als je wil verdikken of verzwaren dan moet je gewoon meer gaan eten of minder gaan bewegen. Ik neem aan dat je graag wat spiermassa zou willen winnen waarbij het niet uitmaakt of er extra vet bij komt? Ik zou dan vooral meer gaan eten dan dat je nu doet. Neem meerderen maaltijden op een dag om een goede aanvoer te hebben van voedingsstoffen. Melk is geen slecht product indien met mate genomen.
--
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Ja, er is een groot onderscheid tussen. Verdikken is moeilijker dan vermageren, ten eerste omdat mensen die willen verdikken van nature al vrij mager zijn en ten tweede omdat je in principe gezond moet kunnen verdikken, niet zo evident. Als je geld genoeg hebt kun je altijd naar een dietist gaan.
Minder aan sport doen is wel een optie maar persoonlijk vind ik dat toch niet zo'n goed idee.
Ligt eraan hoe je het ziet wat moeilijker is: zwaarder of lichter worden. Het klopt dat mensen met ectomorfe lichaamsbouw (of in ieder geval daar het dichtst bij in de buurt komen, voordat de discussie hierover weer begint), moeilijk aankomen. Maar ik heb ergens, weet al niet meer waar, volgens mij in de krant, gelezen over mensen met uitsluitend endomorfe lichaamsbouw. Nu waren dit niet 'normaal' endomorfen (zover dit al kan), maar echt mensen met overgewicht die bijv. 50 kg moesten afvallen. Dit konden ze nooit halen d.m.v. fitness. Er was een reden voor dat ze nauwelijks tot niet zouden afvallen met cardio of krachttraining. Weet niet meer precies welke.... maar buiten dat, als zon persoon wil afvallen, zou hij met een roeimachine 3 x de wereld rond moeten roeien... ligt er dus maar aan per geval!
ps
ik zal dat artikel eens proberen terug te vinden!
ik weet wel dat te zwaren mensen niet kunnen en mogen sporten omdat dan hun hart kan stoppen met het rond pompen van bloed. Door het zo groot zijn en geen conditie hebben is het hart niet of nauwelijks mee gegroeid waardoor de hartslag in weinig tijd snel omhoog kan gaan. Dit kan voor een hartaanval zorgen. Er zijn inderdaad mensen die niet kunnen afvallen. Ik heb daar denk ik het zelfde programma over gezien maar die hadden een afwijking aan hun verteringsstelsel, hier kunnen we dus niet van "normaal" praten in zoverre deze term bestaat.
--
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
en verdikken is niet 'moeilijker' dan vermageren. Het is allebei een kwestie van discipline. De ene moet zich 'dwingen' meer te eten, de ander minder. Ook helpt stoppen met sport totaal niet. Integendeel. Veel sporten, veel trainen, veel eten en je zal 10 kilo bijkomen in 3 maand gelijk ik gedaan heb. (mijn broer sport niet en weegt 55 kilo en is ongeveer 1m 84 groot?)
ik denk niet dat je helemaal hebt begrepen wat ik bedoelde. Het was ook niet helemaal serieus bedoeld. Als je echter de hele dag op de bank zit en junkfood eet zal je echter wel sneller dikker worden.
Het is trouwens wel zo dat afvallen makkelijker is dan aankomen. Je lichaam raakt eerder vet kwijt dan dat het spieren aanmaakt. Over discipline heb je helemaal gelijk, maar het is het zelfde als appels met peren vergelijken.
--
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
mja misschien hebben jullie gelijk. Maar ik vind dat mensen die vanuit die gedachte starten al verloren zijn voordat ze begonnen zijn. Je moet het onmogelijke wensen om het mogelijke te behalen. (ofzoiets in die aard )
Zon, 11/02/2007 - 12:52  
Was de vraag niet hoe je kan
Gast (niet geverifiëerd)
Was de vraag niet hoe je kan verzwaren? Wat zitten jullie hier allemaal te zagen over of het moeilijker of makkelijker is dan vermageren? Zijn er ook mensen die een serieus antwoord hebben? Want ik vraag mij dat dus ook af...
