk zichtbaar door verhoogd vetpercentage.
Als je zwaar deadlift, squat & rows doet zal je core ook sterker worden.

Waarom moet schouders persé bij borst biceps staan? Dan doe je veel te veel oefeningen in één training.
Beter kort & krachtig trainen en je concentreren op 2 spiergroepen (1 grote en 1 kleine spiergroep)



Quote: Schouders zou ik samen doen

star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 879
Aangesloten: 09 Jan 2008
calix schreef:
Schouders zou ik samen doen bij borst en biceps. Buik zit er nu helemaal niet meer in... Schouders en biceps zijn nog steeds teveel oefeningen.

Hier ben ik het totaal niet mee eens (op de buik na).

Schouders gebruik je op dag 1 en 2 zoiezo al bij de oefeningen, dus waarom zou je deze op dag 3 dan niet nog even apart pakken? Dat is alleen maar beter.

En voor zo'n split zijn het voor schouders en biceps helemaal niet teveel oefeningen Roll Eyes.

--

Training gives us an outlet for suppressed energies created by stress and thus tones the spirit just as exercise conditions the body.



Ok, als kaas persé

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

Ok, als kaas persé buikspieroefeningen wil doen....maar dan moet hij zeker ook een onderrug oefening doen om het evenwicht te bewaren want hij was niet van plan zijn onderrug te trainen!!

Onderrug train je met deadlift en is een zeer goede massabouwer!



Ok, als kaas persé

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

EDIT: dubbelpost



Quote: Ok, als kaas persé

star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 879
Aangesloten: 09 Jan 2008
michiel4 schreef:
Ok, als kaas persé buikspieroefeningen wil doen....maar dan moet hij zeker ook een onderrug oefening doen om het evenwicht te bewaren want hij was niet van plan zijn onderrug te trainen!!

Onderrug train je met deadlift en is een zeer goede massabouwer!

Ik vindt het zoiezo wel een pré om buik ook te trainen. Met bijv. pull up train je je biceps ook, maar die pak je daarna toch ook nog een keer apart? Maar idd wat je zegt, pak dan ook je onderrug aan.

--

Training gives us an outlet for suppressed energies created by stress and thus tones the spirit just as exercise conditions the body.



In de vorige posts heb ik

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

In de vorige posts heb ik zowel dingen gelezen waar ik het mee eens ben, maar ook waar ik het niet eens mee ben. Ik zal daarom maar een reactie geven op de eerste post van deze topic.

Dag 1: borst
Ik raad je aan om de machines uit je schema te halen. Vervang de chestpress door benchpress, pectoral fly's door incline fly's.
Houd het trainen van de triceps beperkt tot 2 oefeningen. Dips en een vorm van triceps extensions.
Voor de buik raad ik je aan om te beginnen met legraises en side bends. Laat die andere oefeningen maar links liggen. Worden de legraises te makkelijk hang dan wat gewichten aan je voeten.

dag 2:
Voor je rug zou ik deze oefeningen in je schema laten: Chin assist of pull up 3x10
Bent over dumb. row 3x10. Voeg er nog een pull-up aan toe en een barbbell row aan toe en je bent klaar.
houders heb ik niets op aan te merken.
Voor de biceps gebruik je teveel oefeningen. Ik raad je aan om een hammercurl te doen en een dumbbell curl of barbbell curl. Twee oefeningen is meer dan genoeg voor zo'n kleine spier, teveel stimulatie remt de groei!
Vergeet op deze dag je buikspieren maar. Deze voldoen met twee trainingen per week.

Ik mis nog wel een aantal belangrijk aspecten van het trainen in je schema. Je vergeet je benen en onderrug. Deze zal je zeker moeten trainen om een sterk lichaam te krijgen dat in verhouding tot elkaar staat. Lees veel informatie over trainen en train dus ook je hersens. Er valt zoveel te leren zodat je niet meer afhankelijk ben van een fintessinstructeur die alleen maar uit is op het trekken en vasthouden van klanten.

Veel succes!

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Net daarom, als je met

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4480
Aangesloten: 06 Apr 2008

Net daarom, als je met borstoefeningen je schouders al wat aanpakt, en dan de dag erna of 2 dagen erna weer de schouders apart neemt krijgen ze misschien niet genoeg rust. Met borst warm je de schouders op en erna neem je ze apart nog even. Wat ik hier zegt hangt natuurlijk af hoe je juist traint, maar ze trainen met compound oefeningen en dan met 3 apart lijkt me persoonlijk wat veel.

Voor de bicep oefeningen, als je ze op dezelfde dag traint als rug, gebruik je ze bij die oefeningen al (pull up/chin up,...) en dan nog eens 3 oefeningen? Het zijn maar kleine spieren hoor...

--




Quote: Net daarom, als je met

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
calix schreef:
Net daarom, als je met borstoefeningen je schouders al wat aanpakt, en dan de dag erna of 2 dagen erna weer de schouders apart neemt krijgen ze misschien niet genoeg rust. Met borst warm je de schouders op en erna neem je ze apart nog even. Wat ik hier zegt hangt natuurlijk af hoe je juist traint, maar ze trainen met compound oefeningen en dan met 3 apart lijkt me persoonlijk wat veel.