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Gast schreef:
Was de vraag niet hoe je kan verzwaren? Wat zitten jullie hier allemaal te zagen over of het moeilijker of makkelijker is dan vermageren? Zijn er ook mensen die een serieus antwoord hebben? Want ik vraag mij dat dus ook af...
Wat een opbouwende reply! Echt knap. Jij weet hoe je met mensen moet omgaan!
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
LordMike schreef:
Maar je kan best geen ongezond voedsel eten, je moet ook nog gezond bezig blijven!
Da's maar een kwestie van perceptie. Er zijn genoeg powerlifters, strongmen etc. die de ergste JUNK in enorme hoeveelheden binnenwerken en toch een heel hoog niveau halen. In principe zal je spiermassa aanmaken indien je een energieoverschot (met genoeg vet, proteïne en KH) hebt en goed traint.
Persoonlijk deel ik wel je mening.
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Die zijn zeker van levensbelang (kijk maar naar 'VITAminen'), maar hoe je die consumeert kan je veel moeilijker bijhouden dan in het geval van de energiegevende voedingsstoffen. Maar je hebt een overschot aan gelijk. En nu ik erover nadenk... ik zou daar best wat meer aandacht aan kunnen schenken wat m'n eigen voeding betreft...
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Zat, 30/06/2007 - 07:31  
Ik ben toevallig ook heel
Gast (niet geverifiëerd)
Ik ben toevallig ook heel mager en weet dat het geen pretje is.al die comentaren al heel m'n leven.
Ik denk dat als je wilt verdikken dat je meer maatlijden per dag moet eten. Maar zeker niet ongezond beginnen eten want dat is slecht voor de cholesterol en als je er toch niet van bijkomt waarom zou je dan ongezond eten!? En je moet juist wel sporten! Als je heel mager bent en niet veel bijkomt met eten dan kan ja door te sporten meer spier kweken en dan word je dikker...Als je veel sport heb je ook meer honger en eet je ook weer meer waarmee je dan mss weer verdikt...
Ik ben toevallig ook heel mager en weet dat het geen pretje is.al die comentaren al heel m'n leven.
Ik denk dat als je wilt verdikken dat je meer maatlijden per dag moet eten. Maar zeker niet ongezond beginnen eten want dat is slecht voor de cholesterol en als je er toch niet van bijkomt waarom zou je dan ongezond eten!? En je moet juist wel sporten! Als je heel mager bent en niet veel bijkomt met eten dan kan ja door te sporten meer spier kweken en dan word je dikker...Als je veel sport heb je ook meer honger en eet je ook weer meer waarmee je dan mss weer verdikt...
Even een reactie op de gemaakte punten:
Als je zwaarder wil worden moet je meer gaan eten, probeer 5 grote maaltijden per dag te eten en niet meer. Als je meer maaltijden gaat eten zal je metabolisme ook verhogen en zal je dus ook meer kcal gaan verbranden.
Teveel sporten zal ook zorgen voor een verhoogd metabolisme. Probeer daarom cardio en gewone sporen als voetbal,tennis en handbal etc tot een minimum te houden. Deze verbruiken veel kcal die je nodig hebt om aan te komen.
Krachttraining is een goede manier om gewicht te winnen, weet alleen niet hoe je van krachttraining dikker wordt, alleen maar gespierder.
De honger die ontstaat door meer sporten heeft te maken met dat het lichaam meer voedingsstoffen wil hebben. Je moet een goede balans vinden tussen sporten eten en rust. Vaker honger hebben hoeft niet te zeggen dat je zwaarder gaat worden, mogelijk verbrand je heel veel kcal met sporten.
--
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Gast schreef:
En je moet juist wel sporten! Als je heel mager bent en niet veel bijkomt met eten dan kan ja door te sporten meer spier kweken en dan word je dikker...Als je veel sport heb je ook meer honger en eet je ook weer meer waarmee je dan mss weer verdikt...
Er heeft nog nooit iemand spieren gekweekt door welke vorm van sport dan ook! Sport (lees: krachttraining) stimuleert je lichaam spiermassa bij te bouwen, maar dat kan enkel indien de nodige bouwstoffen (=ETEN!) in overvloed aanwezig zijn.
Je hoeft niet meer te sporten om meer honger te hebben om zo weer meer te eten. Je hoeft namelijk geen honger te hebben om te eten. Als je mager (ectomorf) bent, mág je NOOIT honger hebben. Je moet eten, eten en nog eens eten... en als je daarmee klaar bent mag je beginnen eten, om daarna nog wat te eten, hoewel je vervolgens niet mag vergeten veel te eten!
Als je voldoende eet, hoef je zelfs je metabolisme niet zo traag mogelijk houden, hoewel dat wel een goede zaak zou zijn. Ik heb geen idee of het beperken van je maaltijden tot vijf per dag je metabolisme traag houdt, maar het lijkt me niet onlogisch...
--
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
het moeilijkste is volgens mij, als je niet te zwaar bent, nl veel aankomen, en een zeer laag vetprecentage behouden.
tyson in zijn "prime" woog ongeveer 100kg met een vetpercentage van 5%!!! voor een knul van 178cm !! wel was hij een natural en heeft hij bijna niets moeten bijkweken door zwaar te poweren ( hij woog als 13jarig ventje al 83kg, dat zegt al genoeg)
het moeilijkste is volgens mij, als je niet te zwaar bent, nl veel aankomen, en een zeer laag vetprecentage behouden.
tyson in zijn "prime" woog ongeveer 100kg met een vetpercentage van 5%!!! voor een knul van 178cm !! wel was hij een natural en heeft hij bijna niets moeten bijkweken door zwaar te poweren ( hij woog als 13jarig ventje al 83kg, dat zegt al genoeg)
13 jarig, 83 kg met 5% vet ?
--
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
lijkt me eerlijkgezegd een sterk verhaal. Kan niet zeggen dat het niet zo is maar heb mijn twijfels. Mogelijk kwam het door zijn super hoge testosteron niveau dat hij oren afbeet en iedereen die hem tegen zat neer sloeg..
--
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
heb anders ook een goed gevormd bovenlichaam met dunne beentjes 33cm ( ) zo kan ik enventueel sterk in een lage gewichtsklasse uitkomen doordat ik gewicht spaar op mijn benen
en van tyson, echt waar ze. geen enkel van zijn leeftijdsgenoten was zo gespierd zoals hem als kleine knul. tyson was dn ook een supertalent!! wss een van de grootste verspilde talenten, want hij kon nog grotere dingen doen dn hij gedaan heeft.
toen hij als 13 knul in een 'dententioncenter' zat, sloot hij weddenschappen af met de guards om 200lbs te bankdrukken (90kg) voor 100$. hij was gewoon een natural die in zijn tienerjaren piekte.
sommigen zeggen dat tyson dunne beentjes had, daar bn ik het nt zo mee eens. zijn onderbenen waren 45 cm (kuiten) (terwijl holyfield 33cm!!) en zijn bovenbenen waren 68.5 cm. ik vind dat dat voor een kerel van 178 cm kan tellen
op welke manier zorg je dat je door training : 1) (enorme) kracht wint
2) (eventueel als gevolg) massa wint ( maar is nt noodzakelijk)
3) op hetzelfe gewicht blijft of bijna niks aankomt
Denk dat iedereen die krachttraining of wat dan ook doet om een van die drie redenen traint dus gekke vraag eigenlijk...
weet ik, maar de drie zijn aan elkaar verbonden, van het ene komt ook het andere. win je veel massa bij dan zal er ook automatisch ook gewicht bijkomen.
wat ik wil (op dit moment) zo veel mogelijk kracht bijkweken (wat als gevolg een massavergroting meebrengt veronderstel ik) maar zonder dat ik in gewicht aankom. een fictief/surrealistich vb: 220 kg kunne bench pressen zonder aan te komen... of is dit eig onmogelijk?
in se ben ik nt tege het feit dat iemand veel weegt... ik zeg altijd dat ik zoveel mag wegen, zolang mn vetpercentage laag blijft
als je wil verdikken of
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
als je wil verdikken of verzwaren dan moet je gewoon meer gaan eten of minder gaan bewegen. Ik neem aan dat je graag wat spiermassa zou willen winnen waarbij het niet uitmaakt of er extra vet bij komt? Ik zou dan vooral meer gaan eten dan dat je nu doet. Neem meerderen maaltijden op een dag om een goede aanvoer te hebben van voedingsstoffen. Melk is geen slecht product indien met mate genomen.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
verzwaren doe je met meer
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
verzwaren doe je met meer gezond eten.
verdikken doe je met 4 kg chocolade per dag.
Ja, er is een groot
Niet Actief
Punten: 235
Aangesloten: 27 Dec 2006
Ja, er is een groot onderscheid tussen. Verdikken is moeilijker dan vermageren, ten eerste omdat mensen die willen verdikken van nature al vrij mager zijn en ten tweede omdat je in principe gezond moet kunnen verdikken, niet zo evident. Als je geld genoeg hebt kun je altijd naar een dietist gaan.
Minder aan sport doen is wel een optie maar persoonlijk vind ik dat toch niet zo'n goed idee.
Ligt eraan hoe je het ziet
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007
Ligt eraan hoe je het ziet wat moeilijker is: zwaarder of lichter worden. Het klopt dat mensen met ectomorfe lichaamsbouw (of in ieder geval daar het dichtst bij in de buurt komen, voordat de discussie hierover weer begint), moeilijk aankomen. Maar ik heb ergens, weet al niet meer waar, volgens mij in de krant, gelezen over mensen met uitsluitend endomorfe lichaamsbouw. Nu waren dit niet 'normaal' endomorfen (zover dit al kan), maar echt mensen met overgewicht die bijv. 50 kg moesten afvallen. Dit konden ze nooit halen d.m.v. fitness. Er was een reden voor dat ze nauwelijks tot niet zouden afvallen met cardio of krachttraining. Weet niet meer precies welke.... maar buiten dat, als zon persoon wil afvallen, zou hij met een roeimachine 3 x de wereld rond moeten roeien... ligt er dus maar aan per geval!
ps
ik zal dat artikel eens proberen terug te vinden!
ik weet wel dat te zwaren
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
ik weet wel dat te zwaren mensen niet kunnen en mogen sporten omdat dan hun hart kan stoppen met het rond pompen van bloed. Door het zo groot zijn en geen conditie hebben is het hart niet of nauwelijks mee gegroeid waardoor de hartslag in weinig tijd snel omhoog kan gaan. Dit kan voor een hartaanval zorgen. Er zijn inderdaad mensen die niet kunnen afvallen. Ik heb daar denk ik het zelfde programma over gezien maar die hadden een afwijking aan hun verteringsstelsel, hier kunnen we dus niet van "normaal" praten in zoverre deze term bestaat.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
en verdikken is niet
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 29 Sep 2006
en verdikken is niet 'moeilijker' dan vermageren. Het is allebei een kwestie van discipline. De ene moet zich 'dwingen' meer te eten, de ander minder. Ook helpt stoppen met sport totaal niet. Integendeel. Veel sporten, veel trainen, veel eten en je zal 10 kilo bijkomen in 3 maand gelijk ik gedaan heb. (mijn broer sport niet en weegt 55 kilo en is ongeveer 1m 84 groot?)
ik denk niet dat je helemaal
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
ik denk niet dat je helemaal hebt begrepen wat ik bedoelde. Het was ook niet helemaal serieus bedoeld. Als je echter de hele dag op de bank zit en junkfood eet zal je echter wel sneller dikker worden.
Het is trouwens wel zo dat afvallen makkelijker is dan aankomen. Je lichaam raakt eerder vet kwijt dan dat het spieren aanmaakt. Over discipline heb je helemaal gelijk, maar het is het zelfde als appels met peren vergelijken.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Je kan niet je eigen
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
Je kan niet je eigen resultaten opleggen bij andere mensen.
Je hebt altijd uitzonderingen.
Maar ik denk wel dat algemeen afvallen makkelijker is dan bijkomen.
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
mja misschien hebben jullie
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 29 Sep 2006
mja misschien hebben jullie gelijk. Maar ik vind dat mensen die vanuit die gedachte starten al verloren zijn voordat ze begonnen zijn. Je moet het onmogelijke wensen om het mogelijke te behalen. (ofzoiets in die aard )
Was de vraag niet hoe je kan
Was de vraag niet hoe je kan verzwaren? Wat zitten jullie hier allemaal te zagen over of het moeilijker of makkelijker is dan vermageren? Zijn er ook mensen die een serieus antwoord hebben? Want ik vraag mij dat dus ook af...
Quote: Was de vraag niet hoe je kan
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Wat een opbouwende reply! Echt knap. Jij weet hoe je met mensen moet omgaan!
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
het antwoord is anar mijn
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
het antwoord is anar mijn mening heeel erg simpel, meer kcal in dan kcal uit. Als je toch wil verdikken kan je alles eten wat je wilt.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Quote: het antwoord is anar mijn
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
Fout?
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
alles kan je helpen te
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
alles kan je helpen te verzwaren, heeft ook wel veel te maken met de hoeveelheid.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Maar je kan best geen
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
Maar je kan best geen ongezond voedsel eten, je moet ook nog gezond bezig blijven!
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
Quote: Maar je kan best geen
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Da's maar een kwestie van perceptie. Er zijn genoeg powerlifters, strongmen etc. die de ergste JUNK in enorme hoeveelheden binnenwerken en toch een heel hoog niveau halen. In principe zal je spiermassa aanmaken indien je een energieoverschot (met genoeg vet, proteïne en KH) hebt en goed traint.
Persoonlijk deel ik wel je mening.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Vergeet de aminozuren,
Niet Actief
Punten: 438
Aangesloten: 16 Nov 2006
Vergeet de aminozuren, enzymen, vitaminen, mineralen, ... niet die de recuperatie en de zenuwwerking onderhouden!
Work Like Slaves, Eat Like Kings
Die zijn zeker van
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Die zijn zeker van levensbelang (kijk maar naar 'VITAminen'), maar hoe je die consumeert kan je veel moeilijker bijhouden dan in het geval van de energiegevende voedingsstoffen. Maar je hebt een overschot aan gelijk. En nu ik erover nadenk... ik zou daar best wat meer aandacht aan kunnen schenken wat m'n eigen voeding betreft...
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
Ik ben toevallig ook heel
Ik ben toevallig ook heel mager en weet dat het geen pretje is.al die comentaren al heel m'n leven.
Ik denk dat als je wilt verdikken dat je meer maatlijden per dag moet eten. Maar zeker niet ongezond beginnen eten want dat is slecht voor de cholesterol en als je er toch niet van bijkomt waarom zou je dan ongezond eten!? En je moet juist wel sporten! Als je heel mager bent en niet veel bijkomt met eten dan kan ja door te sporten meer spier kweken en dan word je dikker...Als je veel sport heb je ook meer honger en eet je ook weer meer waarmee je dan mss weer verdikt...
Quote: Ik ben toevallig ook heel
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
Even een reactie op de gemaakte punten:
Als je zwaarder wil worden moet je meer gaan eten, probeer 5 grote maaltijden per dag te eten en niet meer. Als je meer maaltijden gaat eten zal je metabolisme ook verhogen en zal je dus ook meer kcal gaan verbranden.
Teveel sporten zal ook zorgen voor een verhoogd metabolisme. Probeer daarom cardio en gewone sporen als voetbal,tennis en handbal etc tot een minimum te houden. Deze verbruiken veel kcal die je nodig hebt om aan te komen.
Krachttraining is een goede manier om gewicht te winnen, weet alleen niet hoe je van krachttraining dikker wordt, alleen maar gespierder.
De honger die ontstaat door meer sporten heeft te maken met dat het lichaam meer voedingsstoffen wil hebben. Je moet een goede balans vinden tussen sporten eten en rust. Vaker honger hebben hoeft niet te zeggen dat je zwaarder gaat worden, mogelijk verbrand je heel veel kcal met sporten.
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Quote: Ik ben toevallig ook heel
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Er heeft nog nooit iemand spieren gekweekt door welke vorm van sport dan ook! Sport (lees: krachttraining) stimuleert je lichaam spiermassa bij te bouwen, maar dat kan enkel indien de nodige bouwstoffen (=ETEN!) in overvloed aanwezig zijn.
Je hoeft niet meer te sporten om meer honger te hebben om zo weer meer te eten. Je hoeft namelijk geen honger te hebben om te eten. Als je mager (ectomorf) bent, mág je NOOIT honger hebben. Je moet eten, eten en nog eens eten... en als je daarmee klaar bent mag je beginnen eten, om daarna nog wat te eten, hoewel je vervolgens niet mag vergeten veel te eten!
Als je voldoende eet, hoef je zelfs je metabolisme niet zo traag mogelijk houden, hoewel dat wel een goede zaak zou zijn. Ik heb geen idee of het beperken van je maaltijden tot vijf per dag je metabolisme traag houdt, maar het lijkt me niet onlogisch...
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
het moeilijkste is volgens
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 15 Jul 2007
het moeilijkste is volgens mij, als je niet te zwaar bent, nl veel aankomen, en een zeer laag vetprecentage behouden.
tyson in zijn "prime" woog ongeveer 100kg met een vetpercentage van 5%!!! voor een knul van 178cm !! wel was hij een natural en heeft hij bijna niets moeten bijkweken door zwaar te poweren ( hij woog als 13jarig ventje al 83kg, dat zegt al genoeg)
Quote: het moeilijkste is volgens
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006
13 jarig, 83 kg met 5% vet ?
“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”
lijkt me eerlijkgezegd een
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006
lijkt me eerlijkgezegd een sterk verhaal. Kan niet zeggen dat het niet zo is maar heb mijn twijfels. Mogelijk kwam het door zijn super hoge testosteron niveau dat hij oren afbeet en iedereen die hem tegen zat neer sloeg..
the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else
Zo zwaar... en hij had zo'n
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Zo zwaar... en hij had zo'n dunne beentjes... (volgens velen de ideale lichaamsbouw voor boksers).
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot
heb anders ook een goed
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 15 Jul 2007
heb anders ook een goed gevormd bovenlichaam met dunne beentjes 33cm ( ) zo kan ik enventueel sterk in een lage gewichtsklasse uitkomen doordat ik gewicht spaar op mijn benen
en van tyson, echt waar ze. geen enkel van zijn leeftijdsgenoten was zo gespierd zoals hem als kleine knul. tyson was dn ook een supertalent!! wss een van de grootste verspilde talenten, want hij kon nog grotere dingen doen dn hij gedaan heeft.
toen hij als 13 knul in een 'dententioncenter' zat, sloot hij weddenschappen af met de guards om 200lbs te bankdrukken (90kg) voor 100$. hij was gewoon een natural die in zijn tienerjaren piekte.
sommigen zeggen dat tyson dunne beentjes had, daar bn ik het nt zo mee eens. zijn onderbenen waren 45 cm (kuiten) (terwijl holyfield 33cm!!) en zijn bovenbenen waren 68.5 cm. ik vind dat dat voor een kerel van 178 cm kan tellen
op welke manier zorg je dat
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 15 Jul 2007
op welke manier zorg je dat je door training : 1) (enorme) kracht wint
2) (eventueel als gevolg) massa wint ( maar is nt noodzakelijk)
3) op hetzelfe gewicht blijft of bijna niks aankomt
of is dit bovenstaande gewoon onmogelijk?
thx
Denk dat iedereen die
Niet Actief
Punten: 835
Aangesloten: 05 Aug 2003
Denk dat iedereen die krachttraining of wat dan ook doet om een van die drie redenen traint dus gekke vraag eigenlijk...
Quote: Denk dat iedereen die
Niet Actief
Punten: 16
Aangesloten: 15 Jul 2007
weet ik, maar de drie zijn aan elkaar verbonden, van het ene komt ook het andere. win je veel massa bij dan zal er ook automatisch ook gewicht bijkomen.
wat ik wil (op dit moment) zo veel mogelijk kracht bijkweken (wat als gevolg een massavergroting meebrengt veronderstel ik) maar zonder dat ik in gewicht aankom. een fictief/surrealistich vb: 220 kg kunne bench pressen zonder aan te komen... of is dit eig onmogelijk?
in se ben ik nt tege het feit dat iemand veel weegt... ik zeg altijd dat ik zoveel mag wegen, zolang mn vetpercentage laag blijft
metabolisme
Niet Actief
Punten: 13
Aangesloten: 19 Jul 2007
Muay Thai heeft het over Metabolisme
mijn vraag is waar staat dat woord voor???