Voor de bicep oefeningen, als je ze op dezelfde dag traint als rug, gebruik je ze bij die oefeningen al (pull up/chin up,...) en dan nog eens 3 oefeningen? Het zijn maar kleine spieren hoor...

jij hebt al heel wat bijgeleerd Laughing out loud nu 2 dagen erna is ok hoor. 3 oefeningen voor biceps alleen is te veel, je doet namelijk al 4 rugoefeningen: dus 7 oefeningen waar biceps in gebruikt worden. Dit is té veel, en dus zal het resultaat ook heel klein zijn.

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: jij hebt al heel wat

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4480
Aangesloten: 06 Apr 2008
Quote:
jij hebt al heel wat bijgeleerd

Tja dat is de bedoeling! Hoe meer ik erover weet hoe beter voor mezelf en hoe beter ik anderen kan helpen Sticking out tongue .

--




Hey, bedankt voor de snelle


Niet Actief
Punten: 20
Aangesloten: 15 Apr 2008

Hey, bedankt voor de snelle reacties , ik zal er snel werk van maken

mvg Kaas



Quote: In de vorige posts heb ik


Niet Actief
Punten: 20
Aangesloten: 15 Apr 2008
mark1234 schreef:
Ik mis nog wel een aantal belangrijk aspecten van het trainen in je schema. Je vergeet je benen en onderrug. Deze zal je zeker moeten trainen om een sterk lichaam te krijgen dat in verhouding tot elkaar staat. Lees veel informatie over trainen en train dus ook je hersens. Er valt zoveel te leren zodat je niet meer afhankelijk ben van een fintessinstructeur die alleen maar uit is op het trekken en vasthouden van klanten.

Veel succes!

Welke oefeningen zou ik dan voor mijn onderrug moeten doen ?

mvg kaas



doe er bij benen nog

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

doe er bij benen nog deadlifts bij, en op dezelfde dag als benen nog hyperextensions (onderrug)

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Ik vind dat hij zelf eerst

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

Ik vind dat hij zelf eerst eens moet deadliften en de goede vorm leren en dan beslissen als hij het bij rug zet of bij benen.
Zware deadlifts en squat in dezelfde training gaan voor MIJ niet tesamen!

Als je al zwaar deadlifts doet heb je echt geen nood meer aan hyperextensions, dat lijkt me overkill!
Als je dan toch persé nog een onderrug oefening wil doen die ook veel hams aanspreekt moet je Good mornings proberen (=GM)



Quote: Ik vind dat hij zelf eerst

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008
michiel4 schreef:
Ik vind dat hij zelf eerst eens moet deadliften en de goede vorm leren en dan beslissen als hij het bij rug zet of bij benen.
Zware deadlifts en squat in dezelfde training gaan voor MIJ niet tesamen!

Als je al zwaar deadlifts doet heb je echt geen nood meer aan hyperextensions, dat lijkt me overkill!
Als je dan toch persé nog een onderrug oefening wil doen die ook veel hams aanspreekt moet je Good mornings proberen (=GM)

zijn doel is massa, dus deadlifts en squats gaan hier perfect samen. Hij hoeft dan ook niet echt alles te geven in beide oefeningen. Zowel deadlifts als goodmornings zullen de onderrug enkel als stabilisator gebruiken (deze spieren voeren namelijk zelf geen beweging uit, maar houden je rug hol). Voor massa moet je je spier over zijn volledige bereik trainen om alle spiervezels goed te stimuleren, en dus niet constant in één houding houden, hoe zwaar dit ook moge zijn.

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: Quote: Ik vind dat hij zelf eerst

star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 879
Aangesloten: 09 Jan 2008
SirGangreen schreef:
Zowel deadlifts als goodmornings zullen de onderrug enkel als stabilisator gebruiken

Ik heb meer spierpijn in die stabilisator dan in de hamstrings/glutes Eye-wink

--

Training gives us an outlet for suppressed energies created by stress and thus tones the spirit just as exercise conditions the body.



best mogelijk, bij mij volle

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

best mogelijk, bij mij volle bak glutes Laughing out loud

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Daarom dat ik zei dat hij

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 449
Aangesloten: 07 Aug 2006

Daarom dat ik zei dat hij het zelf maar moet testen waar hij het meest spierpijn heeft na deadlifts dan kan hij ze zelf beter plaatsen in het schema Eye-wink

Trial and error Smiling



ja, maar dan nog, spierpijn

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

ja, maar dan nog, spierpijn is geen referentie..zoals ik al zei: rugspieren voeren hier geen beweging uit.
En als die onderrugspieren nog niet sterk genoeg zijn, zal dat wel snel ingehaald worden..

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: ja, maar dan nog, spierpijn

star star star star star star
Niet Actief
Punten: 353
Aangesloten: 25 Sep 2007
SirGangreen schreef:
ja, maar dan nog, spierpijn is geen referentie..zoals ik al zei: rugspieren voeren hier geen beweging uit.

je zou het inderdaad zelf moeten indelen waar je de Deadlift wilt doen, ik zelf voel het nauwlijks in mijn rug, maar mijn benen hebben echt moeite om overeind te blijven na een zware set deadlift.

--

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like weed



Ik zou hyper extensions

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Ik zou hyper extensions eerder na een squattraining plaatsen dan na een deadlifttraining, omdat de spieren die deze laatste aanspreekt veel meer overeen komen met de spieren die hypers aanspreken.
En hyper extension is trouwens - net als de squat en deadlift - geen onderrugoefening, maar één voor de benen (glutes en hams). Het is natuurlijk wel mogelijk hyper extension zo uit te voeren (je wervelkolom, en niet je bekken, buigen) dat ze de erector spinae meer aanspreken.

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot